Pioneer 868 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 132

Tråd: Pioneer 868

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Serriøst? Plager ett halvsekund med skifte deg??? ok. :roll:

Newcomer peiper sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke alle lagskiftene som er plassert diskret ,så for meg er det faktisk et irritasjonsmoment.Og hvorfor kan ikke pioneer som jeg alltid har hatt stoor respekt for Laserdiscspillerne deres komme unna dette problemet,Denon har greid det!

Mvh peiper 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har spilleren dukket opp på Pioneer's hjemmesider

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spør igjen jeg. Vil det være dumt å forhåndsbestille denne ? Har ikke hatt Pioneer selv, men deres tidligere toppmodeller har vel vært bra ?

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Pioneer`s toppmodeller er veldig bra jeg og du har vel også bytterett?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg tror en har 14 dagers bytterett uansett. Har i alle fall brukt denne før

Ringte akkurat til en forhandler som hadde forhåndsbestilt den. Han skulle ringe meg med en gang han fikk en leveringsdato. Blir ikke lett å holde seg da :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan si hva hovedforskjellene mellom 868 og 668 er. Jeg blir nok å bytte til en av disse for å dra nytte av DVI inn på min nye prosjektor.

Blir fort en HK30 til salgs når disse kommer

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hovedforskjellene ligger utifra spec'en på bildesiden. 868 har 14 bit mot 12 bit på 668. 868 har også HD-scaler via HDMI utgangen (oppskalerer bildesignalet til 720p eller 1080i).

På lydsiden så mangler 668 i-link tror jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat, dersom ikke 668 ikke kan oppskalere bildesignalet til 720p eller 1080i så er det ikke noe poeng for meg. Får vel grave litt dypere i lommeboken tenker jeg :shock:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Nei, ifølge salgssjef hos Pioneer, skal i-link være inkludert på begge modeller. De øvrige forskjellene stemmer nok... 868 har en "HD" skaler, samt kraftigere D/A konverter. Jeg har bestilt meg en 668, så får jeg se om denne holder, hvis ikke blir det en 868 på meg også! Nå kjører jeg imidlertid primært på plasma, og siden denne uansett ikke takler mer en progressivt, ser jeg lite poeng i å oppskalere videre. En annen ting er jo at når en ikke får kjørt pixel-til-pixel oppløsning som via en HTPC, må uansett projektoren/plasmaen skalere, og da er det etter min mening ikke stor forskjell på å sende 720p/1080i enn 480/576p, da en uansett, med dagens båndbredde på DVD, ikke får ut mer informasjon av DVD-platen. En sparer jo faktisk kabelbåndbredde ved å mate med lavere oppløsning...

Dermed er det etter min mening i all hovedsak selve signalprosesseringen, ikke selve oppløsningen (Khz'en) som outputtes som er vesentlig. Hvis 668 og 868 har noenlunde samme videoprosessor, ser jeg enda mindre grunn til å gå for 868, annet enn at 868 jo har en kraftigere D/A konverter, som jo kanskje kan påvirke bildet noe... Husk imidlertid alle dere som vil kjøre DVI/HDMI at dere ikke vil benytte D/A konverteren i det hele tatt... Jeg med min plasma uten DVI vil imidlertid kunne dra nytte av bedre D/A konvertering, men...

Uansett, jeg vil trolig kjøre HTPC via DVI på en eventuelt kommende DLP (må bli tre chippers neste gang...).

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Har lest litt mer... 868'en outputter i tillegg til 720x480/576, 1280x720 og 1080i. Folk med 1280x720 projektorer kan dermed få pixel-perfekt overføring med 868'en, og det er jo bra!! Min plasma med 852x480 pixler, må uansett skalere om, dermed drar jeg ikke noen fordel av 868'en skalering foreløpig... Rart de ikke inkluderer flere oppløsninger, ville blitt en enda større konkurrent til HTPC om det var tilfelle!

668 har visstnok ikke i-link, for øveføring av digital lyd. Jeg er ikke helt sikker på enda hva den store fordelen er fremfor normal optisk/koaks digital-lyd, men i-link (firewire) har jo en enorm båndbredde. Uten å påstå at dette er korrekt, tror jeg kanskje poenget med i-link er at en kan sende ikke-komprimert DVD-audio/SACD lyd, som jeg antar ikke går med en vanlig optisk/koaks digitaloverføring.

Utover disse to elementene (skalering + i-link), ligner spillerne ellers tror jeg (foruten kraftigere D/A på 868'en)...

Når det gjelder videoprosessering, benytter fremdeles ikke Pioneer prosessorer fra Faroudja/Silicon, men egen chip etter hva jeg forstår. Det blir spennende å se om 668/868'ens nye chippsett kan matche de mer utprøvde og annerkjente variantene... Jeg leser imidlertid på diverse amerikanske/engelske forum at dette kanskje er tvilsomt... :?

Beholder uansett bestillingen på 668, så får jeg rett og slett prøve selv! Den skal visstnok ha samme videoprosesseringschipper som 868, så jeg vil dermed trolig ikke se den store forskjellen, annet enn hvis den kraftigere D/A'en på 868 gir nevneverdig utslag, noe jeg ikke tror den gjør på såpass lav Khz-frekvens som 720x480/576 (progressiv PAL/NTSC) tilsier...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk med 1280x720 projektorer kan dermed få pixel-perfekt overføring med 868'en, og det er jo bra!!
    Dette er nettopp det jeg er på jakt etter, regner med at flere og flere spillere vil kunne gjøre dette etterhvert. Leve utviklingen

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk imidlertid alle dere som vil kjøre DVI/HDMI at dere ikke vil benytte D/A konverteren i det hele tatt...
    Vet det, men utifra usikkerheten rundt bildekvaliteten på DVI/HDMI så tar jeg ingen sjanser og kjøper den med best D/A konverter (på papiret i alle fall :wink: ).

668 har visstnok ikke i-link, for øveføring av digital lyd. Jeg er ikke helt sikker på enda hva den store fordelen er fremfor normal optisk/koaks digital-lyd, men i-link (firewire) har jo en enorm båndbredde. Uten å påstå at dette er korrekt, tror jeg kanskje poenget med i-link er at en kan sende ikke-komprimert DVD-audio/SACD lyd, som jeg antar ikke går med en vanlig optisk/koaks digitaloverføring.
    Vet ikke helt om det er noe stort poeng med i-link. Forskjellen er jo at man kan sende signalet digitalt (dvd-audio og sacd) og dekode dette i forsterkeren i stedet for i spilleren. Man slipper billigere unna med kabelkostnader da man slipper en 6xrca mellom spiller og forsterker. Betjeningen blir kanskje også litt enklere da man kun trenger å bry seg med innstillinger i forsterkeren. Uansett så vet jeg ikke om det vil ha noen særlig lydmessig gevinst (man har jo mulighet til oppgradering da).

Jeg er heller ikke i tvil om at en sikkert betaler "mye for lite" ved å velge 868 fremfor 668, men sånn er det jo alltid. Jeg velger alltid å tøye strikken maksimalt når jeg kjøper noe. Ellers blir jeg bare sittende å gruble på om det andre produktet var bedre til jeg selger det jeg kjøpte først og så kjøper det andre.

Dette gjorde jeg flere ganger før og det blir det dyreste i lengden :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk SMS fra forhandler i dag

Forventet leveringsdato 30/11

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sprakk i dag og forhåndsbestilte den. Kommer visst bare 8 stk. til landet i første omgang

Bestilte også en 8 m Proson komponent-kabel så jeg avventer HDMI/DVI foreløbig

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk SMS fra forhandler i dag
    Er det noe nytt de har begynnt med..? :?

Sprakk i dag og forhåndsbestilte den.
    Grattis... Imponerende specs, blir spennende å høre hva du syns om den..

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe nyt de har begynnt med..?
    Nei tror ikke det. Han lovte å sende meg en SMS med leveringsdato når han fikk en :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk tlf. fra forhandler om at den har kommet.

Haster med bytur nå :?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dvi -hdmi

er her noen som har fått tak i hdmi-dvi overgang?
    må nok ha det skal ein få nytte av den spiller på action.
    noen som har sett lengder på hdmi-dvi over 5 m?
    bestilte den 4 siste 868 i dag. neste levering er i januar seier dei.

Newcomer P-Stone sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så, hvor finner man en av disse?