Får ikke bilde med progressiv scan Denon A1xv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får ikke bilde med progressiv scan Denon A1xv

Hei,

Koblet opp denonen til min plasma i dag som er en pioneer 503HDE.
    Har ikke hdmi/dvi på pioneeren,så jeg tenkte å bruke komponent til den tiden kommer at det blir noe "nytt" med hdmi/dvi.

Når menyen på denonen står på "component video output": progressiv så får jeg ikke bilde, må sette "component video output": på interlaced for å få bilde på skjermen.
    Jeg har koblet komponent fra dvd spiller og inn på mediaboksen til pioneer, kan vel også koble via surroundreceiveren men da trenger jeg vel en kabel ekstra, og jeg vet ikke om det har noe for seg.
    Forsterkeren er en H&K DPR2005

Vil det da si at min tv ikke er kompatibel med progressiv scan eller kan det være noe gale med progressiv scan outputen ?
    Har ikke noe annet her i huset som jeg kan teste det opp imot heller.
    Noen tips om dette ?

En annen ting: Denne dvd spilleren var "stor" og det ble ikke mye klaring igjen til glass platen over, ellers står den fritt sideveis og bak/fremover, blir den veldig varm, tror klaring ovenfor ikke ble mer en 1 cm.
    Noen tanker om dette (jeg likte det ikke så godt)

Mvh
    Geir

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke får bilde på tv'en når du setter på progressiv scan, så tyder jo det på at at den ikke støtter det. Men det synes jeg og er ganske rart.......

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A1XV støtter nok progressive scan, gutter

Hvorfor du ikke får opp bilde på skjermen var dog et mysterium..forøvrig blir ikke DVD-spillere varme på linje med en forsterker så det går nok bra

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    A1XV støtter nok progressive scan, gutter

Hvorfor du ikke får opp bilde på skjermen var dog et mysterium..forøvrig blir ikke DVD-spillere varme på linje med en forsterker så det går nok bra

Hei,

Ja nå har jeg prøvd de muligheten som menyene gir, men det eneste som skjer er at jeg får "progressive" opp i displayet på denonen (rødt lys) men da blir det ikke noe signal til skjermen, den er "svart som natten".
    Interlaced ut gir imidlertid bilde via komponent.

Jeg får ringe pioneer i morgen og høre om skjermen er kompatibel, vanskelig å finne ut på nettet når en plasma begynner å bli noen år gammel.

Takker for info om kjøling, merker ikke noen spesiell varme ut fra den.

Mvh
    Geir

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en A1XV stående her selv nå som ihvertfall fungerer utmerket over HDMI mot plasma, men har ingen komponentkabler liggende så det får jeg dessverre ikke testet. Det hørtes dog besynderlig ut - det kan jo hende det er tv'en det er noe galt med, eller innstillinger som må rettes i.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en A1XV stående her selv nå som ihvertfall fungerer utmerket over HDMI mot plasma, men har ingen komponentkabler liggende så det får jeg dessverre ikke testet. Det hørtes dog besynderlig ut - det kan jo hende det er tv'en det er noe galt med, eller innstillinger som må rettes i.

Hei,

Begynner mer og mere å tro på at det er skjermen som ikke er kompatibel.
    Sjekket pioneer sine sider i dag og jeg ser at modellen etter 503- "504HDE" så står det spesifisert dette med støtte for progressiv scan, og den samme dataen finner jeg ikke på spec når jeg leser om 503.
    Tyder på at denne "støtten" først kom på 504.

Ellers så ser det vel ut for at det kan gå mot en ny tv eller prosjektor, og da er vel ikke denne "moden" så viktig, blir nok noe med hdmi.
    Hadde dette i tankene når jeg kjøpte denonen, men håpte jo at jeg kunne bruke progressiv scan i mellomtiden, når det er sagt så er jeg ikke sikker på hvor stor forskjell progressiv scan gir siden jeg aldri har brukt det tidligere.

Ellers så er jeg veldig godt fornøyd med lyden på cd fra denne dvd spilleren.

Mvh
    Geir

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei,

Nå fant je ut av det, virker ikke på progressiv i PAL men virker på sone 1 filmer, så det er nok den "fremtidsretta tv'en" jeg kjøpte dyrt på hificenteret for et par år siden+ som ikke er kompatibel.
    Uansett, greit å finne det ut selv om det ver en "liten skuffelse".

mvh
    Geir

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GFE
    Hei,

Nå fant je ut av det, virker ikke på progressiv i PAL men virker på sone 1 filmer, så det er nok den "fremtidsretta tv'en" jeg kjøpte dyrt på hificenteret for et par år siden+ som ikke er kompatibel.
    Uansett, greit å finne det ut selv om det ver en "liten skuffelse".

mvh
    Geir
    TV'en din støtter helt sikkert progressiv scan ettersom det er en progressiv plasmaskjerm

MEN - som du sier, støtter den muligens ikke 576p (pal). Den støtter tydeligvis 480p (ntsc), og det kan jo hende den støtter 720p også, jeg regner nesten med det. Så prøv å gå inn i menyene på spilleren og oppskaler bildet til 720p via componentutgangen. Da får du nok progressivt bilde på PAL-DVD'ene dine også skal du se. Og progressivt er absolutt å foretrekke fremfor interlaced, og ikke bare det, 1280x720p er som skreddersydd for plasmaskjermen din

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppskalering virker vel bare med HDMI/DVI oppkobling? Er i hvert fall slik på 3910.
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nemesis
    Oppskalering virker vel bare med HDMI/DVI oppkobling? Er i hvert fall slik på 3910.

Hei,

Riktig dette, så jeg har ikke denne muligheten. Ser at det er noen adaptere på nettet fra dvi til komponent eventuelt vga som jeg muligens kunne brukt men er usikker på kvaliteten av disse og hvor mye det har for seg.
    Er egentlig ganske godt fornøyd med tv'en så det svir litt å kjøpe en ny, men jeg får vurdere dette.
    Prosjektor er et alternativ, men den får jeg ikke plass til i tv stuen og den må jeg i så tilfelle koble opp i den stuen hvor jeg har to kanals anlegget, og da blir det ikke surround igjen, så det er noe med alt.
    Jeg skal imidlertid koble opp den "gamle" dvd spilleren inn på anlegget der i dag, så får jeg teste litt og se om jeg blir fornøyd med "lydbildet" i to kanals med sub.

Mvh
    Geir

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •