switching av skjermbilde m sony dvp 930v og eldre sony tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

switching av skjermbilde m sony dvp 930v og eldre sony tv

generelt nysgjerrig på signalering i scartkabler....

blir litt irritert på måten dvd spilleren kaprer systemet mitt. Når jeg hører på cd m tvn på kommer bakgrunns skjermen fra dvdn opp på tvn. Jeg hadde foretrukket å velge inngang på tven selv om jeg ville se det bildet. Noen måte å stille inn dette?

Et annet problem er at tv-en min (sony 29", ca 8 år gammel) hopper på composit-inngangen på scarten når jeg setter inn en film, jeg må velge rgb manuelt.

siste punkt: på composit inn (og i mindre grad rgb inn) får tv-en "skygger" som legger seg bak kontraster (f.eks mørke skuespillere mot lys bakgrunn). Noen som vet hva dette kan skyldes?

på forhånd takk
    Knut INge

Newcomer splatt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: switching av skjermbilde m sony dvp 930v og eldre sony t

Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    generelt nysgjerrig på signalering i scartkabler....

blir litt irritert på måten dvd spilleren kaprer systemet mitt. Når jeg hører på cd m tvn på kommer bakgrunns skjermen fra dvdn opp på tvn. Jeg hadde foretrukket å velge inngang på tven selv om jeg ville se det bildet. Noen måte å stille inn dette?
    Dette er noe som styres av scarten. Klipping av pinne nr 8 skulle vel gjøre susen

Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Et annet problem er at tv-en min (sony 29", ca 8 år gammel) hopper på composit-inngangen på scarten når jeg setter inn en film, jeg må velge rgb manuelt.
    Nå har jeg nøyaktig samme DVD-spiller, og min TV er en Sony av litt nyere dato enn din (ca 6 år gml), men den gjør det samme. MEN: Selv om den hopper til AV1 (Ikke RGB), så er jeg 100 prosent sikker på at det er RGB-signalet som vises. Gå inn i menyen til 930'en, og sett opp utgangen til compisite, så skjønner du hva jeg mener 930 har nemlig et eksepsjonelt rævva bilde over compisite!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På av1 har jeg et problem med svarte "skygger" på skjermen. Litt vanskelig å forklare, men når en skuespiller danner en kontrast mot bakgrunnen kommer det en mørk skygge til høyre for ham. Når jeg velger rgb forsvinner denne...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •