Pioneer DVR-433H - autokapittel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Pioneer DVR-433H - autokapittel

Jeg har kjøpt meg en ny Pioneer 433 og får ikke til dette med kapitler. Har satt "Auto Chapter" til 15 minutter. Slik jeg har forstått det vil det da bli satt inn kapittelmerking hvert 15. minutt på feks et opptak jeg gjør fra TV. Men det lages ingen kapitler.

Jeg kan i ettertid legge disse inn manuelt, men det blir jo veldig tungvint.

Noen som har erfaring med dette og eventuelle tips ?

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har likedan spiller, og den legger kun inn autochapter hvis du tar opp direkte til dvd-plate. Hvis du derimot tar opp til harddisk må du selv gå inn å legge til kapittelmerkene manuelt.
    Det er heller tungvint ja, men eller er det jo en helt genial spiller meiner meinung nach....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    har likedan spiller, og den legger kun inn autochapter hvis du tar opp direkte til dvd-plate. Hvis du derimot tar opp til harddisk må du selv gå inn å legge til kapittelmerkene manuelt.
    Det er heller tungvint ja, men eller er det jo en helt genial spiller meiner meinung nach....
    En genial spiller ? Ja, helt enig. Enkel å bruke og god kvalitet !

Hvis jeg har satt autochaper på (feks 15 min) påvirker dette tydeligvis ikke de manuelle kapitlene jeg har lagt inn på HD-innspillingen. Jeg må teste tipset ditt imorgen. Takk skal du ha

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså; auto chapter virker kun når du tar opp direkte til dvd fra fjernsynssendingen, og ikke når du tar opp fra harddisk til dvd. Håper jeg skrev dette forståelig nok. Når du tar opp fra harddisk påvirker ikke auto chapter de manuelt innsatte kapitelmerkene du har gjort som du riktig påpeker.
    Akkurat dette er vel det eneste jeg har å utsette på denne opptakeren ellers er i alle falll jeg strålende fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring er faktisk litt annerledes: Jeg tar alltid opp til HD, og kopierer eventuelt videre til DVD. Når jeg da brenner til DVD, skjer ett av to:

1) Hvis jeg hurtigkopierer (dvs kopierer et opptak i XP, SP eller en av de andre standardkvalitetene UTEN å justere kvaliteten) legger spilleren IKKE inn kapittelmerker. Dette må gjøres manuelt, som nevnt i annen post i tråden

men
    2) Hvis jeg kopierer i sann tid (som er det jeg vanligvis gjør, fordi jeg typisk ønsker å skvise inn f eks 1.30 på DVDen, dvs midt i mellom XP og SP), legger spilleren inn kapittelmerker automatisk. Merkene ligger hvert 10. minutt, hvilket tydeligvis er grunninnstillingen - har ikke sett noen grunn til å endre dette.

enjoy,

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det. Glemte den mulighetenn jeg.... Det er kun ved hurtigkopiering fra harddisk til dvd at auto chapter ikke følger med. På den annen side er det jo raskere å legge inn kapitlene selv en å bruke "slow" kopiering (m.m. en som deg samtidig skal skifte komp.graden)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hurtigkopiering er selvsagt kjekt. På den annen side går det greit å starte kopieringen som det siste før man legger seg (husk å markere at DVDen skal avsluttes når opptaket er ferdig...) Brukervennlig opptaker, ja ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk hardvard og nordvest for gode tips. Jeg får finne ut hva som er mest praktisk, men tror jeg kommer til å legge inn kapitlene manuelt og benytte hurtigkopiering :smile:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •