Hjelp! Trenger dvd spiller som kan fjerne hdcp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp! Trenger dvd spiller som kan fjerne hdcp!

For ca 1 år siden, kjøpte jeg en Sagem Axium 50 tommer med DVI utgang, problemet er bare at tv ikke støtter HDCP! Leste litt om at Samsung DVD-HD850 fjerner\skrur av htpc når man gjør den sonefri? Finnes det noen andre dvd spillere som man kan gjøre det på?

På Avshop har de noe som heter dvimagic som løser dette problemet, men den koster ca 4000kr!!

Noen andre som har Sagem Axium og har tilsvarende problem?

Hvordan blir forresten bilde kvaliteten ved bruk av DVI unngangen via pc, sammenlignet med en dvd spiller?

Alle forslag tas imot med takk!!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av VitorBelfort
    For ca 1 år siden, kjøpte jeg en Sagem Axium 50 tommer med DVI utgang, problemet er bare at tv ikke støtter HTCP! Leste litt om at Samsung DVD-HD850 fjerner\skrur av htpc når man gjør den sonefri? Finnes det noen andre dvd spillere som man kan gjøre det på?

På Avshop har de noe som heter dvimagic som løser dette problemet, men den koster ca 4000kr!!

Noen andre som har Sagem Axium og har tilsvarende problem?

Hvordan blir forresten bilde kvaliteten ved bruk av DVI unngangen via pc, sammenlignet med en dvd spiller?

Alle forslag tas imot med takk!!
    Er det HDCP du mener? Du skriver HTCP? For meg ser det ut som du mener kopibeskyttelses-systemet HDCP. Jeg har også hørt at Samsung skal være HDCP fri,men er ikke sikker?
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jepp

Ja jeg mener HDCP, bare en liten trykkfeil! Noen flere som har litt peil her?

Newcomer Tannoy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg mener HDCP, bare en liten trykkfeil! Noen flere som har litt peil her?
    Leste på et annet forum at man kan fjerne HDCP på 850/950 ved å taste en "kode" fra videohelp.com. På denne måten ble spilleren sonefri via HDMI/DVI og komponent. Dette skulle vel løse problemet med HDCP. Hvor lovlig det er er jo en annen sak og her inne er vi jo lovlydige... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tannoy
    Leste på et annet forum at man kan fjerne HDCP på 850/950 ved å taste en "kode" fra videohelp.com. På denne måten ble spilleren sonefri via HDMI/DVI og komponent. Dette skulle vel løse problemet med HDCP. Hvor lovlig det er er jo en annen sak og her inne er vi jo lovlydige... ;-)
    Ehhh..... Ja Takk for linken!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Ehhh..... Ja Takk for linken!
    Du can også gå inn på www.digitalconnection.com og der finner du en DVi til VGA konverter som takler HDCP.Jeg har en sånn og jeg lånte den bort til en som har en Sagem 50" og det funket.Han fant en overgang fra VGA til Component løsning og det gikk fint.Konverteren koster ca.150 USD.VGA til Comp-overganger finner du hos Claes Ohlson`s Nettbutikk.Lykke til!
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Du can også gå inn på www.digitalconnection.com og der finner du en DVi til VGA konverter som takler HDCP.Jeg har en sånn og jeg lånte den bort til en som har en Sagem 50" og det funket.Han fant en overgang fra VGA til Component løsning og det gikk fint.Konverteren koster ca.150 USD.VGA til Comp-overganger finner du hos Claes Ohlson`s Nettbutikk.Lykke til!
    Stølen
    Alrighty, takk takk!!

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HDCP DVD-opptager

Hallo!

Har også problemer med HDCP på min LG Plasma-skjerm.

Prøvde å kjøre HDMI fra min LB RH7800H DVD-opptager, fikk ikke bilde.

Fant ut at man kan slå av HDCP på RH7800H og vips, automagisk så var det bilde :-)

-Morten
    -----------------------------------------------------
    LG RH7800H, LG 42" plasma, Pioneer 915 og 515, SABA 36" 4:3 TV, Paramount DVD-spiller, Sunfire Cinema Grand, B&W DM604, Mirage Omni12, XBOX standard og 360, Dreambox 500C og DM7020.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •