Cd Vs Dvd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14

Tråd: Cd Vs Dvd

Newcomer plumbtek sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cd Vs Dvd

Jeg burde vel egentlig bare ta meg en tur ned til HFK, men er allikevel litt innterisert i hva dere andre medlemmer mener om spørsmålet mitt.
    Etterhvert som hjemmekinoen har bygd seg opp hos meg har jeg fått mer å mer sans for å bare slenge meg på sofaen å lytte til musikk.
    Har fra før av en Denon AVR 3805, og en Denon 1920.
    Når jeg hører på musikk så bruker jeg sette forsterkeren på Pure Direct og bruker analoge utgangene for optimal stereogjengivelse.
    Joda, det duger det,men vil det virkelig bli noe bedre lyd fra en cd spiller ?( tror det selv)

Tenkte isåfall å gå til innkjøp av en Denon DCD 2000 AE.
    Hvis det er noen andre som veit om noen bedre cd spilere i denne prisklassen så tar jeg gjere imot forslag på det.

Er det noen skal selge en "grom" cd spiller så send meg en PM.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å kjøpe en så bra DVD-spiller at du får topp lyd fra CD-platene også?
    Har ikke noen anbefalinger, men er fornøyd med min Yamaha DVD S2500.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re:wizkid

Joda,mye rett i det,men som sagt så duger det jo slik jeg har det nå å,men ved å bruke en cd spiller vil jeg da oppleve stooore forandringer,eller hva så må til for å få en dvd spiller med den samme lydkvaliteten som en meget god cd spiller.?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bedre å bruke pengene på en separat stereoforsterker.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja du sier noe der.

Har vært innom tanken.
    Men da bør jeg vel gå for en effektforsterker.
    Jeg vil jo fortsette med å beholde Denonen til surround,og hvis jeg da anskaffer meg en effektforsterker så kan jeg vel koble Denonen til Effektforsterkeren for å så koble front høytalerne til den.Samt noen gode Analoge kabler til DVD spilleren.
    Andre veien så går jo vinninga opp i spinninga.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av plumbtek
    Har vært innom tanken.
    Men da bør jeg vel gå for en effektforsterker.
    Jeg vil jo fortsette med å beholde Denonen til surround,og hvis jeg da anskaffer meg en effektforsterker så kan jeg vel koble Denonen til Effektforsterkeren for å så koble front høytalerne til den.Samt noen gode Analoge kabler til DVD spilleren.
    Andre veien så går jo vinninga opp i spinninga.
    Dette er vel noe av den løsningen jeg har. Har da også en forforsterker til ren stereo i tillegg.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor bruker du analogutgangene fra den billige dvdn. er ikke dacn i 3805 bedre?

Newcomer dagkr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette lurer jeg på også. Jeg har en HK AVR 635 med HK DVD 31. I dag så bruker jeg Coax kabel mellom disse og spiller CD med Surround off innstilling men med DSP på siden det ikke går ann å skru av denne når man bruker digital kabel.

Når jeg hører på radio så kan jeg i tillegg skru av DSP på Surround off, og da blir lyden mye kraftigere og livligere. Jeg antar at det er fordi man bruker en analog kilde (radioen) at man kan skru av DSP (som i mine ører virker mer som Pure Direct eller hva det heter på de andre merkene).

Vil det derfor lønne seg å kjøpe ett par analoge kabler og bruke dette når jeg hører på musikk??
    Eller skal jeg gå til innkjøp av CD spiller i tillegg?
    Hva slags analoge kabler bør jeg velge? Villig til å bruke opptil 400.

Dag

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg en billig analog kabel (ikke superbillig, men sånn.. 150-200kr), og test før du evt. legger mer penger i en signalkabel?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg burde vel egentlig bare ta meg en tur ned til HFK, men er allikevel litt innterisert i hva dere andre medlemmer mener om spørsmålet mitt.
    Etterhvert som hjemmekinoen har bygd seg opp hos meg har jeg fått mer å mer sans for å bare slenge meg på sofaen å lytte til musikk.
    Når jeg hører på musikk så bruker jeg sette forsterkeren på Pure Direct og bruker analoge utgangene for optimal stereogjengivelse.
    Joda, det duger det,men vil det virkelig bli noe bedre lyd fra en cd spiller ?( tror det selv)

Hvis det er noen andre som veit om noen bedre cd spilere i denne prisklassen så tar jeg gjere imot forslag på det.

Det er dyrere bedre DACer i 3805 som du kanskje heller burde bruke, men bruk ørene først og fremst og avgjør selv. 3805 har AL24+ og i pure direct bruker den 4 DACer i hver kanal i serie, tror det senker forvrengningen ytterligere.
    sitat:Pure Direct mode, features 4 DACs per audio channel in dual-differential configuration (2 Channel Sources)
    Og den har dyre Burr Brown dacer i alle kanaler, BB-1791.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RE. Einis

Hva mener du med at jeg burde heller bruke DACN. Har lest i bruksanvisninga,men finner ikke noe der som omtaler/koblingskjema på det du kaller DACN.
    Hva er det egentlig,og hvordan forbedre/koble til.???

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forkortelsen DAC betyr løslig "Digital to Analog Converter". Når et digitalt signal skal konverteres til analog gjøres dette ved bruk av en DAC. Når einis sier "hvorfor bruker du ikke DACene i 3805" mener han: Hvorfor bruker du ikke digital kobling, som gjør at signalet konverteres i 3805 fremfor DVD/CD-spilleren. Kobler du analogt mellom DVD/CD og receiver gjøres denne behandlingen i spilleren.Hvorvidt DACene er best i spiller eller receiver vil jo variere, og er derfor verdt å teste ut i praksis....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei,

Du vil nok få bedre lyd fra en dedikert cd spiller for ren to kanals lyd når man snakker om produkter i samme prisklasse.
    Generelt kan man si at hvis du har en cd spiller til 2K så bør man ha en dvd spiller til ca 5k (faktoren varierer mellom 2-2.5 generelt)for å ivareta den samme kvaliteten på cd avspilling.
    Det er ofte gode cd pillere ts brukt så det gjelder å følge med samt lage seg en "short list".
    En "nyere" fra arcam er sikkert en god match, men hva de ligger på i pris er jeg usikker på.

Vedrørende kabler, så er det en grei regel å legge ca 10% av budsjettet i en god kabel.

Mvh
    Geir

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal IKKE banne i " KIRKA " å komme med noen brøker eller prosenter, bare anbefale deg å snurre cd`er i en cd-spiller kontra en " billig " dvd-spiller. Stereo fra min Marantz cd 5400 vs Pioneer dv 575 er som natt og dag. Hvilken spiller det sier mest om skal ikke jeg uttale meg om, men Marantz`n er overlegen..!

Anbefaler deg til å ta en titt på Marantz cd 5001 som er arvtaker til cd 5400. Evt du kan lete på bruktmarkedet etter sistnevnte..!

Lykke til!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •