Lånte med meg en denon og marantz hjem i helgen, tenkte jeg kunne legge ut noen få bilder jeg tok.. Har en samsung m4061 lcd som jeg skulle se om jeg fikk klemt ut litt til av.

Nå har jeg en dv6400 fra marantz som jeg kjører med comp, og som sagt godt fornøyd med bildet, men fikk anledning til å ta de med hjem i helgen å teste litt. Kjørte hdmi fra de to jeg lånte med meg hjem og comp fra min egen.
Kjørte en runde med dve på begge før jeg kjørte litt a/b testing.

Det som blir bedre er jo roen i bildet, særlig i sterke farger, blått lys f.eks fra growing up dvd til P gabriel låt nr 5 sky blue er det knallblått scenelys på førsten av sangen. Ingen tegn til myldring i det hele tatt, på min er det mer støy i det blå. Hudtoner blir hakket vassere og bakrunn på filmer blir mer tydligere, mer dybde om du vil. Detaljer kommer bedre frem, detta dyret som Obi one flakser rundt på i Star wars 3 kan man se mer av strukturen/skinnet i dyret en det jeg kan på min.
På vingen på det store 'moderskipet' ,helt i starten av SW 3 før de knekker over og du er med i kampen, kan jeg ane flere detaljer i det mørke en det min 6400 spiller klarer.
En annen ting er at bildet holder seg skarpere ved raske klipping, panorering og generell action.

Holder kanskej en knapp på marantz da jeg synes det var en litt mer snert i bildet, men det forsvarer egentlig ikke prisforkjellen. De ser og er speca ganske likt, så det går vel mer på design og hva du har fra før.
Jeg liker ikke den nye looken på marantz(designet på min 6400 og den nye 7600 er mye finere), og denon'en er liksom litt uryddig i fronten og skranglete i skuffen.(hvorfor kan de ikke lage litt ordentlige skuffer, hadde en
onkyo integra cd spiller før som veide 10kg, kunne bære den i skuffen som en kofert.) Ellers var de begge gode på reaksjon fra f.kontrollen og ryddige menyer.
Skrudde de ikke opp, siden jeg bare lånte dem, litt drøyt synes jeg....hehe
Men det er noen likhets trekk her, har hørt at marantz og denon ser nokså like ut inni, et svenks magasin hadde skrudd litt på de tror jeg..