Dvd opptaker med DVD - kvalitet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dvd opptaker med DVD - kvalitet

Jeg vurderer å gå til anskaffelse av en dvdopptaker med Hardisk, fortrinnsvi en Pioneer 630h. I den forbindelse så lurer jeg på hvordan kvaliteten på disse er når det kommer til avspilling av cd og vanlige dvd plater. Er det å anbefale å ha en egen cd/dvd spiller ved siden av, eller er kvaliteten på denne spilleren så god at jeg klarer meg med kun en komponent? Hvordan er det med støy på disse spillerne? er det plagsomt, som f.eks. Xbox, eller går det greit? Meget takknemlig for svar og tips om evt. andre gode spillere og hva jeg bør legge vekt på ved ett evt. kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat kjøpt meg en selv, men valgte en rimeligere variant enn den du vurderer - valgte en Pioneer DVR433HS (kr 3390,- på Elprice).

Har en god DVD/CD spiller fra før (Sony DVP-NS999ES) og hadde derfor ikke spesielt høye krav til avspillingskvalitet på Pioneer´en.

Jeg er så langt meget godt fornøyd med spilleren. Den er støysvak, kun litt støy når du brenner ut på DVD. Meget brukervennlig. Det eneste jeg var litt usikker på når det gjaldt denne modellen var kapasiteten på harddisken (80 Gb). Men jeg tror den dekker mitt behov og vel så det. Det som er verd å ta vare på brenner jeg ut på DVD.

Avspilling av DVD/CD har jeg ikke testet inngående, men kvaliteten virker helt grei (men ikke så bra som Sony´en jeg har).

Lykke til :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Panasonic DMR-E95H som har fått gode kritikker for bildet ved avspilling av DVD - bruker component til projektor og har stort sett vært fornøyd - det forhindrer imildertid ikke at min nye DVD-spiller (fra Samsung til kun 1300 kr.) gir mye bedre bilde med HDMI til projector enn det DVD-opptakeren gjør med component. Ville derfor vurdert en billigere DVD-opptaker og heller satset på en dedikert DVD-spiller i tillegg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Dvr 530h, er veldig fornøyd med den..... litt minus på CD lyd, bra på film (testet den mot Denon dvd3000, litt eldre model) og bra bilde. Bruker-vennligheten er veldig bra....

Hvis du er kresen på musikk så ville jeg gått for en egen Cd-spiller (eller en bedre dvd-spiller).... men som sakt så er DVD delen er god nok for meg....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •