Ny DVD recorder eller Multi Media Senter ??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Ny DVD recorder eller Multi Media Senter ??

Jeg ønsker å pensjonere videospilleren min, men er usikker på hva jeg skal bruke istedet.

Ett alternativ er å kjøpe en DVD-recorder.

Vurderer også å kjøpe nytt TV, LCD eller plasma. Feks et QPVison LCD TV, kanskje 40" med Multi Media Center el. Hvis jeg kjøper et slikt, vil da en dedikert DVD-recorder være bortkastet ?

Hvis valget skulle falle på en DVD-recorder, hva velger jeg da ? Pris 3-5000. Denne skal i såfall benyttes primært til innspilling fra Kabel-TV (Canal Digital). Jeg har en god DVD-spiller til avspilling - en Sony DVP-NS999ES.

Venter spent på gode råd

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke har tenkt å brenne DVD'er ville jeg ha valgt en PVR. Har selv Grundig 6452 (godkjent av Canal Digital) - da blir det lettere å styre opptakene på tvers av kanaler, samt at du får lagret med 5.1-lyd - koster ca. 3000. En bra DVD-recorder med harddisk koster vel f.o.m. ca. 5000.

Active Colargol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Har selv Grundig 6452 (godkjent av Canal Digital) - da blir det lettere å styre opptakene på tvers av kanaler, samt at du får lagret med 5.1-lyd - koster ca. 3000. En bra DVD-recorder med harddisk koster vel f.o.m. ca. 5000.
    Dette er vel en satelittmottaker og ikke en dekoder for digital kabel-tv. Finnes det forresten digital dekoder for kabel-tv med med mulighet for opptak på HD?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, så ikke det om kabel. Grundig'en er som du sier til satelitt. Kjenner ikke til noen PVR for kabel, men prøv under forumsidene for satelitt.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du liker problemer så velger du Multimediasenter.

Hvis du vil ha noe som virker hver gang velger du DVD opptaker med harddisk.

Hvis du vil ha noe som stort sett virker og har elendig bildekvalitet kjøper du QPvision LCD TV med innebygd mediasenter.

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Hvis du liker problemer så velger du Multimediasenter.

Hvis du vil ha noe som virker hver gang velger du DVD opptaker med harddisk.

Hvis du vil ha noe som stort sett virker og har elendig bildekvalitet kjøper du QPvision LCD TV med innebygd mediasenter.
    Skal forsøke å ikke "flame" for mye her, men du kunne pinadø jobbet for VG (eller ITavisen)

Spøk til side, det er ingen tvil om at det enkleste og simpleste er en dedikert dvd-opptager. Men når man legger til funksjoner, blir det også mer komplisert, og det må man regne med på en maskin som også skal kunne ta opp tv, spille ørten ulike video- og lydformater m.m. Men MCE05 er ganske plug-and-play da, hvis hardware'n følger spec.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at svaret mitt var rimelig tabloid og det var også meningen.

Jeg tolker trådstarter slik at ett slikt svar var mest hensiktsmessig.

Hvis han lurer på hvorfor jeg skriver som jeg skriver så kan han bare følge opp med flere spørsmål vet du.

Jeg står for det jeg skriver, Qpvision sine produkter suger, i likhet med så og si alle andre flatskjermer.

En media PC er en PC enten vi liker det eller ikke.

En DVD opptaker er laget for at selv far skal kunne bruke den uten noe kluss.

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan anbefale Kiss DP-558. 200 GB Harddisk, streamer musikk og video, timeshift, kobler mot EPG etc på internett, funker som ftp-server, innebygd tuner. Baksiden er at den ikke har DVD-brenner, kun spiller. Den har en god del funksjoner som ikke vanlige DVD-opptakere har, men den har også noen småbugs som er irriterende. Jeg har hatt den en stund nå, og er iallfall veldig fornøyd, hvis jeg skal brenne ut noe kan jeg bare overføre det til en pc og brenne ut der

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg vet at svaret mitt var rimelig tabloid og det var også meningen.

Jeg tolker trådstarter slik at ett slikt svar var mest hensiktsmessig.

Hvis han lurer på hvorfor jeg skriver som jeg skriver så kan han bare følge opp med flere spørsmål vet du.

Jeg står for det jeg skriver, Qpvision sine produkter suger, i likhet med så og si alle andre flatskjermer.

En media PC er en PC enten vi liker det eller ikke.

En DVD opptaker er laget for at selv far skal kunne bruke den uten noe kluss.

Etter å ha lest litt både her og andre steder tror jeg at jeg vet svaret på mitt første spørsmål. Et godt valg på en DVD-recorder er Sony (feks 710 eller 910) eller Pioneer (feks 530 eller 630). Eller i motsatt rekkefølge

Det andre spørsmålet mitt var mer for å få luftet hva som skjer i nær framtid. Vil PC-varianter med MCE05 erstatte dedikerte DVD-recordere ? Og da må selvfølgelig brukervennlighet, kvalitet og stabilitet være like god.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer og Sony lager gode opptakere men har irriterende nok reservert HDMI/DVI grensesnitt (klar fordel for de med store skjermer) til kun de dyreste maskinene sine. Andre som feks Samsung har inkludert dette på budsjettmodeller som feks HR-725. Forstå det den som kan...
    Kan være noe å vurdere dersom du skal fornye deg også på skjermfronten !

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Bønna, med tempoet på bildekildesiden nå om dagen blir det fort dyrt om man betaler 7-10k for en opptaker/brenner for å få HDMI/DVI - dersom man da lider litt av oppgraderingssyken. Av denne grunnen gikk jeg for en Samsung HD850 dvd-spiller til ca. 1300 kr. i påvente av ny teknologi og ble kjempefornøyd med bildet på min BenQ 7800.
    Mitt råd er derfor å prøve ut Samsung'en, blir du fornøyd beholder du den, hvis ikke tester du en dyrere og "safere" modell fra Pioneer, Sony eller Panasonic - internettkjøp og angrefrist er jo midt i blinken for denne typen problemstillinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarte ikke vente lenger :-) Kjøpte en Pioneer DVR433HS idag (på elprice til kr. 3395,-). Etter at jeg hadde betalt satt jeg meg i bilen for å kjøre hjem å prøve det nye vindunderet. Etter 5 minutter begynte jeg å lure, skulle jeg kjøpt 530 (160Gb HD) istedet ? Nei, sa jeg til meg selv. Vær nå fornuftig for en gangs skyld. Håper jeg blir fornøyd !

Takk for gode innspill

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •