kvalitet på opptakene til dvdopptakere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kvalitet på opptakene til dvdopptakere

jeg ser at eltax sin dvdopptaker med 160 gb harddisk kan ta opp inntil 200 timer på harddisken, mens pioneer DVR-530H-S (tror jeg det var), med like stor harddisk kan ta opp over dobbelt så mye. hvorfor er det så stor forskjell?
    blir opptakene gjort i forskjellige format?
    og hvor stor forskjell er det på den dårligste bildekvaliteten på eltax sin ift pioneer sin?

og et lite spørsmål til slutt: er det stor forskjell i støynivå på de billigste og de dyreste dvdspillerne?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved å dobble kvaliteten halverer du ca kapasiteten. Det har med komprimeringen å gjøre. Noen spillere takler bedre skaleringen ved lav kvalitet enn andre. Jeg har kun erfaring fra Kiss DP-558, men her forringes kvaliteten betraktelig ved å øke komprimeringen.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snuste selv litt på Eltaxen i forbindelse med bundle-tilbudet med TW600 hos Komplett. Har lest at TV tuneren er middelmådig, og at maskinen har en svært støyende vifte, samt middelmådig bilde. Mulig at det er andre som kan gi den en bedre attest.

Etter å ha kikket på alternativer fant jeg Samsung HR-725 som har mye høyere kvalitet, samtidig som den har HDMI utgang, og en pris som kryper under 4k.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei.
    Jeg har Samsung HR-725 og er strålende fornøyd! Opptakene blir kjempebra på maks oppløsning! Stillegående er den også. Mye for pengene!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •