noen vits med CD-spiller på middelmådig surround-forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

noen vits med CD-spiller på middelmådig surround-forsterker?

Har en Sony str-db840 surround forsterker sammen med B&W DM309 fronthøyttelere og en gammel, billig pioneer DVD-spiller. Da jeg bruker anlegget mest til musikk i stereo vurderer jeg å kjøpe en CD-spiller, nærmere bestemt Marantz CD-5001.

Spørsmålet blir om dette vil gi en hørbar forbedring eller om forsterkeren er såpass dårlig at det vil være bortkastede penger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle forbedrede trinn vil øke lydkvaliteten. Men lyden vil aldri bli bedre enn dårligste link.
    Har du en "dårlig" CD spiller og setter på en " bra" vil du umiddelbart høre forskjellen.
    Men hvorfor investere i en ny CD spiller om du ikke stoler på kvaliteten på forsterkeren din ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er usikker på hvor god forsterkeren er, da jeg ikke har sammenlignet med noe annet. Har ikke råd til ny flerkanalsforsterker nå og ønsker ikke å bytte til stereo da jeg vil ha muligheten for surround.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrProducer
    Alle forbedrede trinn vil øke lydkvaliteten. Men lyden vil aldri bli bedre enn dårligste link.
    La oss se...
    Hvis jeg har en gammel transistor-radio så vil altså lyden bli forbedret av å koble til en kostbar Elektro-kompaniet forsterker?

Men samtidig vil lyden aldri bli bedre enn dårligste link (presumptivt transistor-radioen)?

Sliter litt med å se logikken din der...

-k

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av outshined
    Er usikker på hvor god forsterkeren er, da jeg ikke har sammenlignet med noe annet. Har ikke råd til ny flerkanalsforsterker nå og ønsker ikke å bytte til stereo da jeg vil ha muligheten for surround.
    Jeg har selv en str-db830 fra -99. Går ut i fra din er samme modell bare nyere.

Forsterkerne 830/930 var testvinnere og slo de fleste andre (Marantz, Denon, Yamaha) receivere i samme prisklasse i alle tester jeg har sett. Jeg har en del hifi-blader fra denne tiden og receiverne lovprises her.

Med det sagt så får du bedre saker i dag til en billig penge - men din 840 er en ganske bra sak - spesielt på hjemmekino er den god.

En ting jeg vet er at Sony'en har ganske bra dac. Med andre ord kan det lønne seg stort å mate receiveren med coax/optisk fra en eldre cd/dvd-spiller.

Musikkmessig er ikke denne receveren noe kupp - som andre i klassen er det for mange kompromisser som er gjort for hjemmekino.

Marantz cd-spilleren du nevner vil nok gi deg bedre lyd - men den fortjener nok en bedre forsterker. Men kjøp den allikevel - den kan jo være med når du oppgraderer.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •