Støydemping av drivverk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer rapp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støydemping av drivverk

Jeg kjøpte meg ny dvd-spiller, Pioneer DV-585A i forrige uke og fikk meg en real nedtur når jeg slo på strømmen og la i en plate. Støy! Først trodde jeg det var noe galt med spilleren så jeg tok den med tilbake til butikken. Vi testet flere av samme modell og et par andre modeller fra bl.a. Sony. Alle støyet. Tok derfor med hjem igjen den jeg hadde kjøpt. Fikk tips om at Denon 1920 skulle være et funn, men leser her på forumet at den også støyer... Hva skjer? Er dette veien teknologien tar? Min gamle Sony DVP-S715 er helt støfri.

Så jeg startet kampen mot støyen. Først kjøpte jeg asfaltplater på Torshov Bilrekvisita og kledde lokket innvendig samt bunnen under drivverket og lokket foran skuffen. Det hjalp en god del. Så ved en desperat tilfeldighet satte jeg hele spilleren oppå et sitteunderlag. Det gjorde underverker

Flere tips mottas med takk...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lufting

Hvordan gikk det med luftingen til spilleren etter operasjonen? Kunne du vist med bilder selve prosessen? Har selv blitt anbefalt dette med asfaltplater men aldri tatt steget. Har problemer med støy og det er svært irriterende :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har selv Denon 1920

Sitat Opprinnelig postet av rapp
    Jeg kjøpte meg ny dvd-spiller, Pioneer DV-585A i forrige uke og fikk meg en real nedtur når jeg slo på strømmen og la i en plate. Støy! Først trodde jeg det var noe galt med spilleren så jeg tok den med tilbake til butikken. Vi testet flere av samme modell og et par andre modeller fra bl.a. Sony. Alle støyet. Tok derfor med hjem igjen den jeg hadde kjøpt. Fikk tips om at Denon 1920 skulle være et funn, men leser her på forumet at den også støyer... Hva skjer? Er dette veien teknologien tar? Min gamle Sony DVP-S715 er helt støfri.

Så jeg startet kampen mot støyen. Først kjøpte jeg asfaltplater på Torshov Bilrekvisita og kledde lokket innvendig samt bunnen under drivverket og lokket foran skuffen. Det hjalp en god del. Så ved en desperat tilfeldighet satte jeg hele spilleren oppå et sitteunderlag. Det gjorde underverker

Flere tips mottas med takk...
    Vil bare nevne at ryktene om støy fra Denon 1920 er absolutt riktige, i rolige partier er plagsomt. Dessuten sliter den voldsomt med "stall" i krevende lyd og bilde partier, spilleren hakker og bærer seg (det virker som den gjør alt for å irritere innehaveren og hans venner?). Skal prøve det med sitteunderlag! -kanskje det hjelper litt?

Newcomer pckrasj sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. demping.

Jeg hadde for flere år siden en platespiller. denne laget mye lyd på resonans i hulrom på spilleren. fikk da ett råd fra en av min fars lydoptatte arbeids koleger. Fyll alle hulrom med plastelina (sånn som barn leker med) dette ble gjort og problemet ble løst. senedre har jeg prøvd å bruke plastelina på andre komponenter med stort hell. bla. pakket inn dvd rom til pc i plastelina. harddisk i plastelina. fungerer og bra men her må man snu harddisken oppned og montere hardisken i en krybbe med plastelina på sidene og under. dette pga lufting.

for støydemping av stasjonær dvd spiller har jeg brukt uruthen oringer på skruene mellom drevet og chassiet. oftest er støyen jeg har opplevd grunnet vibrasjoner.

Alf Kåre

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DEmping av drivverk

Hei !

Sett drivverket (spilleren) på en slakteblokk , åpne toppdekselet ,og finn noen ledige (skrue) hull i chassiset i bunnen , og skru spilleren fast til blokka ! ,sett evt blokka og spilleren på dempeputer. ;-)
    (blokk fåes kjøpt hos Ikea), kombiner evt med ovenstående tips !

Mvh

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •