Kontaktvansker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kontaktvansker

Hei. Jeg kjøpte nettopp ny TV, en Samsung LE32R51B. Videoopptager hadde jeg fra før, en JVC DR-MX1. (Kombinert DVD/HDD/VHS). Kjøpte også ny scartkabel og ny komponentkabel, begge "Monstercable" til en pris av ca. kr. 700,- pr. stk., i håp om å få optimalt resultat. Det viser seg at den eneste kabelen som gir meg kontakt mellom DVD-opptageren og TV er den scartkabelen som fulgte med DVD-opptageren. (Forøvrig fullt brukbart). De to andre kablene gir meg medingen "No signal". Jeg har fulgt brukermanualene nøye, så kablene skal være riktig koblet både på TV og DVD. Noen som har noen formening om hvorfor de nye kablene ikke funker? Jeg er rimelig grønn, så muligens er svaret både opplagt og selvforklarende - men jeg må spørre.. :neutral:

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje de scartene du har kjøpt ikke har alle pinnene som skal til? hvis de bare har pinner for å overføre kompositt/s-video og lyd og du setter spilleren til RGB vi ldu ikke få bilde. sjekk at de har alle pinnene på plass.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle monsterkabler er fullverdige scart-kabler og skal dermed ha alle pinnene.

Dette fremstår som et noe spesielt problem.. hva med å teste noen andre scartkabler fra en anna produsent?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •