Spørsmål til personer med peil på DVD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål til personer med peil på DVD

Jeg har et spørsmål som er ganske innfløkt, men som jeg håper det er noen der ute som har peil på! Problemet er som følger:

Jeg og en kamerat kjøpte hvert vårt 32" panasonic 100hz TV og hver vår DVD spiller, henholdsvis fra Panasonic og Pioneer, begge til rundt tusenlappen. TVene kostet 6500,-. Når vi ser DVD på disse TVene, kommer det, som vi alle vet, sorte border oppe og nede. Problemet er at disse er alt for store slik at bildet klemmes sammen og bildet blir helt unaturlig. Disse TVene har en funksjon som heter Panasonic Auto, en funksjon som drar i bildet slik at det ser ut som det skal. Denne funksjonen er imidlertid ikke særlig hjelpsom ettersom hver gang bildet på filmen blir mørkt, hopper det sammen igjen. Alle innstillingene på både spiller og TV er slik det skal være. Men det er ikke over enda: Nylig solgte jeg denne TVen til fordel for en 32" HDTV fra LG til 20.000,- ettersom jeg kjøpte Xbox360 og ikke orket leve med å vite at bildet kunne bli så mye bedre (flere av dere kjenner kanskje til følelsen) - når jeg så testet min DVD spiller fra Pioneer på denne TVen, ble bildet akkurat likens - sammentrukket og unaturlig. MEN så er det at forvirringen blir total: Ser jeg DVD gjennom Xboxen, som er koblet til TVen via komponent kabler, blir bildet perfekt! Riktig skalert og faktisk med overraskende bra bilde til tross for en oppløsning på 720p. Mitt spørsmål er: Hvorfor blir bildet galt på Panasonic TVene?? Er det pga dårlige DVD spillere? Er det noe med selve TVene? Blir det riktig på 360en pga komponent tilkoblingen? Har dette med progressiv scan noe å si, hvilket 360en besitter, men ikke DVD spillerne? Bør min venn kjøpe ny DVD spiller med progressiv scan, og vil dette løse problemet..? Har fundert lenge over dette, og håper noen der ute sitter på løsningen på mysteriet :-) Blir meget takknemlig for svar!!

Mvh,

Thomas

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis DVD-spilleren er stilt inn på 16:9 (slik den skal være) skal TV-en være innstilt på widescreen/fullscreen eller hva det nå heter på din TV. "Auto"-modusen er ment for å zoome inn letterbox-sendinger etc. At du ikke har dette problemet med Xboxen regner jeg med er fordi du ikke bruker scart her.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •