Samsung DVD-HD950 offisiell tråd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung DVD-HD950 offisiell tråd

Da det er 4 eller 5 tråder om denne spilleren tror jeg det er på tide å samle alle erfaringer og spørsmål i en tråd slik at vi får det litt mere oversiktlig.

Kunne en av moderatorene samle alle 850/950 trådene her?

EDIT: Link til produktet på AVnytt HER.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte denne fra min forhandler nå.

Kan ikke de som har denne dele sine erfaringer?

Newcomer Emilste sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker litt på å gå for en slik en jeg og, kjøre hdmi til LCD mot komponent som jeg har nå!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Kjøpte 950 sist fredag. Har vært rimelig spent på denne spilleren, da jeg har lest mye bra pluss at den er svært billig. Har en LG 42 PX3 plasmaskjerm med HDMI. Så jeg koblet til med tilhørende HDMI-HDMI kabel som fulgte med spilleren. Jeg ventet knallbilde, men istedet fikk jeg opp et vanvittig kornete bilde og sterke graderinger. Har en LG RH7500 harddiskopptager som viser MYE bedre bilde enn denne spilleren. Jeg skal ta kontakt med Samsung om dette, da jeg håper dette er et mandagsprodukt. Jeg har gjort alle mulige innstillinger på skjerm og spiller, men resultatet er kornete bilder uansett oppløsning.

Newcomer Tannoy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte HD950 for en mnd tid siden og er så langt knallfornøyd. Kjører oppskalert 720p bilde via HDMI til min Pana PV500. Bildet er krystallklart uten noen tegn til graderinger så langt jeg har sett...
    Oppsettet er enkelt, det tar rundt 5 min å konfigurere spilleren. Fjernkontrollen er litt plæstikk, men jeg bruker stort sett en universal allikevel så det går greit.
    Batterier og nødvendige kabler følger med på kjøpet (HDMI og DVI) for de som vil begynne her...
    En liten irriterende ting som jeg ikke har funnet ut av er mld "HDMI sound not supported" som kommer opp i ny og ned. Jeg regner med at dette er fordi lyden går via coaxial til reciever og ikke til TV via HDMI-noen andre erfaringer??
    Synes lyden er upåklagelig for en amatør så jeg kan ikke si annet at dette er et knall(billig) kjøp!
    Spilleren leser det meste av formater inkl divX og Windows media.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Funkypapa
    ...Jeg ventet knallbilde, men istedet fikk jeg opp et vanvittig kornete bilde og sterke graderinger. Har en LG RH7500 harddiskopptager som viser MYE bedre bilde enn denne spilleren. Jeg skal ta kontakt med Samsung om dette, da jeg håper dette er et mandagsprodukt. Jeg har gjort alle mulige innstillinger på skjerm og spiller, men resultatet er kornete bilder uansett oppløsning.
    Fikk denne spilleren for et par dager siden, og selv om jeg ikke har hatt så god tid til en skikkelig test av denne, virker den utrolig lovende ut !
    Kjører bildet ut på HDMI 768p til en LG plasma. Syns også bildet virket litt rotete til å begynne med, men stilte spilleren fra PAL-50Hz til NTSC-60Hz og da ble det meget bra!!
    Virker for meg iallefall som et knallkjøp så langt

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ER liten tvil om at denne spilleren er et knallkjøp til prisen. At funkypapa opplever bildet fra HDMI utgangen som kornete synes jeg høres merkelig ut. Bildet på min Dell 37" LCD og Benq PE8700+ projector er krystallklart etter en omgang med DVE. Jeg anbefaler deg å leke litt med instillingene til skjermen og dvd spilleren, evt. bytte kabel. Skulle ikke noe av dette virke kan du ikke poste en ny post i denne tråden funkypapa så skal vi se om vi kan løse problemet ditt

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Det ER liten tvil om at denne spilleren er et knallkjøp til prisen. At funkypapa opplever bildet fra HDMI utgangen som kornete synes jeg høres merkelig ut. Bildet på min Dell 37" LCD og Benq PE8700+ projector er krystallklart etter en omgang med DVE. Jeg anbefaler deg å leke litt med instillingene til skjermen og dvd spilleren, evt. bytte kabel. Skulle ikke noe av dette virke kan du ikke poste en ny post i denne tråden funkypapa så skal vi se om vi kan løse problemet ditt
    Stiller meg bak dette...tipper det er innstillingene som ikke er optimalisert.

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tannoy
    En liten irriterende ting som jeg ikke har funnet ut av er mld "HDMI sound not supported" som kommer opp i ny og ned. Jeg regner med at dette er fordi lyden går via coaxial til reciever og ikke til TV via HDMI-noen andre erfaringer??
    Jeg får den samme meldingen på min Samsung DVD-HD945, grunnen til at du får den meldingen er at du i mest sannsynlig kjører lyd ut som Bitstream istedenfor PCM fra DVD spilleren. HDMI utgangen(ver. 1.1 og 1.2) takler bare stereo lyd ut ikke 5.1. Gå inn på Setup-Audio Setup og velg at Dolby/DTS Digital out skal sendes som PCM og ikke Bitstream ( bare hvis du ikke skal ha 5.1 da)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Har ikke fått sjekket innstillingene siden sist, men jeg gjorde alt av innstillinger (til og med endret til NTSC) uten store forbedringer. Men jeg skal kjøpe meg en 2 meter kabel Supra og se om dette gjør nytten + ta frem DVE plata.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et annet problem jeg har glemt å nevne er når man spoler. Når man kommer opp i x64 eller høyere så ser man ikke lenger hvor langt man spoler. bildet henger rett og slett ikke med. Noen som erfarer det samme?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MF24
    Jeg får den samme meldingen på min Samsung DVD-HD945, grunnen til at du får den meldingen er at du i mest sannsynlig kjører lyd ut som Bitstream istedenfor PCM fra DVD spilleren. HDMI utgangen(ver. 1.1 og 1.2) takler bare stereo lyd ut ikke 5.1. Gå inn på Setup-Audio Setup og velg at Dolby/DTS Digital out skal sendes som PCM og ikke Bitstream ( bare hvis du ikke skal ha 5.1 da)
    Ok, det kan nok stemme ja at bitstream gir 5.1 som jeg kjører. Noen tips om hvordan evt denne mld kan fjernes?

På forhånd takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Som du leser under retningslinjene er dette en teknisk kategori. Vær vennlig å opprette en ny tråd under "pris -og produktjakt" hvis du ønsker diskutere pris/forhandler. På forhånd takk.

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tannoy
    Ok, det kan nok stemme ja at bitstream gir 5.1 som jeg kjører. Noen tips om hvordan evt denne mld kan fjernes?

På forhånd takk!
    Tror ikke det går å fjerne den mld. Men hos meg så dukker den bare opp idet jeg setter på en DVD, litt plagsomt men jeg kan leve med det....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen som erfarer det samme som meg når det gjelder spoling ved x64 eller mer? Jeg erfarer at bildet ikke henger med, slik at jeg ikke vet hvor langt jeg egentlig spoler fremover.

Har også byttet HDMI-kabel (Supra 2 meter), men bildet er fortsatt like kornete.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Funkypapa
    Er det ingen som erfarer det samme som meg når det gjelder spoling ved x64 eller mer? Jeg erfarer at bildet ikke henger med, slik at jeg ikke vet hvor langt jeg egentlig spoler fremover.

Har også byttet HDMI-kabel (Supra 2 meter), men bildet er fortsatt like kornete.
    For å være helt ærlig så tror jeg at jeg aldri har brukt denne spolefunksjonen...
    Putter stort sett plata i spilleren, ser filmen og tar den ut! :-D
    Tror ikke det vil hjelpe å bytte kabler, sannsynligvis er ikke spilleren rask nok til å oppfatte bilder ved denne spolehastigheten så det er sikkert derfor den "henger"...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synes det er merkelig om den ikke skulle henge med i svingene. HDD-opptageren fra LG som jeg har følger bra med når jeg spoler x100. Tror jeg uansett leverer den inn til service.

Newcomer hunden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spoling

Hadde samme problem med spoling i denne hastigheten,så ikke spolingen på skjermen så det var umulig å vite når man skulle stoppe!
    Men spilleren leverte jeg tilbake og håper å hente min nye Marantz dv6600 i dag

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare et obs til dere som har tenkt til å bestille 850, den leveres ikke lengre med hdmi-kabel, så prisen blir fort noen hundre kr ekstra hvis du skal ha det.. Vet ikke om dette gjelder 950, hvis ikke vil det vel alt i alt bli rimeligere å gå for 950...

(Og for dere som kanskje måtte mene at dette innlegget passer best i prisjakt-delen, jeg gjør jo bare folk oppmerksom på at 850 ikke lengre leveres med en kabel som man tidligere fikk med, så de ikke gjør den samme "feilen" jeg gjorde. Det med prisen er bare litt synsing rundt temaet )

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •