Denon 2910 eller 3910 som CD spiller ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon 2910 eller 3910 som CD spiller ?

Hei !

Jeg kjøpte meg en Denon DVD-1920 spiller føre jul - som jeg primært benytter som CD-spiller. Jeg er fornøyd med bildet fra denne (HDMI til 42 LG plasma) , men får ikke frysninger av musikk-formidlingen.

Jeg har fått aksept av HK av å "oppgradere" denne til evt en 2910 eller en 3910 - og kun betale mellomlegget. De anbefaler selvfølgelig en 3910.

Spørsmålet mitt er om jeg burde gå for en 3910 - eller om en 2910 vil være en mer fornuftig løsning (price/performance) ? Synes 3910 blir forholdvis dyr ?

Og - disse begynner å bli forholdsvis gamle? Mener å ha lest at 2920/3920 skulle kommet i 2005 - noen som kjenner til disse ? Når de evt skulle komme etc ?

Vil forøvrig benytte dette sammen med et par Audiovector M3 Signature og en Rotel RSX965 reciver (vurderer også en Denon 3805/3806).

Setter stor pris på fornuftige tilbakemeldinger !

Pompel

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg ville også sett på hva du kan få av eksterne DA-konvertere for tilsvarende pris så lenge det er CD-biten du er mest interessert i. Vet at RME har en som til dels får veldig gode rapporter. Det er en pro-DAC som er stygg som julig, men siden det er pro-utstyr pleier "value for money" nok å være bedre enn for HiFi-utstyr. Et annet alternativ er Benchmark DAC1 som er veldig populær, men denne koster en del mer (ligger på ca 9000 tror jeg). Begge forhandles av Prolyd i Oslo (www.prolyd.com), de tilbyr hjemlån mot depositum om du vil teste selv, noe som selvsagt alltid er å anbefale før du legger pengene på bordet.

Det finnes også en del DACer som blir solgt brukt, om du følger litt med på www.hifisentralen.no dukker det opp noe innimellom, her er det en del penger å spare kontra nykjøp. Men selv har jeg førstehåndserfaring kun med Benchmark, så du får titte litt rundt etter andres erfaringer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •