Kvaliteten på DVD-avspilling på en recorder?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kvaliteten på DVD-avspilling på en recorder?

Jeg er i markedet for en DVD-recorder som kan brenne DVD-plater, og lurer på noe i den forbindelse. Siden jeg allerede har CD-spiller, dekoder, Dreambox og en diger forsterker, hadde jeg tenkt at en ev. recorder også skal fungere som DVD-avspiller. Den evige WAF'en gjør at jeg vanskelig kan introdusere noe særlig mer i stua akkurat nå (spesielt etter at jeg fikk lov til å henge opp et lerret i taket også ..

Hvordan er kvaliteten på avpilling av DVD-plater på disse opptakerne??

Jeg bruker komponentutgangene på spilleren jeg har nå. Jeg trenger råd i forhold til en DVD recorder med god billedkvalitet, ikke for dyr (under 4000, gjerne endel under..) og som gir gode signaler på komponent.

Noen som har noen forslag??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *Bump*

Ingen som kan si noe om avspillingskvaliteten på DVD-plater og ev. også innspilte TV-programmer?

H9

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eksempel på en god opptaker

http://www.hifiklubben.com/no/produk...r.htm?id=7607#
    Denne får du også hos Expert til samme pris.

Har den ikke selv, enda...men den skal ha bra billedkvalitet til å være opptaker (mange dårlige kompromisser blant slike)
    Har også HDMI ut, noe langt fra alle opptakerne har.

Hvis jeg skulle hatt spiller bare i en lokasjon hadde jeg gått kun for denne. Har kinorom med proj på trappene og der blir det dedikert DVD som alltid gir best bilde.

Bønna

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Panasonic DMR H95 som vel nå ligger rundt 5-6000 og den leverer helt greie bilder via komponent til min BenQ 7800 (disse spillerne har også fått god kritikk for dvd-avspilling). Allikevel opplevede jeg et bedre bilde når jeg investerte ca. 1300 kr. en Samsung HD850 via HDMI. Dessuten har jeg anskaffet en Grundig PVR (satelittopptaker med harddisk) som jeg bruker til opptak. Dvs. at dvd-recorderen nå kun brukes til brenning - som jeg vel like godt kunne gjort vha. PC'n.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for innspill!

Takk for svarene. :-D

Det er mulig jeg må jobbe litt med min bedre halvdel, og få henne til å forstå at jeg bare må ha en ekstra boks til i stua, sånn at jeg får en dedikert DVD-spiller også.

Synes ikke dere også at det var lettere å få aksept for utstyr og sånn når man var ungkar...? Dengangen var 2000 kroner for en skikkelig signalkabel et kupp, og ville man ha stygge, ubehandlede høyttalerkasser og håndleddstykke høyttalerkabler i grelle farger - så var det uproblematisk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •