Pioneer DVR 433H

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer Tropheus sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer DVR 433H

Har kjøpt meg denne Dvd spilleren, og skjønner jo at jeg ikke henger helt med lenger ;-) . Har parabol med Canal Digital dekoder. og lurer på om det er mulig å ta opp fra en kanal, mens jeg ser på en annen? Kona vil se Hotell cesar, mens jeg vil se på Discovery! Heldigvis er jeg sterkest :razz:

Tommy

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke testet det, men dette skal gå ifølge manualen. Hvis du har koblet opp f eks som i maualen på s.16 (med både antennekabel og Scart mellom komponentene), kan du ta opp på Pioneerens innstilte kanal, og samtidig se på det programmet som er innstilt på TVens tuner. Funker helt som med de gamle videospillerne ;-) Når du trykker på knappen TV/DVD, skal Tven skifte mellom å vise programmet TVen er innstilt på, og det Pioneeren tar opp (manualen s. 22).

For øvrig: Discovery går selvsagt foran Hotell Cæsar!!

tvi tvi

Newcomer Tropheus sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter diverse telefoner har jeg funnet ut at med standard dekoder, og ingen annen antenne kan jeg ikke gjøre dette :-x . En annen grunn til at jeg ville ha dvd spiller med hardisk var at jeg kunne legge inn mp3 samlingen min. Dette var jo også heller håpløst da den lagrer i sanntid. Da blir det en komplisert affære å legge inn et par tusen sanger. Var også et par andre ting jeg ikke var helt fornøyd med, så spilleren blir levert tilbake på Mandag....
    Når det gjelder lyd, og bildekvalitet trodde jeg ikke det var så store forskjeller, men nå skjønner jeg virkelig hvorfor man bør legge en del penger her...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du forventer bedre kvalitet enn 433 tror jeg nok du skal lete lenge samt måtte legge i ekstremt mye mer cash og få mindre ekstra finesser. Greia er den at 433 er samma opptaker som den prisvinnende (og i mine øyne geniale) 530 fra samme firma. Grunnen til at den kopierer i sanntid er at den kopierer lossless i 1x, grunnen til at du ikke får kopiert en kanal og sett på en annen fra parabolen din er rett og slett at en parabol tuner fungerer som en radiotuner. Kun en kanal om gangen.

Jeg tror nok du har litt store forventninger til hva en slik sak kan gjøre samtidig som den skal være stabil, ikke for kostbar og ha endel ekstra funksjoner som gjerne kun finnes på dårligere produkter. Skaff deg heller en HTPC om dette er det som betyr mest.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror også du ikke skal være for optimistisk mht enorme kvalitetsforbedringer - både basert på egen erfaring med Pioneeren, og tester på nett (se http://www.avreviews.com/index.php?...neer%20DVR-433H )

Men for all del: Finner du en opptaker som er mye bedre enn 433-en til en overkommelig pris, vil mange være interessert om du legger ut en kort rapport ;-)

PS Men så lenge parabolboksen din bare gir ett signal ut av gangen, vil ingen spiller i verden kunne løse ditt oprinnelige problem med Hotel Cæsar vs Discovery. personlig hadde jeg antakelig beholdt Pioneeren, og kjøpt billigste bordantenne fra Clas Ohlsson til konas TV2-kikking...

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo muligheter for å ta opp en kanal samtidig som man ser på en annen, også med parabol. Det finnes et utvalg av paraboltunere med innebygd harddisk.
    Topfield 5500 (som er den jeg kjenner) kan ta opp 2 kanaler samtidig som jeg ser på en tredje, sålenge disse kanalene er på samme transponder (som f.eks NRK1, NRK2, TV2, TVN).
    Discovery er på en annen transponder, så da trenger man dobbelthode. TF5500 har 2 tunere.

Kvaliteten blir også bedre med digital overføring til HDD i tuneren, da man slipper unødig konvertering til analog og tilbake til digital.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må huske at vi snakker om dvd opptakere nå med harddisk, ikke harddisktunere. Hadde det vært det hadde saken vært annerledes, men ja, noen få tunere kan ta opp 1 samtidig som man ser en annen av følgende kanaler: nrk1/nrk2/tvn/tv2.

Viasat har også noe de kaller + der man har to tunere i ett og to kort samt harddisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par mulige ulempe med disse harddisk tunerne fra Viasat og CD er kankje:

1) Det som tas opp på HD er et kryptert signal som skal avkodes gjennom kortet ditt og tuneren når du skal se det. Dersom f.eks Viasat har skiftet kode i mellomtiden kan det bli trøbbel med å få sett det du har tatt opp.

2) Tunere med HD har ikke innebygget DVD. Så litt tungvindt om man vil lagre noe på DVD for senere bruk. En fin konsert f.eks. Man kan sikkert overføre et analogt bilde til en ekstern DVD opptaker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •