Rimelig HD-DVD-debut - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 46
    Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kommer ikke til å kjøpe ny spiller før det finnes kombo hd-dvd/BL spillere til under 5K. Jeg er også VELDIG skuffet over at de nye formatene kommer til å ha den samme soneinndelingen som DVD har idag, jeg trodde filmselskapene ver redd for piratkopiering jeg... :roll:

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmselskapene jobber åpenbart ut fra teorien om at den nyeste kopibeskyttelsen skal virke etter hensikten, og da virker det også fornuftig med soneinndelingen.

Alle andre vet at det likevel bare er et tidsspørsmål før kopibeskyttelsen ryker. Den holder kanskje noen måneder, men før eller siden tar "Hackers United" rotta på den.

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Det vil i hvertfall kunne bli den situasjonen som flere entusiaster enn meg kan komme opp i: 1 stk.sone1 BlueRay og 1stk. sone 1 HD-DVD og videre 1 stk. sone 2 BlueRay og 1 stk.sone 2 HD-DVD. Tilsammen 4 spillere!!! Dette blir moro.
    Ha et hysterisk HD år!
    Stølen
    Dersom 24/48/72fps blir støttet av både spillere og prosjektører holder meg til sone 1. I motsatt fall - sone 2.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Filmselskapene jobber åpenbart ut fra teorien om at den nyeste kopibeskyttelsen skal virke etter hensikten, og da virker det også fornuftig med soneinndelingen.

Alle andre vet at det likevel bare er et tidsspørsmål før kopibeskyttelsen ryker. Den holder kanskje noen måneder, men før eller siden tar "Hackers United" rotta på den.
    Problemet denne gangen Øyvind, er at risikoen for at de kan sette spillere ut av funksjon er meget stort. De mener at de med loven i hånd kan "krakke" spillere som prøver å legge i kopier eller feil soner.Dette blir for mye søl!
    Stølen

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet denne gangen Øyvind, er at risikoen for at de kan sette spillere ut av funksjon er meget stort. De mener at de med loven i hånd kan "krakke" spillere som prøver å legge i kopier eller feil soner.Dette blir for mye søl!
    Stølen
    Jeg er klar over dette, men det kommer nesten garantert løsninger på dette også. Jeg kan tenke meg at et første steg er en programvarebasert løsning med en valideringsserver på egen PC, slik at spilleren ikke egentlig kommuniserer med filmselskapet/produsent...

Jeg tror nok det vil ta en stund, men jeg tror det kommer.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Jeg er klar over dette, men det kommer nesten garantert løsninger på dette også. Jeg kan tenke meg at et første steg er en programvarebasert løsning med en valideringsserver på egen PC, slik at spilleren ikke egentlig kommuniserer med filmselskapet/produsent...

Jeg tror nok det vil ta en stund, men jeg tror det kommer.
    Mitt svar var basert på bruk av BlueRay og eller HD-DVD spillere.Disse trenger ikke å være koblet til nettet for å krakkes.Du kan bare prøve å legge inn en kopiert disc i skuffen på en DVD spiller satt opp i 720p og tilkoblet fra HDMI,så ser du hva vi kommer til å stri med fremover bare på grunn av f.eks.HDCP. Dette har jeg gjort og gjør det ikke en gang til. Jeg fikk en klar advarsel i form av spillerens egen innlagte rulletekst som fortalte meg at jeg hadde lagt inn uautorisert disc og ville få tekniske problemer med spilleren og det fikk jeg til gangs!!! Jeg har tidligere fortalt om dette,men jeg brukte 45 min. på å få ut platen og restarte dritten.Det gjør jeg ikke igjen.
    Stølen

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt svar var basert på bruk av BlueRay og eller HD-DVD spillere.Disse trenger ikke å være koblet til nettet for å krakkes.Du kan bare prøve å legge inn en kopiert disc i skuffen på en DVD spiller satt opp i 720p og tilkoblet fra HDMI,så ser du hva vi kommer til å stri med fremover bare på grunn av f.eks.HDCP. Dette har jeg gjort og gjør det ikke en gang til. Jeg fikk en klar advarsel i form av spillerens egen innlagte rulletekst som fortalte meg at jeg hadde lagt inn uautorisert disc og ville få tekniske problemer med spilleren og det fikk jeg til gangs!!! Jeg har tidligere fortalt om dette,men jeg brukte 45 min. på å få ut platen og restarte dritten.Det gjør jeg ikke igjen.
    Stølen
    Hvilken spiller er det snakk om?

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stølen: Det var hissige greier... Hvordan spiller har du? Selv har jeg Samsung HD 945 koblet med HDMI og oppskalert til 720p, spiller heldigvis kopierte/brente plater uten den slags.

Edit: slo meg der antiloop

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akke
    stølen: Det var hissige greier... Hvordan spiller har du? Selv har jeg Samsung HD 945 koblet med HDMI og oppskalert til 720p, spiller heldigvis kopierte/brente plater uten den slags.

Edit: slo meg der antiloop
    Etter det jeg vet har din spiller ikke HDCP??? Jeg er ikke helt sikker,men nokså sikker.Det er en av fordelene med Samsung.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Hvilken spiller er det snakk om?
    Det er en Philips 9000s,men jeg vet at dette er lagt inn de aller fleste HDMI-spillere med HDCP.Det er HDCP`s klare forbannelse.Rulleteksten var faktisk med henvisning til FBI og copyright.Så da så! Dersom du har en HDCP -godkjent spiller så anbefaler jeg deg til å bruke org.filmer.
    Stølen

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg vet har din spiller ikke HDCP??? Jeg er ikke helt sikker,men nokså sikker.Det er en av fordelene med Samsung.
    Stølen
    Tror den har HDCP, står i manualen at om det "snør" i bildet så støttes ikke HDCP av skjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har fortsatt den første DVD spillern som kunne kjøpes i vanlig butikk, en Thoshiba sak
    kostet 6000 kr da... har bare sone 2,
    Det værste er at jeg nå bruker en som koster 400 kr og kan spille alt.. Thosibaen støver ned ved siden av.
    Blir vel det som skjer med de første dh-dvd/blue-ray spillerne å , bortkasta penger. Beddere å vente litt.. Men vet det er "umulig"

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den første tilgjengelige DVD spilleren var vel fra Panasonic?
    Den het noe slikt som Panasonic "DVD-1" (?)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel første DVD spillern som kom til Norge da.. sd3107e

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic'en var tilgjengelig i Norge. Den kostet rundt 5-6000kr.

L&B beskrev den som en god CD-spiller med bilde på kjøpet...

.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja men hvem som var først.. jeg sto nesten å venta uten for døra får å kjøpt dvd når de kom til norge. Å jeg kjøpte ikke panasonic... Er det noen andre som Vet! hvem som kom først? mulig begge kom samtidig siden det var et slaks samarbeid mellom flere produsenter.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic var først i Norge..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dere virker veldig sikre. Kjøpte dere spiller da eller hva er historien?
    Mulig jeg tar feil pga at det kansje var det Beste kjøpet..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Panasonic var først i Norge..
    Jeg tror nokså sikkert at det var en Thomson spiller som var først ute i Norge.Ca.6 mndr. før dette kjøpte jeg en Pioneer Laserdisc/DVD spiller som het 700.Den står hos meg den dag idag selv om jeg har hatt og har 5/6 spillere.Det morsomme med Pioneeren var at jeg måtte vente i 3 mndr. før det kom en idiotisk canadisk tegnefilm på DVD.Du kan godt si at jeg var litt tidlig ute.Pioneeren ble kjøpt i USA og kostet ca.10.000,-???!!!! og var bare sone 1.Den er ikke lenger i bruk,men står der fordi jeg fremdeles har noen LDèr.
    Jeg kjøpte forøvrig Thomsonspilleren også.Dette var i overgangen 96/97.
    Stølen

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0