What's Higher Than High-def?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

What's Higher Than High-def?

Newcomer a_strann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa.. ser jo igrunn greit ut det der.. jeg er ihvertfall UHDV-Ready.. (hvis du ser bort fra tv'n min da..)

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det begynner å bli rimelig drøy oppløsning. Det er vel høyere enn visse digitale kinoer operer med??

Mvh

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De anga vel også at
    (4K is also considered the gold standard of film-to-computer conversions, for image processing and subsequent rendering back onto 35mm film; in other words, it is roughly the detail of 35mm film.)
    , eller slik jeg tolket det, det man praktisk talt kan få inn og ut av en 35mm film. Hva da med de større filmformatene som er i bruk i kinoer, er man ikke oppi 70mm osv?. Kankje noe å tenke på for digital kamera folket i dag også, når alle de meget gode 35mm speilrefleks kameraene nermest går på billigsalg til fordel for til sammenligning divere mer "lavopløste" MegaPixcel kameraer. Man har selfølgelig alle de andre digital kamera fordelene, men.....

Skjønner at det kan være fristende med høyer oppløsning i hjemmekinoen, men man skal vel ha et bra stort lerret, og får vel fort en del problemer med høyden på lerretet og standard takhøyden på ca240cm før man kan begynne å få utnyttet noe serlig høyere oppløsninger enn 1920x1080 i hjemmekinoen. Hvor mye man ser av denne ekstra oppløsningen fra sittepossisjon og for "normale" lerret størrelser i en hjemmekino er jeg heller ikke sikker på, men det er gøy å drømme og filosofere litt om fremtidens teknologier.

Det bel vel f.eks sagt en gang at
    640K ought to be enough for anybody." and "No one will need more than 637 kb of
    memory for a personal computer."

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Skjønner at det kan være fristende med høyer oppløsning i hjemmekinoen, men man skal vel ha et bra stort lerret, og får vel fort en del problemer med høyden på lerretet og standard takhøyden på ca240cm før man kan begynne å få utnyttet noe serlig høyere oppløsninger enn 1920x1080 i hjemmekinoen. Hvor mye man ser av denne ekstra oppløsningen fra sittepossisjon og for "normale" lerret størrelser i en hjemmekino er jeg heller ikke sikker på, men det er gøy å drømme og filosofere litt om fremtidens teknologier.

Det bel vel f.eks sagt en gang at
    Dette er en utbredt misforståelse, man må IKKE ha stort lerret for å utnytte høy oppløsning. Det ENESTE som betyr noe er hvor stor del av synsfeltet ditt som fylles. Menneskeøyet har en enorm "oppløsning", så om man liker detaljer i bildet så er det borimot ingen grense for hvor høy-definisjon man kan få.

Altså: man har like mye glede av høy oppløsning på en 15" som på en 150", den eneste som avgjør er hvor stor del av synsfeltet som fylles... (forøvrig er det morsommere jo større bildet er...)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •