Importere cd-spiller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Importere cd-spiller?

Tenker på å skaffe meg en dedikert cd-spiller til 4-5-6 tusen kr. Vurderer privat import fra Kina vs. lokal handel. Føler at jeg får mer for pengene ved å importere. Aktuelle kandidater å importere er bl.a. Cayin CDT-15A, Shengya CD-10 og Shanling CD-S100 MkII. Hos lokale forhandlere har jeg sett meg ut bl.a. Cambridge Azur 640V v.2, Denon DCD-1500AE og Marantz CD-5001OSE.

Fordelen med å kjøpe lokalt er jo selvsagt garanti og bytterett (pluss at jeg ser det som positivt å støtte opp om lokale butikker). Er man ekstremt uheldig hvis en cd-spiller går i stykker i dag, eller er garantien gull verdt? Hvilke erfaringer / tanker har dere om dette?

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan iværtfall bekrefte at den Denon-spilleren leverer varene og vel så det! Jeg hadde ikke vært i tvil der, men.

Casen er den, at feilraten på dagens masseproduserte elektronikk er temmelig høy, jeg ville satt garantien temmelig høyt på lista. Jeg fikk nettopp dekt nytt drivverk til min Denon 2900 av garantien, nå er ikke det noe som er kjent for å gå på denonspillere da jeg ikke har hørt om andre tilfeller.

Du må også vurdere f.eks. en brukt 2900, den spiller meget bra i stereo. Du for an slik for 4500-5000 brukt. Jeg har ikke hørt 2900 vs DCD-1500AE på samme anlegg.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stikkord for denne tråden