Oppkobling av DVD-opptaker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Oppkobling av DVD-opptaker

Jeg har nettopp kjøpt meg en Pioneer DVR-433H som jeg har koblet til TV via scart og antenne kabel. Bildekvaliteten er ikke så god som jeg hadde forventet så jeg lurer på om det er andre og bedre oppkoblingsmåter. Jeg har liten kunnskap om dette så må nok ha det inn med teskje....

Newcomer darwin sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gledelig jul med ny opptaker!

antennekabelen kan du bare droppe. kvaliteten på den er til å grine av, og du trenger ike dobbelt opp med forbindelse til tven.

scart kan fungere i tre forskjellige modi: composite, s-video og rgb. Det beste av disse er rgb, men du kan komme et stykke med s-video også. Sannsynligheten er stor for at den står innstilt på composite hos deg (hvilket er det dårligste alternativet). sjekk hva tven støtter gjennom scart, og velg det beste av disse! (dvdopptakeren støtter sikkert rgb.)

for en mer gjennomgående forklaring på kvalitetsrangering mellom ulike tilkoblinger, se her:

http://avforum.no/forum/guider-video/21599-guide-generell-videoguide.html

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg vet ikke hva slags svar du forventer, men jeg selv har en PioneerDVR 5100H HDD/DVD opptager koblet opp mot kabel-tv via digital dekoder. Opptakskvaliteten blir for dårlig dersom jeg forsøker opptak via antenne-kabelen (RF-signalet rett inn på opptagerens antenne-inngang). Jeg tar derfor alltid opp fra dekoderen som gir et bedre signal til HDD-opptageren.

Kabel-tv dekoderen er koblet med en scart til HDD-opptageren og en annen scart til TVen. Antenne-kabelen (75 ohms coaxial) er derfor koblet kun til kabeltv-dekoderen og denne mater både HDD-opptager og tv med kabelTV-kanalene over scart. Pioneer-opptageren tar imot signalet fra dekoderen på L1-kanalen. Så vidt jeg husker så var det ikke noe problem for Pioneer-opptageren å finne signalet fra kabelTV-dekoderen via Scartinngangen L1.

(Hadde du kjøpt deg SONY HDD-opptager istedenfor, så måtte du nok ha fulgt manualen veldig nøye for å få frem signalet fra dekoderen. På den annen side så påstår noen at SONY har en tuner-del som er hakket bedre enn Pioneers - noe som ikke er så relevant for meg ettersom jeg jo bruker kabelTV-dekoderen som tuner)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •