Problemer med DVD +R ??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med DVD +R ??

Hei dere! Har endel backuper dv dvd'er brent på DVD +R plater. Har mye problemer med dem på mine dvd spillere.

Fungerer 100% på Pioneer DV-370
    Kjøpte en ny Pioneer DV-380, ganske lik , men spiller div-x i tillegg. Her begynner filmen å rykke, bli pixlete, stoppe opp ganske snart..
    Returnerte denne, og fikk en Packard Bell DVD-DivX 450 PRO i stedet. (Jada, det er Elkjøp..) På denne gikk det ganske bra, men mot slutten av filmen får jeg samme problemet.

Satte filmen tilbake i DV-370 hver gang det var problemer, og fikk bekreftet at den klarte plata.

Er dette et normalt problem, eller har jeg vært uheldig med spilleren 2 ganger på rad??

Noen tips om noe kan gjøres på Packard Bell spilleren? Firmware oppgradering eller noe annet smart?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke påstå at jeg vet så mye om dette, men det lille jeg vet er at de fleste 'vanlige' DVD-spillere liker DVD-R /-RW best. At de er kompatible med det, men ikke med + plater. På nyere (og litt dyrere) DVD-spillere er vel dette i ferd med å endre seg til at de takler begge deler.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Kan ikke påstå at jeg vet så mye om dette, men det lille jeg vet er at de fleste 'vanlige' DVD-spillere liker DVD-R /-RW best. At de er kompatible med det, men ikke med + plater. På nyere (og litt dyrere) DVD-spillere er vel dette i ferd med å endre seg til at de takler begge deler.
    Kan være du har rett, men på denne modellen er det spesifisert både DVD +R og DVD -R (og pc-brenneren min klarer bare +R...)

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ganske mange faktorer som kan spille inn her, generellt er vel DVD-R plater mer kompatible med stasjonære DVD avspillere, men det er ofte forskjell på mediene fra forskjellige produsenter, og hvor godt for eksempel brenneren som har skrevet platene i sin tid har gjort selve brenner jobben, utifra sin firmaware versjon og gjennkjenning av mediet osv. Samme produsent av medier, har ofte en utvikling av mediene underveis, så en tidlig produsert batch med plater trenger ikke ha de samme egenskapene og problemene som en annen produsert batch på et senere tidspunkt.

Har vært ute for en del billige plater både i DVD+R og DVD-R som kan skape problemer, enten i selve brenne prosessen, eller ved avlesning, litt avhengig av hardwaren som skriver og leser. Hvis du har brukt merke DVD+R plater som nå skaper problemer for avspilling i enkelte spillere, men fungerer utmerket i andre, kan det lønne seg å overføre dataene til andre bedre medier, enten av DVD-R eller +R, og sjekke om disse gir en mer problemfri avspilling.

Edit: Ok du har en DVD brenner som bare takler DVD+R. Det vil kankje lønne seg å bruke en 3-400kr å oppgradere med en nyere og mer oppdattert brenner også i en nær fremtid, så slipper du å være låst til bare DVD+R medier.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo billigere komponenter jo større sjangs for slike problemer er min erfaring. må sies at dv370 virket MYE mer solid og som et kvalitetsprodukt enn dv380. de har tydeligvis endra mer enn bare softwaren i den spilleren. spytt i noen hundrelapper og få deg en hakket kvassere spiller istedet...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •