Vil det fungere med en "rocka" spiller? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Kan virkelig anbefale Creek Evo, det er den mest rocka spilleren jeg har hørt på mitt anlegg. Mer dynamisk enn noen andre spillere jeg har testet. Prisen ligger på ca 12k (veil.)
    Sikkert stas, men det er 3 ganger mer enn jeg har til hensikt å bruke på en spiller....

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg leste ikke godt nok, ellers ville jeg ikke ha kommet med den anbefalingen. Sorry

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Generelt svar:

Jeg er helt klar over at CD-spilleren ikke vil ha den største innvirkningen på anleggets lydsignatur, men jeg har et anlegg bestående av om ikke dyre, så i hvert fall respektable komponeneter, da med unntak av spilleren(billig DVD).

Jeg bytter nok ut hele røkla etter hvert, men det fortjener en bedre spiller, og når jeg først kjøper en ren CD-spiller, vil jeg ha en som holder for eventuelle fremtidige anlegg.

Jeg vurderer å droppe surround og kjøpe ren stereo også, når det er nevnt.

Takk for alle svar forresten

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Det er da ikke farlig å være uenig, eller?
    Jeg har jo også sagt at det er forskjeller, også ganske tydelige. Men jeg har ennå til gode å høre disse forskjellene manifestert som en EQ som gir mer vekt i et bestemt frekvensbånd (f.eks. midbassen eller lignende). I preamp-delen skal jeg innrømme at forskjellene oftest er like små, men det er noen produsenter som likevel bruker preampdelen for å gi en bestemt lydsignatur i større grad enn det som gjøres med CD-spillere.

En annen sak er at det er mye enklere å skifte raskt mellom ulike CD-spillere enn det er å skifte raskt mellom ulike forsterkere, så selv om forskjellene kan være mindre, så er de ofte enklere å detektere. Det enkleste er forskjeller mellom den innbygde DACen og en ekstern DAC. Da er det jo bare å bruke to ulike innganger på preampen.
    Saklig uenighet er bra det...:-)

Ellers enig i det du sier her og. Så da er vi kanskje ikke så uenige allikevel da...;-)

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harman Kardon HD 970 skal om alt går bra være i hus snarlig.

Har trua på at en ny CD-spiller kan heve anlegget mitt betraktelig, selv om ikke det blir allverdens økning i boogiefaktor.

Takker for innspill

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •