Jeg har nettopp oppgradert anlegget med ny forsterker og lytterommet med bassfeller i hjørnene.

Nå er enten lyden så god at jeg hører hvor dårlige noen inspillinger er, eller så er det noe rart med oppsettet mitt for på ca. halvparten av CD'ene mine hører jeg en veldig høy og irriterende susing på stille partier i låtene. Det er ikke susing i de stille partiene MELLOM låtene.

Det virker som om dette er et problem med nyere CD'er, men det kan være innbildning også. I alle fall er det nesten ikke susing på f.eks David Bowies Hunky Dory, men på Modest Mouse er det ekstremt mye susing på noen spor.

Jeg åpnet CD spilleren min og fant en CD inni som jeg trodde jeg hadde mistet...Den var kilt fast mellom strømforsyningen og chassiset. Jeg fjernet den, tørket støv sjekket at CD opphenget var i orden uten at det endret noe bortsett fra at en lav, men irriterende spinnelyd forsvant.

CD'spilleren er en SONY CDP X303 ES som kostet ca 7-8000 i 1992.
Den har et veldig godt drev og er koblet til min Denon 3805 via optisk digitalkabel.

3805'en er Bi-Ampet til mine B&W 604 s2. Jeg har lest at Bi-Amping kan føre til susing, men jeg har prøvd å slå av den ene forsterkeren uten at det hjalp.
Tviler på at det er dette som gjør det siden det ikke er noen (hørbar) susing før selve sporet begynner å spille.

Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre?