DVD/HDD opptaker med DVI/HDMI ut?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD/HDD opptaker med DVI/HDMI ut?

Mulig dette er et dumt spørsmål, men jeg prøver likevel:

Jeg er på utkikk etter en HDD DVD opptaker. I den forbindelse ser jeg at disse ofte har flere tilkoblinger for andre signalkilder. Jeg har et Grundig 42’ HD plasma TV som ikke er spesielt god på signaler via compositt (som vel den gule pluggen heter?) eller scart. Component via en overgangsplugg som fulgte med TVen er i alle fall mye bedre enn de to nevnte.

Spørsmålet mitt er om det finnes HDD opptakere som på en god måte prosesserer og skalerer inn-signaler og sender disse videre til TV som DVI/HDMI med en fast oppløsing som er tilpasset oppløsningen på TVen. Tanken min er at det kanskje finnes en slik spiller som kan gjøre denne jobben bedre enn selve TVen. Skal foruten analoge TV signaler også kjøre xbox gjennom denne. Xboxen er moddet og brukes som media senter.

Tips om andre bokser som kan gjøre det samme mottas også, f eks. HTPC eller receiver. Helst ønsker jeg med likevel en HDD opptaker.

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De "større" produsentene av hd-opptakere har utgaver med HDMI.

Så bl.a. litt nærmere på Sony RDR-HX1010.

http://www.sony.no/view/ShowProduct....y=DVD+Recorder

Den har HDMI (og komponent) med oppskalering til 720p/1080i, S-video inn, 1 rgb scart inn m.m.

Da har den i alle fall to analoge innganger for video med god kvalitet, og kan kanskje gjøre jobben du skisserer.

NB! Det er lenge siden jeg rotet med analoge antenner og sånt, så vet ikke om denne opptageren har direkte antenneinngang og tuner?. Det kan du kanskje lese ut av specs... kan ikke alle evt. forkortelser for antenne og sånt

MEN: Til rundt 8.000 synes jeg denne begynner å komme farlig nært en HTPC, og da har du jo MANGE flere muligheter med maskinen, ikke minst ifm hd-avspilling, musikk, bilder m.m. Så det får bli opp til deg!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Den Sonyen ser ut til å ha de muligheter som jeg er ute etter: nemlig fast scalering av div analoge signaler. Er det noen som har erfaringer med hvordan scaleringen på denne er?

Kr 8000 er i utgangspunktet litt dyrere enn jeg hadde sett for meg. Noen som vet om andre bra spillere med samme muligheter?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •