DVD tatt opp på dvd-opptaker - ikke spillbar på dvdspillere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD tatt opp på dvd-opptaker - ikke spillbar på dvdspillere?

Hei
    Jeg har en Tangent dvd-opptaker som jeg skal bruke til å ta over flere gamle hi8-kasetter til DVD. Opptaket går greit og den kan spilles av, men bare på denne dvdspilleren? Jeg har testet tre andre dvdspillere + en pc, men filmen lagres åpenbart ikke som en standard dvd.
    Er dette vanlig? Poenget med en dvd-opptaker må jo være å få tatt opp film slik at den skal kunne spilles av som en vanlig dvd. Filmene skal mange andre ha, men det går jo ikke når vanlige dvdspillere ikke spiller platene. Å spille de av på en dvdopptaker har jeg ikke testet, men jeg ønker naturligvis helt vanlige dvder de fleste dvd-spillere kan spille.
    Er det noe jeg kan gjøre for å få tatt opp vanlige dvder, eller skal det være slik?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har egentelig ikke peiling på DVD-opptakere, men det høres ut for meg som at DVDen du har brent med denne opptakeren ikke er "avsluttet" / "stengt" etc. ('finalize' på engelsk). F.eks. - når man brenner noe til CD eller DVD på en PC må man ofte 'stenge' / 'avslutte' platen for at den skal kunne spilles av andre steder.

Kanskje du må gå inn et eller annet sted i menyen på opptakeren og krysse av for at "nå er jeg ferdig med å ta opp på denne DVDen, så nå kan den 'stenges' ".

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ikke finalized cd/dvd på pcen kan ikke spilles av på andre ikke-opptakere, så det var ingen dum ide. Skal teste det ASAP. Takk for tipset!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •