høgtalaroppsett ved sacd/dvd-audio (pioneer 656)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active Terminator sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

høgtalaroppsett ved sacd/dvd-audio (pioneer 656)

Hei.
    Har ein pioneer 656 dvd spelar som spelar dvd-audio og sacd. Denne er kobla opp mot ein HK AVR7500. Veldig god lyd på sacd, men ein ting irreterar meg: For at det skal bli lyd i subben, ved avspeling av sacd, må fronthøgtalerane stå definert som small i oppsettet på dvd-spelaren. Viss dei står som large, blir det ingen lyd i subben. Vil gjerne ha definert mine patos l402 som large. Men vil ha lyd i subben også, da denne er veldig godt integrert med høgtalarane i mitt oppsett(velodyne cht-15)
    Er dette fordi dei som har laga sacd`en ikkje har lagt noke lyd i lfe kanalen? Har to sacd ("pink floyd" og "slovo") og ein dvd-audio("metallica") samme problemet på alle. metallica manglar forresten også lyd i bakhøgtalerane, sjølv om den skal være souround...
    Viss det er slik, kunne eg gjerne tenkt meg eit oppsett på pioneeren som likna meir på hk sitt oppsett, med sub=l+r+lfe. Fins det sacd/dvd-audio spelarar med slikt skikkelig oppsett?

Dette var kanskje litt rotete forklart, men håper nokon forstod det...
    På førehand takk for svar.

Intermediate SnOopy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    656A var en av de første multi-format spillerene eller den andre fra Pioneer. Den første hadde problemer med å velge 2ch eller 5.1ch lyd selv.

Det er kommet flere DVD-Audio/SACD osm har bedre instillings muligheter en det 656 har. Pioneer DV-565 og kommende 688 har delay og bass justering for DVD-Audio/SACD.

Jeg har selv 656A-S og kommer til å bytte den ut en gang til vinterne eller ut på nyåret.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har også den spilleren, men jeg bruker ikke sub, så jeg vet ikke om det går noe signal dit, men alle andre kanaler er helt fine. får også bra med lyd bak på Metallicas DVD-audio. har ikke justert noe innstilingene i menyen, lar receiveren gjøre den jobben.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    har også den spilleren, men jeg bruker ikke sub, så jeg vet ikke om det går noe signal dit, men alle andre kanaler er helt fine. får også bra med lyd bak på Metallicas DVD-audio. har ikke justert noe innstilingene i menyen, lar receiveren gjøre den jobben.
    Kjører du 5.1 ut fra dvd-spelaren til recieveren, da? Eller kjører du stereo ut og har dolby prologic 2 music aktivert?
    Uten 5.1 ut får ein vel ikkje ekte separat multikanalslyd fra sacd/dvd-audio?
    Eg også får bra med lyd bak på sacd platene, men ikkje på metallica dvd-audio plata....

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terminator
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Kjører du 5.1 ut fra dvd-spelaren til recieveren, da? Eller kjører du stereo ut og har dolby prologic 2 music aktivert?
    Uten 5.1 ut får ein vel ikkje ekte separat multikanalslyd fra sacd/dvd-audio?
    Eg også får bra med lyd bak på sacd platene, men ikkje på metallica dvd-audio plata....
    6 phono kabler ja.. se bilde her: http://www.avforum.no/forum/download.php?id=99
    (de blanke nesten helt til høyre)

har en annen receiver enn på dette bildet nå, men koblet på samme måte.
    husk at det er både stereo og surround spor på metalica-plata..

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    samme her, ingen problemer med dvd-audio/sacd. Har samme dvd-speler + Pioneer VSX-D2011.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm... ok. Da spørs det om det er noko feil med dvd-spelaren eller metallica plata mi. får skaffe meg ei anna dvd-audio plate og teste. Nokon tips om gode dvd-audio titlar?

Og ja burre, eg veit der er to playlists.

Kunne gjerne tenkt å høre om nokon får lyd i subben på pink floyd sacd, viss dei har frontane definert som large, og sub som yes i oppsettet på dvd spelaren. her funkar imidlertid sourronden utmerket.

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nokon tips om gode dvd-audio titlar?