Denon 1920 problem-HDMI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Denon 1920 problem-HDMI

Jeg har en Denon 1920 som er koblet opp mot en Sanyo z4, med en 10 m Nordost HDMI kabel. Dette fungere strålende når jeg ser på film. Problemet oppstår npr jeg legger in en ny DVD og i det spiller skal dra igang DVD. Så slukner den helt slik at jeg må dra ut strøm stikkkontakten i 20 sek. Den starter opp uten problemer når HDMI kabelen ikke er koblet til. Og når jeg kobler til HDMI kabelen etter at spilleren har startet opp er det ikke noe problem da viser den film for hare livet.

Rar feil har noen oppdaget noe lignenede?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HenningHG
    Jeg har en Denon 1920 som er koblet opp mot en Sanyo z4, med en 10 m Nordost HDMI kabel. Dette fungere strålende når jeg ser på film. Problemet oppstår npr jeg legger in en ny DVD og i det spiller skal dra igang DVD. Så slukner den helt slik at jeg må dra ut strøm stikkkontakten i 20 sek. Den starter opp uten problemer når HDMI kabelen ikke er koblet til. Og når jeg kobler til HDMI kabelen etter at spilleren har startet opp er det ikke noe problem da viser den film for hare livet.

Rar feil har noen oppdaget noe lignenede?
    Jeg har også kjøpt en Denon 1920 nå nylig, koblet rett til Samsung HDTV via HDMI kabel. Av og til når den er skrudd av er den helt "død". Dvs lampen lyser rødt og den er umulig å starte og reagerer ikke på noen knappetrykk hverken på maskinen eller fjernkontroll. Må også trekke ut strømuttaket for at det skal bli liv i den igjen. Har ikke helt klart å se noe mønster i når dette skjer enda, men det har skjedd minst 4 ganger allerede. Veldig merkelig, dette må da være en feil ved spilleren?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av the viking
    Jeg har også kjøpt en Denon 1920 nå nylig, koblet rett til Samsung HDTV via HDMI kabel. Av og til når den er skrudd av er den helt "død". Dvs lampen lyser rødt og den er umulig å starte og reagerer ikke på noen knappetrykk hverken på maskinen eller fjernkontroll. Må også trekke ut strømuttaket for at det skal bli liv i den igjen. Har ikke helt klart å se noe mønster i når dette skjer enda, men det har skjedd minst 4 ganger allerede. Veldig merkelig, dette må da være en feil ved spilleren?
    Fant forresten en mulig løsning på problemet på et annet forum. Sjekk denne linken:

http://www.avforums.com/forums/showt...t=1920+problem

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har opplevd andre HDMI-problemer med denne. For det første sender den kun 576p dersom man bruker en overgang til DVI. For det andre var den ikke fullt ut HDMI-kompatibel med min Yamaha RX-V2600. Fikk heldigvis pengene igjen hos Hi-Fi Klubbben.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må det ha vært en feil på overgangen du brukte, for den 1920'n jeg testet her om dagen fungerte fint med 720p (DVI inn på projektor).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig, det står jo også i bruksanvisningen at den kun leverer 576p dersom man bruker DVI-overgang (jeg brukte en fra Monster Cable). Synes imidlertid det er et større problem at HDMI virker "halvkompatibelt". For meg var problemet at jeg ikke fikk bilde når jeg spilte av region 1 filmer via min Yamaha RX-V2600, mens det gikk helt greit når jeg sendte direkte til projektor. På kundeservice fikk jeg beskjed om at disse spillerene ikke alltid er fullt ut kompatible og at de skulle jobbe med å informere bedre om dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av the viking
    Fant forresten en mulig løsning på problemet på et annet forum. Sjekk denne linken:

http://www.avforums.com/forums/showt...t=1920+problem

Jeg har det samme problemet. Hvis jeg skal bytte film etter en times tid, dør spilleren i samme øyeblikk som den loader filmen. Jeg må trekke ut kontakten i minimum 30 sekunder, for så å prøve på nytt. jeg bruker hdmi-utgangen og oppskalerer til 720P. Jeg prøvd løsningen med å 1, 2, 3, 4 og display, men det hjalp ikke.

Hjelp mottas med stor takk!

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har enda ikke funnet en løsning. nå står den på toppen av en hylle ikke noe rundt seg. Nærmeste en "løsning" jeg har kommet. Er å ta ut HDMI kabelen. når jeg legger i en ny DVD og sette in igjen etter at den har loadet. helt håpløst

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å ta kontakt med Hi-Fi Klubben?