oppgradere anlegget på CD-fronten! hva?!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 51
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Red face oppgradere anlegget på CD-fronten! hva?!

Som tråden sier, så er jeg klar for å oppgradere anlegget på CD-spiller fronten.

Det er da 2 tilbud jeg har fått til nå. Jeg har en cambridge 640C til 2000,- eller en Cayin CD-251 til 3500,- og hvilken av de er best?

Er det virkelig så stor oppgradering fra min Sony xe-333? Trenger virkelig hjelp, for har ikke mulighet til å høre på de først, vil ha en som spiller litt mer på det varme...

Mvh
    Norpimp

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norpimp
    Som tråden sier, så er jeg klar for å oppgradere anlegget på CD-spiller fronten.

Det er da 2 tilbud jeg har fått til nå. Jeg har en cambridge 640C til 2000,- eller en Cayin CD-251 til 3500,- og hvilken av de er best?

Er det virkelig så stor oppgradering fra min Sony xe-333? Trenger virkelig hjelp, for har ikke mulighet til å høre på de først, vil ha en som spiller litt mer på det varme...

Mvh
    Norpimp

Av cd-spillere til denne prisen ville jeg uten tvil valgt marantz cd-5400 som er en mye bedre spiller en cambridge 640c, nå skal det komme en version 2 av denne 640, den vet jeg ikke hvordan låter, jeg gikk igjennom hele gjengen av cd-spillere når jeg kjøpte min Rotel Rcd -02, men den ligger på en litt høyerer prisgruppe, men cambridge'n er uten tvil blant de bedre, marantz'n var hakket bedre. denne koster 3000,- men for 500,- til så får du en oppgradert version av denne (ose), den er hakket bedre. Jeg valgte Rotel fordi jeg syntes at disse andre hadde litt for skarp diskant, jeg ville ha en litt mere tilbakelent..
    Men i denne prisklassen vilje jeg ha godt for mararntz

http://nebyhifi.no/marantz_cd.htm
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Av cd-spillere til denne prisen ville jeg uten tvil valgt marantz cd-5400 som er en mye bedre spiller en cambridge 640c, nå skal det komme en version 2 av denne 640, den vet jeg ikke hvordan låter, jeg gikk igjennom hele gjengen av cd-spillere når jeg kjøpte min Rotel Rcd -02, men den ligger på en litt høyerer prisgruppe, men cambridge'n er uten tvil blant de bedre, marantz'n var hakket bedre. denne koster 3000,- men for 500,- til så får du en oppgradert version av denne (ose), den er hakket bedre. Jeg valgte Rotel fordi jeg syntes at disse andre hadde litt for skarp diskant, jeg ville ha en litt mere tilbakelent..
    Men i denne prisklassen vilje jeg ha godt for mararntz

http://nebyhifi.no/marantz_cd.htm
    Men hvilken av Marantzen og cayin spillerne er best? greit CD-252 er 1 år gammel eller noe sånt, men er jo faktisk en spiller til over det dobbelte av prisen.?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norpimp
    Men hvilken av Marantzen og cayin spillerne er best? greit CD-252 er 1 år gammel eller noe sånt, men er jo faktisk en spiller til over det dobbelte av prisen.?
    Jeg syntes Marantz'n var best, men det er smak og behag.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes Marantz'n var best, men det er smak og behag.
    så du har hørt Cayin spilleren? er jo veldig interessert i den, da den passer veldig bra til forsterkeren min... Men vet du marantzen finnes i svart?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sist jeg hørte så finnes ikke ose i svart lenger, hvis det er ny du vil ha da...
    det var også en av grunnene til at jeg ikke ville ha den.. Hvis du får mulighet til å høre på en rotel, så ber jeg deg gjøre det også, ta med alle spillerne du er intresert i hjemm, be med kammerater å sett igang å test...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil en S500 CD-spiller fra nad være i forhold til de forskjellige CD-spillerne? har fått et ganske så bra tilbus på den=)

Newcomer Oddgeir sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz CD 5400, ingen tvil.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg syntes Marantz CD 5400 ble for hard i spissen, s-lyden var for sterk syntes jeg..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke undervurder den Sonyen du allerede har. Sony har supre drivverk i denne prisklassen. Personlig ville jeg aldri ha byttet den mot en Marantz eller Cambridge. 8-)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test dem opp mot din spiller, som nevnt over, din spiller er god. Så det er opp til deg om det er vært pengene imellom, selv hadde jeg en gammel sanuni?? fra 94, som på den tiden ikke kostet så mye, så for meg ble lyden helt ny.. Nå har jeg det gøy med å spiller gammle cd'er.. 8-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vel vært en del feil med NAD S500 (Ihvertfall de som har noen år på baken).
    Sony'en du har nå har vel et solid drivverk, så en brukt DAC kunne kanskje være tingen ?
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en av grunnene til at jeg skifter er fordi drivverket nesten er ødelagt, så å si at den er soldig, er feil.. Men, hovedgrunnen til at jeg vil skifte, er at jeg vil ha lydene litt varmere, for den komboen jeg har med Cayin 252B og dynaudio audience 72 kan bli litt for lys, og da vil jeg gjerne ha en ny CD-spiller, men har to gode forsterkere i siktet til en god penge.
    - Opera Audio Consonance Reference 150 integrert forsterker - 9000. men helt sikkert prutbar.
    - NAD S300 integrert forsterker - 7500,-
    Er det bedre å oppgradere forsterkeren enn å ta CD-spilleren? Elr vil DAC være en bedre mulighet? trenger gode svar =)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gibb
    Er på leting etter den brukt!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg syntes Marantz CD 5400 ble for hard i spissen, s-lyden var for sterk syntes jeg..
    Det er akkurat dette jeg vil vekk fra, kanskje rør hadde vært tingen?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også fått tilbud på en NAD C-542 til 2200, er det en grei pris?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vil ha en god cd-spiller som er litt dempet i diskanten vil jeg anbefalle deg å kikke etter Arcam spillere på bruktbørsen. De har meget gode spillere som har mye detaljer i toppen, men som er noe mer avslappet i enn hva sony og mange andre spillere er!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ole Brumm
    Hvis du vil ha en god cd-spiller som er litt dempet i diskanten vil jeg anbefalle deg å kikke etter Arcam spillere på bruktbørsen. De har meget gode spillere som har mye detaljer i toppen, men som er noe mer avslappet i enn hva sony og mange andre spillere er!
    Arcam cd 72t, er det en grei CD-spiller? så en kom ut på markedet i dag, og har fått tilbud av her på forumet om den samme.. grei bruktpris for den?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat hørt på CD72t som en kamerat hadde med seg hit. Synes den låter meget bra. Men jeg finner ikke annonsen du snakker om, hva ville han ha igjen for den?
    Denne kostet 7k ny såvidt jeg husker.
    Burde få den for under 4k. Kanskje nærmere 3

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •