Oppskalering - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 46 av 46

Tråd: Oppskalering

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Vi snakker om distrubisjon av filmer og programmer. Spill konsoll går ikke under denne kategorien.

Det finnes helt sikkert unntak fra denne "regel" om HDCP, men husk dette er kun test sendinger de holder på med nå om dagen. Såvidt meg bekjent er det INGEN leverandører i europa som har sagt noe annet en at HD vil kun bli levert via den digitale pluggen.

Hva fremtiden vil bringe kan ikke jeg forutsi, men slik ser det ut pr dags dato iallefall.

Kjelli
    Takk, da henger jeg med her :grin:

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg har en følelse av at det er meg du sikter til.
    Ja den var det men ikke på en "drittsekklig" måte. Mer som litt bensin å hive på bålet for å få vridd litt på diskusjonen.

Som john p sa litt lenger opp. Vi er egentlig enige men har misforstått hverandre litt. Quali-tv kjører pr dags dato HD men det varer nok ikke så lenge nei. Forløpig er det bare snakk om prøve sendinger fra dem og antagelig derfor har de ikke aktivert hdcp.

Canal digitals sin hensikt med hd kanalen var å vise litt filmer osv og da tar det ikke lang tid før hollywood står på døra med krav. Så der blir det verre med komponent ja. Er vel en av hovedgrunnene til at canal digital ikke har fått det opp å gå enda også.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Shanks
    Vet du om de går for 720p?
    De går for både 1080i og 720p. Begrunnelsen er at live fotballsendinger er best på 720p.Det kan bety at studiosendinger vil være i 1080i?
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Ja den var det men ikke på en "drittsekklig" måte. Mer som litt bensin å hive på bålet for å få vridd litt på diskusjonen.

Som john p sa litt lenger opp. Vi er egentlig enige men har misforstått hverandre litt. Quali-tv kjører pr dags dato HD men det varer nok ikke så lenge nei. Forløpig er det bare snakk om prøve sendinger fra dem og antagelig derfor har de ikke aktivert hdcp.

Canal digitals sin hensikt med hd kanalen var å vise litt filmer osv og da tar det ikke lang tid før hollywood står på døra med krav. Så der blir det verre med komponent ja. Er vel en av hovedgrunnene til at canal digital ikke har fått det opp å gå enda også.
    Jeg har idag fått beskjed om at begrunnelsen for at jeg ikke kan C more HD-signalet tilbake er, at jeg bruker løs CAM. Det betyr at det kun blir 1 "slisse" for et kort på Canal Digital godkjente tunere fremover.Vi må tydeligvis ha 1 tuner pr.programleverandør fremover.d.v.s 1 for Viasat og 1 for CD o.s.v.
    Dette blir gøy! jeg får antagelig prøve den godkjente Grundig HD tuneren fra CD iløpet av DES.05.Da skal klubben se hva som bor i den. Ifølge Lyd og Bilde var den ok på HD ,men stort sett ubrukelig på Standard Def.(NRK o.s.v)
    Jeg skal legge ut hva vi synes om boxen på Forumet.

Du skriver at Hollywood står på døra. Det gjorde de for alle som ville sende HD for ett par år siden.Hollywood aksepterer ikke sendinger uten HDCP.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av svar
    Takk, da henger jeg med her :grin:
    Det var fint. Jeg vil samtidig fortelle deg at Kjelli også er med i den klubben av tunge entusiaster her i Stavanger. jeg er sikker på at vi kan bidra med masse info om HDTV fremover.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Det er ikke nødvendig å skrike...

OK - jeg tror nå endelig at jeg har skjønt hva du mener. At dersom f.eks. 1080i går over komponent, så er dette fra en oppskalert bildekilde(f.eks. DVD-spiller som oppskalerer), og ikke fra en HD-kilde.

Det som i så fall har forvirret meg, er at den nye DVDO iScan VP30 (og sikkert andre) vil kunne ta inn 720 og 1080 over komponentinngangene, og skalere dette og sende det videre. Dersom dette da kun gjelder fra kilder som har oppskalert et lavere oppløst signal til et høyere et, skjønner jeg ikke hva som er vitsen med å legge til denne muligheten i iScan VP30 scaleren.

Fordi: hvorfor i huleste ville noen som har en VP30 ønske å oppskalere i DVD-spilleren f.eks., når VP30 sansynligvis ville gjøre oppskaleringsjobben mye bedre?
    Jeg er glad for at vi har begynt å forstå hverandre.De fleste scalere også DVDO tar kun inn f.eks. 480/576 og oppskalerer dette til 720p/1080i/1080p.
    Dette gir et veldig bra bilde,men det er som sagt ikke HD.
    Så kommer jeg til "scalerbrikke" i DVD-spiller og Tunere. Disse er istand til å gi ut 1080i/720p. Det betyr at ikke trenger å investere i en DVDO for å få et godt resultat. MEN- det er selvsagt alltid et men, og det er at du må bruke HDMI/DVI utgangen på DVDspilleren for å få ut 720p. Jeg har selv en Philips 9000s som er satt opp i 720p (Faroudjabrikke) hentet utfra HDMI utgangen.
    Du kan altså koble spilleren rett i flatskjermen og få et bra oppskalert 720p-
    bilde uten en dyr scaler. Det er helt klart at du selvsagt også kan kjøpe en DVDO for å gjøre jobben, men det kan for de fleste være p.g.a at de ønsker flere innganger for flere kilder.Det kan du også løse ved å kjøpe en Gefenbox som vil ha flere innganger for HDMI/DVI kilder og 1 eller 2 utganger til din skjerm eller prosjektor. Den støtter HDCP. Prisen er langt lavere enn å kjøpe en egen scaler. Gefen finner du på www.gefen.com
    Stølen

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •