Blu-ray mareritt?? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 46 av 46
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HP Ikke fornøyd med Blu-ray

Bekrefter offisiell støtte for HD DVD

HP hadde i utgangspunktet kun fokus på Blu-ray, men drar også inn HD DVD grunnet bedre funksjonalitet og pris/ytelse-forhold.

Hewlett-Packard har hengt seg på HD DVD Promotions Group og vil heretter promotere både Blu-ray og HD DVD side om side.

Originalt hadde man planlagt å kjøre et rent løp med Blu-ray. HP var imidlertid ikke fullstendig fornøyd med utviklingen i forhold til brukervennlighet og pris/ytelse.

På samme måte som Microsoft mener HP også at Blu-ray vanskeliggjør kopiering av materiale til lokal harddisk, noe som er en essensiell funksjon så lenge man opererer på PC-basis. HP kommer til å støtte både Blu-ray og HD DVD, men oppfordrer førstnevnte til å støtte iHD og skikkelige kopieringsmuligheter.

HD DVD ser ut til å skaffe seg et lite forsprang i den reelle verden (enklere produksjon, lavere kostnader, bakoverkompatibelt), mens Blu-ray fortsatt leder an teknisk på papiret - blant annet med tanke på lagringskapasitet.

HPs avgjørelse om å støtte begge standarder representerer et viktig standpunkt både for forbrukere og markedet generelt ettersom fleksibiliteten blir større.

ref: hw.no

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke se at dette endrer noe? HP har tidligere vært litt forvirret, men faktum er at innholdsleverandører (tenker da primært film) har valgt BD. Om HP utstyrer PC'en med annet drev hjelper svært lite, da det er få filmstudioer som utelukkende velger HD-DVD.

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av firepack
    Bekrefter offisiell støtte for HD DVD

HP hadde i utgangspunktet kun fokus på Blu-ray, men drar også inn HD DVD grunnet bedre funksjonalitet og pris/ytelse-forhold.

Hewlett-Packard har hengt seg på HD DVD Promotions Group og vil heretter promotere både Blu-ray og HD DVD side om side.

Originalt hadde man planlagt å kjøre et rent løp med Blu-ray. HP var imidlertid ikke fullstendig fornøyd med utviklingen i forhold til brukervennlighet og pris/ytelse.

På samme måte som Microsoft mener HP også at Blu-ray vanskeliggjør kopiering av materiale til lokal harddisk, noe som er en essensiell funksjon så lenge man opererer på PC-basis. HP kommer til å støtte både Blu-ray og HD DVD, men oppfordrer førstnevnte til å støtte iHD og skikkelige kopieringsmuligheter.

HD DVD ser ut til å skaffe seg et lite forsprang i den reelle verden (enklere produksjon, lavere kostnader, bakoverkompatibelt), mens Blu-ray fortsatt leder an teknisk på papiret - blant annet med tanke på lagringskapasitet.

HPs avgjørelse om å støtte begge standarder representerer et viktig standpunkt både for forbrukere og markedet generelt ettersom fleksibiliteten blir større.

ref: hw.no
    Jeg tror du har oppfattet det samme som meg at HD-DVD foreløpig har et forsprang i tid,enkelhet og tid. Dette kan gi store utslag på markedet som kan ha en "godt nok" instilling til problemet. Jeg og andre totalentusiaster ønsker oss BluRay,men det ser foreløpig ut til at Sony driter seg ut med tro på at den gemene hop vil bare ta hensyn til lagringskapasitet.Så stor tro på mening mann har ikke jeg! Jeg tror også som jeg har sagt mange ganger vent å se hav som skjer når HD-DVD begynner å selge discer. Da kommer filmselskapene til å kaste seg på for å få omsetning! Dette er ikke avgjort! La oss være våkne for muligheten at HD-DVD kan allikevel klare dette?
    Stølen
    Stølen

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker ikke som tidsaspektet er til fordel for HD-DVD lenger... Enkelhet? Mulig, men det er ikke slik at innholdslevrandører MÅ verifisere AACS. Leste noe om at filmstudioene kunne velge hvor streng kopibeskyttelse man ville ha.
    Mulig programmeringen av menysystem er litt vanskeligere, men det betyr ikke så mye for menigmann.

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Det virker ikke som tidsaspektet er til fordel for HD-DVD lenger... Enkelhet? Mulig, men det er ikke slik at innholdslevrandører MÅ verifisere AACS. Leste noe om at filmstudioene kunne velge hvor streng kopibeskyttelse man ville ha.
    Mulig programmeringen av menysystem er litt vanskeligere, men det betyr ikke så mye for menigmann.

Mvh
    Det som er mest problematisk er dersom at filmselskapene forlanger verifisering via nettet.Da vil jeg håpe at HD-DVD finner en måte å løse dette på uten oppkobling.
    Stølen

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt, dette er valgfritt for innholdsleverandøren.

Mvh

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •