Blu-ray mareritt?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 46
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Støtter meg til den gode, gamle DVD'en jeg, og med så mange filmer jeg etter hvert har kjøpt kommer jeg til å gjøre det til langt ut i pensjonsalderen. Er storfornøyd med både lyd og bilde på DVD og føler ingen trang til å måtte hoppe på neste bølge av hva som måtte komme av videoformater..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Støtter meg til den gode, gamle DVD'en jeg, og med så mange filmer jeg etter hvert har kjøpt kommer jeg til å gjøre det til langt ut i pensjonsalderen. Er storfornøyd med både lyd og bilde på DVD og føler ingen trang til å måtte hoppe på neste bølge av hva som måtte komme av videoformater..
    Helt enig her, skal bli en stor jobb for bransjen og overtale folk til å gå for Blueray eller HD-DVD nå som vi nettopp har byttet til DVD. Vi må huske på at om vi entusiaster har hatt DVD i mange år så har ikke resten av befolkningen det. Skal vi bytte om formatet igjen så tror jeg ikke de store massene aksepterer dette, de vil si seg fornøyd med DVD. Prøv å forklar min mor at feks det bilde hun har på sin 28" CRT TV med en god Pioneer DVD spiller ikke duger. Hun kommer ikke til å bry seg, hun har et meget bra bilde i dag. Forskjellen er for liten for vanlige folk til at dette skal ta av.

Skal mye til at de kutter DVD formatet, det tør de ikke på lenge lenge.
    Men det hadde vært interessant om kineserne hadde kommet opp med en egen løsning for HD avspilling. Hadde vært morro om de kunne komme resten av bransjen i forkjøpet på noe slikt.

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    -Jeg ser for meg en fremtid der vi må ringe et selskap på forhånd, og bestille time. Så kommer det to herrer i mørke uniformer med en spiller under armen, scanner rommene i huset for mikrofoner og annet opptaksutstyr etc. og deaktiverer dette, monterer opp spilleren de hadde med seg hjemme hos deg, lar deg allernådigst se filmen/høre musikken under streng bevoktning/oppsyn, tar seg (godt) betalt, demonterer utstyret, gir deg en sprøyte som sletter minnet ditt slik at du ikke får 'overført tankene dine om filmen/musikken til andre', og forlater huset ditt igjen med spilleren under armen. Det må da være brukbar "copy protection"...
    Og så satser vi på at det er like lett å komme igjennom der som hos NextGenTel.. Da kan jo dette virkelig bli gøy :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD er tilpasset billedrørstvene hvor formatet vises med små eller ingen synlige artefakter. Men med alt dette flat-tv hysteriet er det jo bare nødt til å komme et nytt format. Håpet er at det nye formatet (hdtv) vil se like bra ut på flatskjermene som vanlig analogt kabel-tv ser ut på billedrørstven min. Da hadde til og med jeg hengt meg på hdtv bølgen.

For øvrig (synsing advarsel). Plateselskapene velger hvilket videoformat de ønsker å gi filmene sine ut på. Dersom de ser at kopisperren på Blu-Ray faktisk fungerer tror jeg det neppe vil gå lang tid før dvd-formatet er historie som et filmformat. Uansett om bestemor nettopp har hengt seg på dvd-bølgen eller ei.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke hvis ikke noen kjøper noen av de... de trenger jo kundene for å overleve.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Itsme87
    Selv kopierer jeg en del filmer fra venner (helt lovlig da kilden jeg henter fra er lovlig kjøpt).
    ømm.. det er vel ikke lovelig å kopiere fra venner og kjente selv om de har kjøpt filmen. du kan lage backupkopi til eget bruk, men det er vel alt.
    anyho.
    selv kjøper jeg alle filmene mine, men blir såpass forbanna av å måtte sitte og se de *******s advarselvideoene de legger inn på dvd nå at jeg har lyst til å piratkopiere filmer bare på pur ****.
    det er grenser for hva jeg som betalende kunde skal måtte finne meg i!!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, mulig dette har blitt forandret i den nye åndsverkloven, men det har da tidligere alltid vært lovlig å kopiere både film og musikk til den nærmeste vennekretsen og familien.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Tja, mulig dette har blitt forandret i den nye åndsverkloven, men det har da tidligere alltid vært lovlig å kopiere både film og musikk til den nærmeste vennekretsen og familien.
    Kan du vise til lovtekst som underbygger dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. Dersom du er interessert finner du åndsverksloven på www.lovdata.no

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Helt enig!

Har en del bra HD-klipp på pc'en. Faktisk synes jeg det er mer forskjell mellom en dårlig dvd og en bra dvd en den generelle forbedringen til HD (720p).

Som med spilmaskiner er det hovedsaklig spillbarheten og antal gjengelige spilltitler som vinner.

Tror dvd vil fortsette akkurat som cd gjør. HD=SACD

Hd er uansett mest aktuelt på projektor og vi er jo ikke så mange.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    ømm.. det er vel ikke lovelig å kopiere fra venner og kjente selv om de har kjøpt filmen. du kan lage backupkopi til eget bruk, men det er vel alt.
    anyho.
    selv kjøper jeg alle filmene mine, men blir såpass forbanna av å måtte sitte og se de *******s advarselvideoene de legger inn på dvd nå at jeg har lyst til å piratkopiere filmer bare på pur ****.
    det er grenser for hva jeg som betalende kunde skal måtte finne meg i!!
    Jeg har ikke satt meg inn i den nye åndsverkloven. Er denne endelig vedtatt da?? I følge den gamle så kunne man fritt kopiere materiale man lovlig eide til nære venner og familie. Definisjonen var litt ullen, men det var visstnok dom på at man ikke kunne share (egenlagd) mp3 på jobben om det var 100 ansatte f.eks, men fint kopiere en CD til han du deler kontor med.

mvh
    Knut

NB! Det finnes verktøy for å fjerne sånne advarsler om du bruker Pc.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Formatet HD-DVD har fått nok et skudd for baugen. Filmstudioet Fox har nettopp gitt sin ensidige støtte til rivalen Blu-ray.

http://itavisen.no/php/art.php?id=282567

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å slippe å lage en ny tråd. Er det noen som hvet hva som skjer med lyd osv på disse nye formatene? Vil en forsette å beholde dolby digital og dts? Eller må vi gå til innkjøp av nye lyd dekodere også?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nye lyd-formater også, ja. Som har for høy båndbredde til å bli overført via S/PDIF, så da må man ha HDMI på receiveren(og mulighet for dekoding av formatene).

Her skal det tjenes penger, ja...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blu-ray-plater underveis

Testpartier på vei til kunder
    TDK har startet utsendelsene av sine Blu-ray-plater, men foreløpig kun i et begrenset antall.

TDKs Blu-ray-plater blir produsert ved Chikumagawa Techno-fabrikken i Japan. Ifølge selskapet skal det være fire ulike typer av plater som nå er i produksjon. Dette er to typer som kan fylles opp én gang og to typer som er overskrivbare.

Platene som kan skrives til én gang vil finnes i både enkel- og dobbeltlags-versjoner, med henholdsvis 25 og 50 GB lagringskapasitet. Det samme er tilfellet med de overskrivbare platene. I teorien skal det være mulig å foreta 10000 overskrivninger.

Alle platene støtter skriving i 2X hastighet, som tilsvarer 9 MB/s. TDK benytter sitt proprietære Durabis 2-belegg på platene. Dette skal sørge for beskyttelse mot riper og andre skader.

Platene som er produsert er ment som prøver på hva man kan vente seg av tradisjonell masseproduksjon. Før man kan starte med masseproduksjon er det visse lisensspørsmål som må klarlegges.

Platene vil trolig bli å finne i butikkhyllene i løpet av 2006.

ref: hw.no

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dvd

Så en intermelding på jobben der selskapet jeg jobber i nå har kommet med en tosidig DVD som kan romme opp til 32Gb, slik jeg forsto dette kunne denne spilles på dagens DVD spillere, hovedargumentet for dette var produksjonskostandene var mye lavere en feks BR.

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det vil si forsterkere med dts og dolby blir ubruklige til å avkode uten en evnt ekstern dekoder for lydformatene da?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teigas
    Så det vil si forsterkere med dts og dolby blir ubruklige til å avkode uten en evnt ekstern dekoder for lydformatene da?
    For å kunne utnytte dem til fulle må du ha ny recieve ja. Slik jeg hat forstått det skal diskene også inneholde vanlig DD eventuelt DTS i tillegg til et høyoppløst lydformat. Dette blir en videreføring av DD. DTS taper igjen og blir kun et mulig tillegg, selv om det tilbyr ukomprimert lyd. Denne gangen er det heller ikke tvil om hva som er best.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av firepack
    Formatet HD-DVD har fått nok et skudd for baugen. Filmstudioet Fox har nettopp gitt sin ensidige støtte til rivalen Blu-ray.

http://itavisen.no/php/art.php?id=282567
    Jeg er ikke like sikker på at HD-DVD har tapt. Sony gjør alt for å tape derfor må noen vinne.La oss være litt edruelige og se på hvilke fordeler HD-DVD kan ha: Samme produksjonslinjer som DVD. Avspiller DVD uten problemer.Ikke særlig problemer med produksjonen av skjiktet 0.6u.Vil komme først og vil bli billigere både HW og SW.Ikke samme kompliserte bruk av spiller p.g.a."lettere" kopibekyttelse. Samt med HP og Microsoft på laget så tror jeg ikke at alt er avgjort?
    Stølen

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget er at hele Hollywood backer Sony. I verste fall kan dette føre til at vi får ett filmformat og ett PC-format.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •