Cd spiller rundt 5000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cd spiller rundt 5000,-

Jeg regner med at forskjellene i disse cd spillerne, og hva som avgjør hvor bra lyden gjengis, er elektronikken som blir brukt. Hvilken cd spiller i denne prisklassen har de beste d/a converterne, best kvalitet (strømforsyningen er f.eks overlegen på cambridge 640c), og best lyd(hvis noen har hørt noen spillere i denne prisklassen).

Er cambridge 640c (versjon 1 eller 2), Marantz 5001 ose, eller harmankardon hd970 det beste kjøpet for tida?

Noen som vet om noen bedre? Eventuelt hvilken av disse som har best byggekvalitet og lyd?

Noen som vet om 640c versjon 2 er i salg i Norge?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trygve L
    Jeg regner med at forskjellene i disse cd spillerne, og hva som avgjør hvor bra lyden gjengis, er elektronikken som blir brukt. Hvilken cd spiller i denne prisklassen har de beste d/a converterne, best kvalitet (strømforsyningen er f.eks overlegen på cambridge 640c), og best lyd(hvis noen har hørt noen spillere i denne prisklassen).

Er cambridge 640c (versjon 1 eller 2), Marantz 5001 ose, eller harmankardon hd970 det beste kjøpet for tida?

Noen som vet om noen bedre? Eventuelt hvilken av disse som har best byggekvalitet og lyd?

Noen som vet om 640c versjon 2 er i salg i Norge?
    Det spørs hva du er ute etter, jeg kjøpte meg ny cdspiller sist uke, brukte to uker for å teste ut forskjellige. Her er litt hva jeg syntes..

Cambrigde, topp til sin prisklasse, men for 5000 så holder det ikke....

Marantz 5001ose, meget bra, klart bedre en C640, men for meg så var diskanten for kraftig.

HK hd970, grei, men syntes marantz var bedre, her var det mellomtonen som jeg savnet.

NAD C542, nei takk! den dårligste av de jeg hørte på..

Hva ble valget da.....

Jeg liker ikke kvass diskant, faktisk så blir jeg ganske stresset, skuldrene mine binder seg hvis jeg synes det låter for kvast...
    For meg så var det en spiller som låt roligere en de andre, valget mitt ble
    Rotel rcd 02, nå er jeg meget fornøyd med kjøpet.

Men det er meg, hva du velger, det må du finne ut av selv, ta med spillere hjem, test det med resten av anlegget, i det rommet du har tenkt å bruke
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

!

http://www.hifiklubben.com/no/produk...er.htm?id=7150

har du sett på denne? Tror du bør sjekke ut denne for det virker som den er ganske bra!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    http://www.hifiklubben.com/no/produk...er.htm?id=7150

har du sett på denne? Tror du bør sjekke ut denne for det virker som den er ganske bra!

Har testet den også, var meget bra, men da hadde jeg ikke hatt råd til signalkabler.... men har du råd så hvorfor ikke.... ;-)
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ander spillere som jeg også hadde sjekket ut.

rotel RCD-02.

arcam sin rimligste, husker ikke helt hva den nå heter, men det finner du sikkert ut..

jeg skal kjøpe meg HD 970, det er den spilleren jeg liker best, har lenge tenkt på cambridge 640. men gått over til hk.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for et godt svar.

Rotelen er en meget god kandidat. Jeg er selv ingen fan av lyd hvor det øvre frekvensområdet er tydelig fremhevet. Jeg sverger heller til fyldig mellomtone og gjerne litt ekstra bass.

Hvordan vil du beskrive rcd 02 som cd spiller?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    ander spillere som jeg også hadde sjekket ut.

rotel RCD-02.

arcam sin rimligste, husker ikke helt hva den nå heter, men det finner du sikkert ut..

jeg skal kjøpe meg HD 970, det er den spilleren jeg liker best, har lenge tenkt på cambridge 640. men gått over til hk.
    Takk for svar.

Skal sjekke ut arcam spilleren. Jeg hadde bestemt meg for hd970, men revurderte det da jeg oppdaget at strømledningen på flere enn en modell var relativt løst festet i selve cd-spilleren. Jeg aner ikke om det har noen betydning, eller om det skal være sånn. Jeg har bare en "ting skal være solid-mani".

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon spilleren er forresten litt dyr. Ellers hadde den vært veldig aktuell.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for et godt svar.

Rotelen er en meget god kandidat. Jeg er selv ingen fan av lyd hvor det øvre frekvensområdet er tydelig fremhevet. Jeg sverger heller til fyldig mellomtone og gjerne litt ekstra bass.

Hvordan vil du beskrive rcd 02 som cd spiller?
    Jeg synes ikke at diskant er tydelig fremhevet iforhold til de andre spillerne jeg testet, det var nettopp det jeg ville ungå, derimot synes jeg mellomtonen var meget fin og fyldig, men både marantz og cambrigde hadde litt mer bass. Det kommer ann på hva en liker å spille, jeg spiller mye jazz, slowjazz, og pianokonserter, da synes jeg at rotelen var klart best, pianoen hørtes ut som piano, ikke elektrisk slik som de fleste andre spillerne låt. Men til techno og hip-pop så vil du nokk synes at denne spilleren er litt for nøytral

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går mest i gitar, bass, og trommer i forskjellige genre. Litt hip, hop og aldri techno. Så jeg er vel ute etter en nøytral spiller. Jeg skal prøve å få hørt på rotelen ganske snart.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går mest i gitar, bass, og trommer i forskjellige genre. Litt hip, hop og aldri techno. Så jeg er vel ute etter en nøytral spiller. Jeg skal prøve å få hørt på rotelen ganske snart.
    Ja du får prøve litt forskjellig, det kan gi en helt annen lyd på ditt anlegg en på mitt... Husk signalkabler som er gode...

Her har jeg også testet en god del...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Ja du får prøve litt forskjellig, det kan gi en helt annen lyd på ditt anlegg en på mitt... Husk signalkabler som er gode...

Her har jeg også testet en god del...
    Ok...

Har du forresten hørt 640c v2? Jeg kjøpte qed qunex 3 til harmankardon hd970 (som jeg egentlig hadde bestemt meg for). Bruker du qed på rotelen? Hvor kjøpte du spilleren?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok...

Har du forresten hørt 640c v2? Jeg kjøpte qed qunex 3 til harmankardon hd970 (som jeg egentlig hadde bestemt meg for). Bruker du qed på rotelen? Hvor kjøpte du spilleren?
    Jeg tror ikke det var v2 av 640c, vet ikke helt sikkert, lånte den av hifiklubben sist uke... Av signalkabler så anbelfaler jeg taralabs air, hvis det skal være fra hifiklubben, den var meget bedre en qed... Personlig så sto det mellom to kabler til rotelen, den ene var kimber, men jeg syntes den var litt for slapp i bass og mellomtone, så valget ble MIT AVT 2, veldig fornøyd med kjøpet..

Jeg kjøpte spilleren og sig.kabelen hos en lokal forhandler i Østfold, men hør med nebyhifi.no hvor du kan få tak i den der du bor..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok..

Kjøpte qunex 3 p.g.a. anbefalinger, og gadd ærlig talt ikke test den ut mot forskjellig utstyr. Det får bli neste gang. Det står vel nå mellom rotel og 640c versjon 2.0, så jeg avventer til den kommer. Takk for innspillene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •