Valg av ny CD-spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Valg av ny CD-spiller

Jeg planlegger oppgradering av mitt lydanlegg. Pr i dag:

Høyttalere: KEF KHT 2005.2
    DVD-spiller: H/K DVD-10
    Receiver: H/K 505 (tror jeg, det var jubileumsutgaven, første med sølv nederst på frontpanelet)

Jeg er i utgangspunktet veldig fornøyd med filmlyden i dette anlegget, men savner kanskje noe, udefinert hva, når det gjelder musikk i to kanaler. Lytter gjerne til alt av klassisk, ny/gammel jazz, ny og gammel rock/pop.

Såvidt jeg kan lese på forumet vil jeg få en merkbar forbedring dersom jeg går for en dedikert CD-spiller. Mitt budsjett er max 6k. Noen som har meninger om en slik oppgradering er verdt pengene, gitt de komponentene jeg har ellers?

Jeg har i utgangspunktet blitt mer og mer nysgjerrig på SACD (i to kanaler, først og fremst). Eneste spiller under 6k jeg kan finne da er DENON DCD-1500AE.

1)Noen som har erfaring med eller vet om tester av DENON DCD-1500AE? Det er forsvinnende lite omtale av denne rundt om på nettet.
    2) Er det samme problematikken med CD+SACD (to kanaler) som CD+DVD-multispillere, det at en ren CD-spiller til samme pris gir bedre CD-lyd? Med andre ord, vil jeg kunne få mer ut av en CD-spiller som f.eks. Cambridge 640c, H/K 970, Rotel e.l.? Tankknemlig for konkrete forslag.
    3) Er det korrekt at en SACD-spiller skal kobles analogt mot forsterker med stereo phono/RCA? Det er i alle fall logisk for meg, i og med at det da er spillerens egen D/A som brukes.

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil absolut anbefale deg å lete i bruktmarkedet. tror du kan få mye for 6000 kroner der.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan være meget heldig på nettet, men prob. er at komponentene blir slitt med årene, jeg valgte å kjøpe ny..

Lyttet både til cambridge a. 640 og Marantz CD-5400 OSE, men valgte rotel rcd 02, da jeg syntes denne hadde roligst diskant..

Men gå til forskjellige butikker, ta med deg spillere hjem å lytt... 8)
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer nightspirit sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukt eller bestill fra kina! min far bestilte nettopp en junson sacd og er superfornøyd! www.nysound.com selv om den han bestilte kom på litt mer en 6k. så var det mange andre bra spillere som var mye rimeligere en den han bestilte selv med sacd. bør absolutt kjekkes ut!

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nightspirit
    Brukt eller bestill fra kina! min far bestilte nettopp en junson sacd og er superfornøyd! www.nysound.com selv om den han bestilte kom på litt mer en 6k. så var det mange andre bra spillere som var mye rimeligere en den han bestilte selv med sacd. bør absolutt kjekkes ut!
    Hmmm, interessant. Kan du si noe mer om hvilken modell han kjøpte? Noen positive/negative erfaringer med akkurat denne leverandøren?

Hva med toll og avgifter ved innførsel til Norge? Kan jeg risikere et påslag på 25% mva, f.eks.?

Noen som har noen erfaringer med Jungson-spillere, spesielt CD/SACD?

Active ttorneby sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kina-import er diskutert i denne tråden her.
    En guide til import kan du finne her.

Tror det etterhvert er blitt ganske mange som har tatt sjansen på Kina-import, og det med hell. Les litt rundt på forumet, så finner du ut hvilke aktører som er seriøse og ikke

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke vurdert den ny CD spilleren til Hk da, har jo fått kjempe omtale.

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    du kan være meget heldig på nettet, men prob. er at komponentene blir slitt med årene
    Heh, noen kaller dette innspilling, men det er vel en helt annen debatt.

Men det å kjøpe seg en cdspiller som har et par år på baken er nok ikke noen fare med tanke på slitasje. ærlig talt!

Mvh.

Andreas

Newcomer Oddgeir sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er har en DCD1500AE, og er godt fornøyd med den. En kjempegod spiller som er god også som ren CD-spiller. Varm og fin i topppen, og ikke så glassaktig som mange cd-spillere er. Grunnen til lite omtale er vel at den er ganske ny på markedet antar jeg.
    Vel anvendte 6k.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gix
    Heh, noen kaller dette innspilling, men det er vel en helt annen debatt.

Men det å kjøpe seg en cdspiller som har et par år på baken er nok ikke noen fare med tanke på slitasje. ærlig talt!

Mvh.

Andreas
    Tja, man vet jo aldri hvordan en annen har behandlet en cdspiller..
    Men en kan være heldig. Jeg har hørt om enkete som må ha byttet komponent etter bare et år...
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •