DVD spiller med harddisk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Djain sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question DVD spiller med harddisk

Hei

Jeg har lyst til å kjøpe meg en opptager med harddisk, showviewkode, tv program osv...
    Har ikke så god greie på det, men hva er det dere anbefaler.

Prisklasse: 4.000,- til 7.000,-

Har sett litt på RDR-HX710
    (men kan som sagt lite om dette, og det finnes sikkert mange gode produkter på markedet)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på qxl selges en LG RH7800H med 160GB og HDMI til 4000 spenn.
    den maskinen er sinnsyk bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en av "storebrødrene" til RDR-HX710, RDR-HX910. Den eneste forskjellen på de to er vel at sistnevnte har 250GB HD istedetfor 160GB.

Da jeg kjøpte vurderte jeg denne mot en Pioneer i omtrent samme prisleiet (husker ikke helt hva denne het....DV630 elns?). Grunnen til at jeg havnet på SONYen var bla. noe lavere pris samt at denne automatisk hentet programtittelen på opptaket fra text-TV (den forsøker ihvertfall å gjøre det, og lykkes forholdsvis ofte også). I tillegg hadde den menyer på dansk/svensk, noe som var ønsket fra konas hold.

Er jeg fornøyd? Vel....det er ihvertfall kjekt med HDD-spiller. Slipper alle VHS-kassettene som flyter rundt, slipper å fiske merkelige ting ut av videospilleren (ting som ungene har lagt inni der, nøkkelknipper, kjærlighet på pinne o.l.) og all denne evinnelige spolingen da. Veldig kjekt at man kan begynne å se på et opptak mens man tar opp et annet opptak etc. (eller man kan begynne å se på et opptak som man startet tideligere, og som fortsatt pågår).

Jeg har funnet noen minuser med denne spilleren da. For det første er menysystemet ganske treeeegt. Responsen er rett og slett dårlig. (Hvilket minner meg på at jeg må sjekke om det finnes noen firmware-oppdateringer til spilleren, hvis det i det hele tatt er mulig å legge inn). Dette, i kombinasjon med at man må finsikte med fjernkontrollen og deretter høytidelig og høyt og tydelig trykke på ønsket knapp og holde den nede til man er sikker på at tastetrykket ble oppfattet, gjør at det til tider er ganske irriterende og frustrerende å bruke spilleren

Ellers så savner jeg mulighet for å dele inn opptakslista i "kataloger". Hadde vært kjekt å ha en katalog for barnefilmer, en for realityserier (la oss kalle denne "Kona sin katalog"), en for filmer etc. Denne funksjonaliteten *tror* jeg Pioneeren har, men jeg er ikke sikker. Mener å ha lest et sted at en av disse spillerne har mulighet for å lage 4 slike underkataloger, og jeg har ikke funnet noen slik mulighet på min, så...
    Problemet er at når man har 250GB å boltre seg på blir det fort noen titalls titler i opptakslista, og når man da må sitte og bla seg oppover og nedover i nevnte liste med den nevnte fjernkontrollen og i det nevnte trege menysystemet så...ja....man blir fort lei.

Jeg kjenner ikke mye til den Pioneeren, men hadde jeg skullet kjøpe spiller i dag hadde jeg sikkert villet sjekke ut den litt nærmere. Sannsynligvis ville jeg spart meg en tusing og kjøpt en spiller med "bare" 160GB også, det dette ser ut til å holde lenge med den kvaliteten jeg benytter på opptakene mine.

Newcomer Djain sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Hva med å kjøpe en dreambox?

den som heter 500

Har hørt at det er mulig å sette inn harddisk i den, og at man da kan styre den via nettet.
    Og man kan brenne ut filmer via PC'en... samt benytte parabol på den.

Er det noen som har erfaring med dette? Er dette en like bra løsning som en DVD brenner m/Harddisk?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snuser litt på Thomson 8550E til 4795,- hos Lefdal:
    http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSH...SON%20DTH8550E

160 GB med HDMI til under 5000 er vel ikke så verst? Produktark og manual her:
    http://www.photo.thomson.com.pl/inde...=DTH8550E&co=0

Noen som vet noe mer om kvaliteten på denne spilleren?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •