Guruer: noe poeng i å ha dvd-spiller i tillegg til opptaker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Guruer: noe poeng i å ha dvd-spiller i tillegg til opptaker?

Heisan,

jeg er i sterk tvil om jeg skal velge en separat (billig) dvd-opptaker i kombinasjon med en (dyr) dvd-avspiller for å få best mulig bilde eller rett og slett gå for en bedre dvd-opptaker og også bruke den som avspiller i hjemmekinoanlegget mitt. Er usikker på om det er verdt å bruke så mye penger på en high-end avspiller når en god opptaker gir et godt bilde. Vil jeg egentlig se så fryktelig stor forskjell? Vil kjøpe en Denon forsterker med komponentinngang HDMI utgang og BENQ prosjektor med HD oppløsning / HDMI inngang.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tja, jeg ser ihvertfall forskjell på bildekvaliteten.
    Jeg tenkte det samme som deg, og kjøpte Sony RDR-HX900 som var rimelig dyr ifjor vinter. Men jeg har ikke vært helt fornøyd med bildekvaliteten.
    Og jeg har sett stor forskjell mellom den og f.eks Philips DVP9000, eller den nye Sony NS92.
    Det kan jo hende at siste utgave av HD/DVD-opptakerene har blitt bedre. Men ifølge en tekniker på Serviceavdelingen ihvertfall så er det tydelig bedre bilde på Sony NS92 til kr 2800,- enn på den nyeste Sony opptakeren (HX1010) til kr 8400,-.
    Andre opptakere enn Sony sine har jeg ingen erfaringer med. Men jeg tviler litt på at de har klart så mye bedre. Det er vel ikke så enkelt som man skulle tro å stappe så mye elektronikk sammen i en relativt liten boks.

Er nå på utkikk etter en skikkelig god spiller selv, som skal bruker sammen med min Panasonic AE700. Vurderer Marantz DV-7600 eller den nye Pioneer DV-989.

Mvh C

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •