DVD/HD opptaker med DVI/HDMI ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD/HD opptaker med DVI/HDMI ?

Hei,

Leter etter en DVD/HD opptaker med DVI/HDMI utgang, men har bare funnet dette i prisklassen rundt 10 000,-. Finnes dette overhodet på enheter til rundt 5000,- ?
    Skal bruke den samen med prosjektor, og hvis prisen blir såpass høy som det ser ut til er en multimedia-PC, eller en vanlig vannkjølt PC med bra lydkort, skjermkort, samt tuner-kort et fristende alternativ.

Bønna

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG RH7800H har 160GB HDD og HDMI. Den ligger på 5-6000,-

Men vær obs på at denne spilleren har fått kritikk for at:
    du ikke kan se på programmet du tar opp
    spilleren må slåes av/settes i timer modus for å ta opp
    du kan altså ikke se på en dvd-film mens du tar opp fra tv til hdd.

Dette er ikke egne erfaringer, men hva jeg har lest andre har erfart.

Synes selv det er dårlig at ikke Pioneer, Sony, Philips etc har lagt inn HDMI på sine nye modeller i "folkeprisklassen". De selger deg en modell uten HDMI til 5-6000,- idag og får deg til å bytte til en modell med HDMI om ett par år... Verden er råtten... Hadde tenkt å kjøpe meg Pioneer DVR-530, men så oppdaget jeg at den hadde hverken HDMI eller DVI. Greit nok, jeg trenger det ikke idag, men når jeg skal ut med 5000 så vil jeg helst ha en modell som er en anelse fremtidsrettet.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk sruben !

Takk for svar sruben !

At du ikke kan se programmet du tar opp, betyr det at den ikke kan benyttes til å "pause" et program og se det videre i firsinket versjon ?

At man ikke kan se DVD film under HDD opptak er et mindre problem for meg.

Bønna

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bønna
    At du ikke kan se programmet du tar opp, betyr det at den ikke kan benyttes til å "pause" et program og se det videre i firsinket versjon ?

Bønna
    Kjenner ikke til den aktuelle LG-spilleren, men slik det fungerer på min SONY RX910, så kan jeg starte et opptak av et program, for deretter å begynne å se programmet litt senere, mens opptaket samtidig pågår. Kan feks. starte et opptak klokken 20:00, og begynne å se på det klokken 20:20, selv om opptaket ikke er ferdig før 21:00. Kan også starte et opptak og deretter samtidig begynne å se på et opptak jeg har gjort tidligere mens opptakeren går. Antar det er disse to egenskapene den LG-spilleren mangler. Ganske vesentlige ting, spør du meg.

Kona har liksom ikke skjønt helt poenget med HDD-opptaker, og var vel litt lunken da jeg gjorde det innkjøpet. Men så kom det en kveld som forandret hennes innstilling. Hun skal jo se alt som går av sånn reality-m*kk, og en søndag for en tid tilbake så programoversikten omtrent slik ut:

TV3: 20.00 - 21.30 Ekstrem oppussing
    TVN: 20.00 - 21.00 Slankekrigen
    TVN: 21.30 - 22.45 Åndenes makt

Aiaiai, hvordan skal man få med seg alt dette da tro?

Løsning:
    Startet opptak på TV3 mens hun så 'Slankekrigen' på TVN. Da dette programmet var ferdig begynte hun å se opptaket av 'Ekstrem oppussing', selv om dette fortsatt hadde 30 minutter igjen å ta opp. Da hun hadde sett ferdig dette var opptaket på TV3 ferdig for lengst, og hun kunne begynne å se 'Åndenes makt' som var i ferd med å bli tatt opp. Det at hun klarte å få med seg så mye søppel i løpet av en kveld gjorde at hun fikk et nytt syn på denne teknologien.

Skal du ha SONY med HDMI må du vel forøvrig opp i RX1010-modellen, og den koster vel rundt 8500 tror jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke Hitachi sine splitternyemodeller HDMI ?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for morsomt og illustrerende eksempel 9ppel !

Tror mange av disse damene våre er skrudd sammen på samme måte. Lyder kjent !
    Betjeningen og fleksibilitet på en såpass avansert maskin betyr mye.

Bønna

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan erik
    Har ikke Hitachi sine splitternyemodeller HDMI ?
    Jo, det stemmer det. Den helt nye hitachi-serien kan du få med 80, 160 eller 250 gb. Den største, DV-DS251E, koster veiledende 6999 kr, men tror det er noe å gå på gjeldende den prisen. Denne tar opp på alle format. Dvs både på -/+ og DVD-RAM. Selvfølgelig spiller den også av alle format.
    Link:
    http://www.hitachidigitalmedia.com/D...?productid=494

Men det er igjen på Samsung du kan finne på å gjøre det beste kjøpet rent prismessig. De har en modell med 160 gb HD og DVD-opptaker. Denne koster 4499,-
    Link:
    http://www.samsung.com/se/products/d.../dvd_hr725.asp

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •