Hvilken DVD spiller til min Samsung LE40M61 LCD HD tv?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken DVD spiller til min Samsung LE40M61 LCD HD tv?

Jeg har leita og lest her og på andre forum, men blir liksom ikke helt klok på hva jeg skal velge. Virker som det noe galt med alle modeller jo? ;-) Jeg får levert min Samsung LE40M61 (se produktside) på tirsdag.

Jeg ønsker en god DVD spiller med HDMI ut og som oppskalerer bildet til 720p/1080i med best mulig kvalitet. Komponent utgang i tillegg bør den også ha. (men det har veld de fleste nå kanskje).

Opptaksfunksjon er jeg ikke interessert i. Kun DVD avspilling.

Har det noe særlig hensikt å gå over 4-5000 i pris til denne TV'n? Og hvilken modell er å anbefale?

Egenskaper som SACD/DVD audio er ikke så viktig. Men fint hvis den spiller vanlige CD'er med ok lyd. Best mulig bilde er viktigst. Jeg er kun interessert i modeller som ER på markedet, ikke ting som kommer om en stund.

Den skal erstatte min lett slitne Phillips 963SA som jeg har vært rimelig fornøyd med, så billedkvaliteten bør være merkbart bedre vist på den TV'n jeg skal bruke.

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du burde ta en titt på Samsung DVD-HD 745, god spiller med HDMI, tror du kan få den for rundt 1500,- pluss at du burde investere i en god HDMI kabel, ikke bruk den billige typen som følger med DVD-spilleren

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MF24
    Du burde ta en titt på Samsung DVD-HD 745, god spiller med HDMI, tror du kan få den for rundt 1500,- pluss at du burde investere i en god HDMI kabel, ikke bruk den billige typen som følger med DVD-spilleren
    Takk for tipset, skal sjekke mere om denne.

Den virker relativt "billig". Og det er i og for seg positivt. Men jeg er klar for å øke prisen opp mot 4-5000 hvis det finnes spillere der som gir bedre bilde. Hadde kanskje håpet å slippe unna med rundt 3.500-4000.

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på at du ikke har bruk for SACD/DVD audio tror jeg ikke jeg hadde brukt mer på en ny dvd spiller. Du burde også vurdere Samsung DVD-HD950, mer eller mindre samme spiller som HD-745 bare at den kommer i svart utførelse (matcher bedre den nye TV`en din !!! ) Tror den er litt dyrere enn HD-745, (ca 2000,-kr) pluss som jeg nevnte en god HDMI kabel til ca 600-800kr....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på at du ikke har bruk for SACD/DVD audio tror jeg ikke jeg hadde brukt mer på en ny dvd spiller. Du burde også vurdere Samsung DVD-HD950, mer eller mindre samme spiller som HD-745 bare at den kommer i svart utførelse (matcher bedre den nye TV`en din !!! ) Tror den er litt dyrere enn HD-745, (ca 2000,-kr) pluss som jeg nevnte en god HDMI kabel til ca 600-800kr....
    Ok, takker igjen for tipset. Ikke det at ikke kan være SACD/DVD Audio, men kvaliteten på det er mindre viktig enn kvaliteten på bildet - hvis du skjønner. Men dette høres jo lovende ut i hvert fall.

Var innom Expert igjen i dag. Selv om jeg egentlig hadde lovet meg selv å holde meg unna etter siste besøk.. Men, tenkte kanskje de har inne noen aktuelle spillere til ok pris, så kan jeg jo sjekke her og andre steder om de er noe å vurdere.

Men.. sukk... jeg gikk inn, ble spurt om jeg trengte hjelp, sa "ja takk, vil gjerne se på DVD avspillere med HDMI utgang som kan skalere opp bildet til min HD klare TV". Ble da vist bort til en vegg hvor det sto DVD-recordere av forskjellige typer. De hadde en til rundt 4-5000, tror jeg, som visstnok skulle ha HDMI. Jeg sa at det trengte ikke være recorder, bare avspiller med HDMI utgang. Fikk da til svar at den modellen der var den eneste som fantes med HDMI. Det var i hele tatt veldig få spillere som var kommet med HDMI ennå, og dessverre var disse ikke kommet til Norge ennå. Men sånt ville nok komme etterhvert. "jaha", begynte jeg.. men kom ikke videre. Så la han til at fordi vi ikke hadde HDTV sendinger i Norge ennå så ble ikke vi prioritert med leveranser av slike typer spillere. "Men jeg skal ikke ta opp HDTV, jeg skal spille av vanlig DVD skiver og se på min HDTV og ønsker å bruke HDMI utgang for best mulig overføring". Igjen sa han at dette ikke var kommet helt hit, men det var nok på vei.

Sist gang jeg var der fikk jeg vite at Samsung LCD tv'er var så dårlig at det ville de ikke ta inn, og mente jeg burde kjøpe meg en plasma de hadde istedet. Sikkert derfor Samsung vant EISA prisen for beste LCD med den modellen jeg har bestilt meg.

Ok, dette ble en del off topic. Beklager. Men det er jaggu ikke lett å orientere seg for en hobby amatør. Blir helt sliten i hodet...
    Sukk.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Råd med baktanker

Hei

Kjøp min f.eks min Pioneer DV668 AV. Den er bra bygget og gir en god brukerfølelse. Den veier over 5 kg i motsetning til de nye billige modellene som veier 1,5 kg. Den har meget bra bilde.
    Den har bra lyd og går stille. Spiller DVD-SACD

Spillern har HDMI, men ikke interpolering (upscaling). Men du har scaler i skjermen.
    Du må kjøre 1:1 i høyden, dvs du får ikke brukt mer enn 560(576) linjer på skjermen når du kjører DVD med anamorfisk 2.35:1 bilde.

Pioneer kutter mellom klasse modellen slik at neste steg er DV-989 til 10000 kr.

Av andre modeller du kan vurdere er det Denon 2910, 3910, Sony DVP-NS9100ES. Marantz og Onkyo faller for lett for meg.

Mvh

kW

Ps sjekk avtorget

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pluss at du burde investere i en god HDMI kabel, ikke bruk den billige typen som følger med DVD-spilleren
    bruk kabelen som følge med du, så lenge signalene kommer frem er det vel ett fett ettersom det er digitalt.. det jeg konkluderte med etter og ha lest denne diskusjonen: http://avforum.no/forum/produkt-og-prisjakt-video/26471-hvilken-hdmi-kabel.html

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gaultier
    bruk kabelen som følge med du, så lenge signalene kommer frem er det vel ett fett ettersom det er digitalt.. det jeg konkluderte med etter og ha lest denne diskusjonen: http://avforum.no/forum/produkt-og-prisjakt-video/26471-hvilken-hdmi-kabel.html
    De sa det samme i butikken her om dagen også.

Jeg har nå snart lest i ett døgn rundt om på nettet, men det er søren meg ikke lett. Det virker som det er noe med alle som gjør at det ikke er så bra,

Phillips dvp9000s får ofte skryt for bildekvalitet, men det virker som lotterispill å kjøpe den da veldig mange klager over feil og dårlige løsninger. F.eks. den er treg, bilde fra HDMI kan ikke justeres på noe særlig vis, HDMI ut virker plutselig ikke, den mangler BTB (som jeg jaggu ikke er helt sikker på nøyaktig har å si) noe som er skulle være dumt på en LCD skjerm fordi den har dårlig kontrast i seg selv bla bla bla, den låser seg, - lista er lang. Og det er mange, ikke bare her men også på andre forum som klager. Og noen klager på at bildekvaliteten er skuffende dårlig, at forgjengeren (som jeg har) 963SA faktisk leverer bedre bilde.. Virker som det er veldig tilfeldig om man får en bad unit eller ikke.

Panasonic s97 får også ofte hederlig omtale, men den finner jeg ikke noe sted å få kjøpt så langt. Og så leste jeg til slutt på et engelsk forum om en som hadde kontaktet panasonic og de sa at den modellen ikke ble produsert lenger...

Var vel noen modeller til, men er litt trøtt nå etter all lesingen så jeg husker ikke helt.

Regner med dette skal bli min siste DVD spiller før HD_DVD eller Blue Ray kommer inn på markedet. Ikke så lett å velge.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •