Snazio SZ 1350

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 131
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Snazio SZ 1350

Da har vi en egen tråd for diskusjoner rund modding og oppsett av denne spilleren.

Først litt generelt:

Synes byggekvaliteten er meget bra, spilleren er liten, men ganske tung og virker godt skrudd sammen.

Det at den har både DVI, component S-video og composite utgang, i tillegg til optisk og elektrisk digitalutgang, samt 5.1 analogt er intet minde enn imponerende prisen tatt i betraktning.

Satt og så på naboer i HD i går og synes det var meget bra.
    Testet litt frem og tilbake mellom DVI og component, og DVI var klart best, men jeg må likevel bruke component da jeg ikke har mer enn en DVI inngang på projectoren min. Skal modde component utgangen så snart som mulig.

Det at den ikke spiller CSS DVD når oppløsningen er satt til 720 eller 1080 synes jeg er meget merkelig, men jeg antar at dette lar seg ordne?

Det at den kun gir deg 2 analoge kanaler ut på WMV HD er det fikset enda?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og gratulerer med ny spiller

Etter å ha lest om denne en stund lurer jeg spesielt på hvordan den er på streaming av .ts filer med høy bitrate siden den ikke er spec'et like høyt?
    Generelt går streaming jevnt uten hakking og avbrudd?

Du nevnte noe om modding av component???

MrG

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder modding av component utgaven er jeg ikke sikker på om dette også gjelder for denne spilleren eller bare LinkPlayer 2?

Jeg synes forresten at bildet er bra på component og slår meg ikke som soft, så det er kanskje bare den andre spilleren.

Det hadde vært fint med noen linker til andre forum og informasjonssider på denne spilleren, kanskje dere som har hatt spilleren en stund kan bidra med noe?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arendal: Hva er CSS DVD?
    Har den USB2.0 interface? Er det i tilfelle mulig å spille av .ts filer direkte fra en ekstern disk?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du gjør et søk på Google vil du se at det er en slags kopibeskyttelse.

Den spiller av DVD'ene helt fint i vanlig oppløsning men ikke oppkonvertert til 720 eller 1080.

Ja den støtter USB 2.0

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er vel nettopp det at den spiller .ts filer over nettverk (ekstern disk) som gjør den attraktiv!

Arendal; link til diskusjon om denne og andre http://www.mpcclub.com/

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er litt kult å trykke på ikonet og så strømmer det på med hundrevis av filmer og annet snadder man har liggende på harddiskene rundt om kring

Jeg hadde harddisk havari for noen dager siden og da gikk det med 300 GB med HD filer og mye annet moro, det var ikke så gøy:-x

Den som hadde hatt backup:?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp satt og sett på LOTR ROTK i 1080i (.ts) via komponent i 1280 X 720 og det fungerer perfekt.

Bildet er sylskarpt så det er definitivt ikke noe poeng å modde noe her, det gjelder tydeligvis ikke SZ 1350 men de andre amerikanske spillerene.

Det eneste jeg ikke har fått den til å spille enda er de nye Quictime 7 filene, de har den ikke codecer for.

DivX HD og WMV 9 HD er ikke noe problem uansett oppløsning ink. 1080p men da med stereo lyd da den ikke støtter 5.1 lyden på disse filene enda.

Newcomer Pepa sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette høres veldigt bra ut..... vil ha noe som spiller ts. filer helt fint.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen begrensninger på bitrate på .ts filer? 720p, 1080i. 1080p(?)?

Har noen opplevd noen som helt problemer med spilleren, bortsett fra CSS DVD'er?

Hvilke andre HD spillere finnes? Naturlige konkurrenter?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er kansje på villspor, men er det muliger for opptak av TV sendinger via denne - gjerne på pc'en?? Jeg vil helst slippe og kjøpe enda en dvd/hd sak bare for mulighet til opptak.

MrG

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke bare å ta en backup av DVD filmene sine og legge på en nettverksdisk så vil det funke med oppskalering av dvd filmer og?

MrG, dette er en avspiller, ikke en opptaker.

Kjelli

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den spiller alt av .ts filer i 720p 1080i eller 1080p uten problemer.

Hvis det finnes noen spesielt vanskelige filer der ute som du vil ha testet så send meg en link så skal jeg prøve.

Man kan selvsagt bruke DVD decrypter eller liknende og legge en DVD på harddisken og den vil spille den uten problemer. også fint hvis man har unger som er hardhendte med DVD platene sine og rippe Disney samlingen til HDD:-P

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg har ikkefunnet noen .ts filer i 720p 1080i eller 1080p den ikke vil spille uten problemer.
    Den spiller alt av .ts filer med problmer altså.....(tror ikke det var helt det du mente);-)

Ser ut til å være en billig og grei High Definition spiller dette, med DVI-I utgang og mulighet for analog vga og DVI-D overføring.

Har noen spørsmål.

Hvor kjøpte du spilleren din Arendal? (hvor vil du eventuellt anbefale å bestille den fra?)

Hvordan takler den f.eks panoreringer?

Er det en grei måte å styre bilde signalene ut, så de plasseres riktig på skjermen, så man ikke får veldig forskjellig visning av forskjellige .ts filer i 720p, 1080i osv. (er det custom bildefungsjoner som man gjerne finner på andre dvd spillere basert på Sigma Design 8500 og 8550 prosessorer osv. ettersom snazioen bruker et Sigma Design EM8620L bilde prosessor)

Ser det er en plass i Danmark http://www.mm-vision.dk/produkter/vi...&gruppe=snazio de selger den, men det burde kanskje vært mulig å få noen norske nett butikker til å få tatt den inn også, kanskje noe for AvShop?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, rettet nå, ble ikke helt som jeg hadde tenkt meg den setningen nei

Jeg kjøpte min fra Inside i Nederland: http://shop.inside.nl/product_info.p...41/language/en

Betalte via paypal og alt gikk uten problemer, kom vel på drøye 3K ink MVA.

Jeg har satt spilleren til å gi ut 1280 X 720 @ 60 HZ over component og da skalerer den alt jeg sender inn til den oppløsningen. Spiller ingen rolle om det er film eller bilder.

Den er faktisk imponerende rask til å bla i bildene med tanke på størrelsen å noen av dem.

Vil man endre oppløsningen gjør man det via setup for permanente endringer eller via en knapp som jeg tror heter format eller noe på fjernkontrollen. Den støtter jo noe helt sinnsykt med oppløsninge så man må trykke noen ganer for å komme helt rundt.

Den ser ut til å takle panoreringer rimelig bra, selv på 1080.
    Jeg har ikke fått tak i noen filmer i 1080 som jeg har på DVD for direkte sammenlikning enda, men håper det kommer snart.

Jeg har ingen DVI - VGA overgang liggende, men når jeg får tak i det skal jeg få testet VGA utgangen på den også.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så du har ikke testet den med HD materiale?
    Hvis du setter den til 720P, hva hvis du setter i en film som er 1080I, swither den automatisk over, eller må en gå inn i en meny og velge 1080I?

K

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ikke 720 og 1080 er HD materiale, hva er det da?

Den skalerer automatisk til det signalet du har satt ut.

Hvis du vil endre signalet ut til det den får inn må du trykke på knappen på fjernkontrollen, men deg gjør ikke jeg så lenge spilleren skalerer selv.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for opplysende svar Arendal, snazioen virker bare mer og mer interessant synes jeg

. :grin:

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den er bra men ikke perfekt:wink:

Den er en god DVD spiller, men at den ikke skalerer opp CSS beskyttede DVD'er uten at du først har rippet den til HDD er jo selvsagt en ulempe. Fjernkontrollen innbyr ikke til utstrakt menynavigering men fungerer greit.

Det den er god til er å spille av alle de "rare" filmsnuttene man har på PC'ene og se på TV serier og filmer i HD format og for ikke å glemme å se på alle bildene man har liggende.
    Det er ganske moro sitte å se på familiebildene rett på projectoren ute å måtte knote med HTPC og slike ting.

Den spiller alt av musikkfiler som en drøm og man kan bruke de ferdige kategoriene i favoritt musikkavspilingssoftwaren man har på PC'en. For eksempel WMP eller Itunes.

Man kan forresten også lage en filserver som kjører Tonkeyvisjon eller liknende UPnP software og så trenger man ikke en en PC i det hele tatt.
    Alt i alt en artig sak.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som om denne spilleren er ganske lik min Momitsu V880N, bortsett fra at Momitsu'en ikke spiller .ts filer. Menyene ser like ut og det høres ut som om betjeningen og fjernkontrollen er forholdsvis lik. Momitsu'en fungerer forholdvis problemfritt når det gjelder å streame filmer fra PC'en, men en sjelden gang henger den litt. HD-materiale krever mer båndbredde, så derfor lurer jeg på om dette er noe du har opplevd Arendal?

Hvordan er det med støtte for teksting? Har du testet dette?

Hvordan er det med oppfølging fra Snazio? Hvor ofte blir det gitt ut ny firmware (eller har dette ikke skjedd enda)?

Kan den gi ut både 720P i 50Hz og 60HZ?

Finnes det andre spillere på markedet som gjør det samme som Snazio? Kommer ikke KISS med en lignende spiller i løpet av vinteren?

Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •