Snazio SZ 1350 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7
Viser resultater 121 til 131 av 131
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei!

Jeg sitter og ser på Band of Brothers mpg stream. Denne streamen innholder også et DTS lydspor, men hvordan får jeg Snazio'en til å spille det i steden for Dolby Digital lyd sporet?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært i kontakt med Snazio USA og de er svært intressert i norsk distributør. Jeg lurer på hvorfor det ikke finnes allerede?

De henviser til http://www.mm-vision.dk/ i Danmark.
    Noe for AVshop kanskje?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,800
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg har vært i kontakt med Snazio USA og de er svært intressert i norsk distributør. Jeg lurer på hvorfor det ikke finnes allerede?

De henviser til http://www.mm-vision.dk/ i Danmark.
    Noe for AVshop kanskje?
    Akkurat det med at det ikke ennå er en norsk distibutør av disse spillerne har jeg også undret meg over og etterlyst tidligere. Har kontaktet både Komplett og Avshop om dette tidligere og fikk fra Avshop et forholdsvis greit svar om at de skulle vurdere det osv. Komplett fikk jeg aldri noe svar for akkurat dette, men de har vært greie å ha med å gjøre for andre ting tidligere så det er mulig det bare var meg som mistet svar mailen i spam filteret...;-)

Vil derfor tro hvis det er flere som kontakter f.eks Avshop og spørr om akkurat denne snasio spilleren, kan det kanskje bli mer aktuelt for slike nettbutikker som å satse på slike produkter når de får se at det er et større marked for det osv.

Har eller lurt på om litt av vegringen kommer av at man har en litt for kundevennlige forbruker rettigheter og med det plastik og skrøpelige inntrykket man får av bildene av Snazio spillerene er det kankje litt av redsel for at disse produktene kan bli litt dyre i den sammenhengen som gjør litt av denne motviljen om å bli distributør av disse, ikke vet jeg.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om de er mer skrøpelig ennn andre "jalla" produkter som slike butikker selger fra før av vet jeg ikke. 1350 har faktisk ikke så værst byggekvalitet så hardwaren er jeg ikke så redd for. Det største problemet er nok heller på software / brukersiden. Det krever jo litt av brukeren.Så er jo prisen ved egenimport ganske lav, så det er kanskje ikke så mye avanse å hente. Men, de fleste vill nok betalt litt ekstra for å kjøpe den fra AVshop og slippe bryet.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg ser det kunne en slik spiller absolutt vert verd å selge i Norge. Hovedproblemet er nok at den først og frems appellerer til entusiaser, men på en slik billig spiller er en avhengig av å selge større kvanta for at det skal lønne seg (= en tjener forholdvis lite per enhet). Ved store kvata er det også større fare for at enheter skal svikte. Da må en ha utbygd support for dette...

Derfor er nok denne spilleren mest aktuell å selge for større butikker som Komplett eller lignende. For mindre aktører er den sannsynligvis ikke verd bryet, spesielt siden egenimport på slike rimelige produkter ikke er noe problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Slik jeg ser det kunne en slik spiller absolutt vert verd å selge i Norge. Hovedproblemet er nok at den først og frems appellerer til entusiaser, men på en slik billig spiller er en avhengig av å selge større kvanta for at det skal lønne seg (= en tjener forholdvis lite per enhet). Ved store kvata er det også større fare for at enheter skal svikte. Da må en ha utbygd support for dette...

Derfor er nok denne spilleren mest aktuell å selge for større butikker som Komplett eller lignende. For mindre aktører er den sannsynligvis ikke verd bryet, spesielt siden egenimport på slike rimelige produkter ikke er noe problem.

Jeg og noen kamerater var faktisk inne på tanken på å importere disse spillerene. Har til og med vært i kontakt med Hovedkontoret i Singapore. Vi fikk priser og full pakke. Men prosjektet stoppet opp, da vi alle er i full jobb og rett og slett ikke har hatt tid. Og det er som du sier veldig lite penger å tjene på en slik boks da det kun er entusiaster som kjøper. Man må selge MANGE bokser for å kunne leve av det for å si det slik.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Snazio og mediakompabilitet

Hei!

Jeg har akkurat kjøpt meg en brukt Snazio SZ 1350 og er godt fornøyd med spilleren.
    Tenkte å fortelle litt om mine erfaringer.

Jeg hadde 2 problemer med spilleren. Det ene var at den skippet av og til under DVD-avspilling. Det andre at DVD-rom'en var kresen på platene. Jeg har masse forskjellige DVD-R plater den ikke ville lese.
    Jeg forsøkte å oppgradere firmwaren på DVD-rom spilleren uten at det hjalp. Løsningen ble å bytte den ut.
    Jeg satt inn en LiteOn DVD-rom. Det løste mine to problemer. Jeg har ikke funnet noen plater den nye DVD-rom'en ikke vil ha og skippinga ser også ut til å være borte.

Er det noen andre som har hatt problemer med å få Snazioen til å lese enkelte plater?
    Isåfall anbefaler jeg å bytte ut DVD-rom'en.

Streaming fungerer utmerket! Jeg kjører wizd på Linux-filserveren min.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke merket noe på mine spillere, kanskje laseren er møkkete eller at du rett og slett var uheldig.

Fungerer hastighetsbegrensningen på det nye drevet også, eller roterer den fortere nå?

Hvor henter dere firmware til denne spilleren hen forresten?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, spilleren er vel ikke stort mer enn 3-4 mnd gammel, så jeg har vanskelig for å tro at det er støv som er problemet.
    Jeg låste den nye dvd-rom'en til 4x før jeg satt den i, så den bråker ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min har stått ubrukt en stund grunnet flytting, nå som jeg i mellomtiden har oppgradert til windows vista får jeg ikke softwaren til snazio til å virke overhode

Noen andre som har tilsvarende erfaring - eller enda bedre kan hjelpe?

MrG

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å hente ned Wizd. Det fungerer veldig fint mot spilleren (jeg har min på et ekstrarom med en 19" LCD monitor som "TV" siden jeg ikke fikk solgt den...)

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •