Snazio SZ 1350 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 131
    Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Samsung LCD støtter ikke PC signal på DVI/HDMI, kun 720p/1080i. Skal du bruke pc på dvi må du sette kjermkortet til 720p

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du lest tråden i det hele tatt?

Det er når han sender oppløsningen 720p på DVI inngangen at alt går galt.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke , men kan problemet med DVI>HDMI ligge i at Snazio ikke støtter HDCP, men at Samsung LCD skjermen gjør det og nærmest prøver å ødlegge bildet av den grunn.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den støtter HDCP på DVI utgangen så det er det ikke.

Jeg og mange andre har gjort dette før, så problemetligger hos Samsung og ikke i spilleren, tror jeg.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok så Snazio støtter HDCP altså, fant ikke noe info om det når jeg søkte på den, men det er mulig jeg ikke Googlet lenge nokk... Trodde det mer var sånn at Snazio avspilleren nermest ikke brydde seg om HDCP og spillte av bildemateriale uten å ta hensyn til om materiale trengte det eller ikke.

Har ellers vært ute for fra andre Sigma Design baserte produkter som Momitsu V880 og NorthQ 5001 dvd spillerene at de ikke oppførte seg riktig når man skulle kobble DVI-VGA adaptere på DVI-I utgangen. Momitsu støttet greit de forskjellige adapterene jeg teste med, men det gjorde absolutt ikke NorthQ spilleren, som låste seg helt med enkelte adaptere. Løsningen for å få i gang NorthQ spilleren ble å modifisere en DVI>VGA adapter med å fjærne de digitale kontakt pinnene som ikke VGA utgangen benytter. Da virket den.

Mener ikke at man skal modifisere DVI>Hdmi kontaktene i dette tilfelle på Snazio spilleren, men ville forsøkt med en annen 720p Kilde mot Hdmi på Samsung TVen for å se hvordan den inngangen støtter 720p
    , eventuellt testet litt forskjellige DVI HDMI adaptere og kabler, for å se om noen av de samme problemene kan skylder litt spesielle seregenheter i hardwaren.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk aldri prøvd VGA utgangen selv, så jeg kan ikke garanter for hvordan denne oppfører seg. Kanskje flintstone har prøvd den?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg bestilt ny dvi-->hdmi overgang + hdmi-hdmi kabel, så jeg se om det blir noen forskjell.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jippi!!!

Nå har jeg bilde på hdmi 720p!!! Ny overgang (Monster) + kabel (no-name) gjorde susen.....

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ligger en snazio og venter på meg på postkontoret. Bestilte fra nm-vision.dk. Jeg lot Posten fortolle for meg og ser at de krever hele 1380 nkr. Dette virker litt høyt når total kost fra Danmark er på ca. 2300 dkr. Noen innspill?

Kommentar 1 dag senere: Det var visst pris for en annen pakke jeg har liggende hos Posten

Newcomer StianLarsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Det var mye i toll og mva synes jeg..

Jeg hentet min på posten på fredag.
    Kosta 2300 fra danmark. Måtte ut med 850,- på posten for toll og mva.

har ikke fått testa noe særlig ennå, men virker som den har masse potensiale.
    Fikk satt opp streaming server og mappet opp film, bilder og musikk.
    Gikk glatt med WLAN

Stian

Newcomer StianLarsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har testa Snazzi*en endel nå.
    Bruker en Barco 701s.

Må si jeg ble bra paff når jeg så 720p og 1080i på noen HD snutter jeg lasta ned.
    Denne barcoen er jo ikke den aller råeste, men fy å bra dette ble
    Kjørte da component over noen gamle audio-lisser og bnc->rca plugg på pj

For min del ble nå HTPC'en min degradert til bilde, film og musikkserver for Snazioen.
    Gikk knirkefritt å oppskalere en DVD til 720P og 1080i både 50 og 60hz.
    Sonefri og CCS ble glatt hacket.

Stian

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble Snazio på meg også. Bestilte fra www.nm-vision.dk. Prisen ble. 2469,- eks.mva, inkl. frakt og kred. gebyr. F..... jeg gleder meg til den kommer i hus og teste den på PD Amo MkII. :grin: :grin: :grin:

Da er strategien klar, laste ned HD clip fra nettet og streame fra PC'en til Snazio'en via DVI og digital lyd ut. :razz:

Newcomer Vorlon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er også lykkelig eier av en Snazio 1350 nå.

Den ga ikke 720p og 1080i ut på DVI til å begynne med, men reghacket ordnet den biffen, og kopler visstnok ut HDCP i samme slengen. Kjører den til en LG 32LP1, og bildet er like bra i 720p og 1080i som fra Samsung HD945, men jeg foretrekker Samsungen da Snazzien støyer som pokker...

Softwaren (Snazzi server) var elendig. Låste PC`en hver gang jeg ville stenge den. Hev den til helsikes og kjøpte skikkelig Europeisk software i stedet, Twonkymedia fra Twonkyvision. Liten, elegant sak som tydeligvis ikke er avhengig av Java, grundig testet, etc. Suverent program!

Her er link: http://www.twonkyvision.com/

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vorlon
    Er også lykkelig eier av en Snazio 1350 nå.

Den ga ikke 720p og 1080i ut på DVI til å begynne med, men reghacket ordnet den biffen, og kopler visstnok ut HDCP i samme slengen. Kjører den til en LG 32LP1, og bildet er like bra i 720p og 1080i som fra Samsung HD945, men jeg foretrekker Samsungen da Snazzien støyer som pokker...
    Nå snakker du om DVD ikke sant. Det er CSS man kopler ut og ikke HDCP. Min Znazzi støyet ikke noe spesielt.

Sitat Opprinnelig postet av Vorlon
    Softwaren (Snazzi server) var elendig. Låste PC`en hver gang jeg ville stenge den. Hev den til helsikes og kjøpte skikkelig Europeisk software i stedet, Twonkymedia fra Twonkyvision. Liten, elegant sak som tydeligvis ikke er avhengig av Java, grundig testet, etc. Suverent program!

Her er link: http://www.twonkyvision.com/
    Min PC hang seg ikke. Snazzi softwaren er SVÆRT enkel og ikke så voldsomt forseggjort.
    Finnes en del forskjellig UPNP software som funker på Snazzi og andre kompatible enheter. UPNP blir spådd å være fremtiden i "de tusen hjem" både i mobile og stasjonære enheter.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, jeg siktet til DVD/CSS og blandet HDCP tricket med en annen komponent. Hva software angår har jeg muligens rettet opp en mangel på PC`en i mellomtiden, og har tenkt å prøve på nytt. Men det er mulig det krasjer igjen på grunn av enten Nforce4 chipsettet, eller evt mangler i softwaren. Jeg synes og UnPnP er ok, men ikke sunt å ha i gang når man er på nett har jeg hørt. Spiller ikke så stor rolle da media serveren min brukes mest offline. Forresten så kjøpte jeg ikke Twonkyen nødvendigvis fordi den var bedre. Måtte bare ha noe som ikke restartet PC`en raskt, og etter demoen var jeg overbevist og handlet.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått testet Snazioen. Wireless oppsett mot pc var enkelt men jeg har ikke fått til med kryptering (wpa). Skal dette være mulig? Også er det mulig å legge til shortcuts til My Documents slik at Snazio programvaren finner mediafiler på andre partisjoner? Da jeg prøvde med shortcuts frøs Snazioen.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den støtter ikke WPA kun WEP.

Jeg er på utkikk etter en brukt en hvis noen er missfornøyd med sin.

Jeg hadde ikke noe problemer med å definere så mange shortcuts jeg ville.
    problemet var å huske hva jeg hadde liggende hvor

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser nå at det er mulig å definere sti til andre harddiskpartisjoner i selve snazio-softwaren. Fungerer bra. Noe som fungerer mindre bra er å scrolle gjennom lange lister med artister. Det tar lang tid å få opp hver oversiktsbilde. Si at en har en katalog med 250 underkataloger med artistnavn. Tar lang tid å scrolle når det tar flere sekunder å få opp en side. Blir selvsagt bedre når jeg får skiftet fra vanlig CRT-skjerm til en mer høyoppløst flatskjerm.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil vel ikke gå noe fortere å scrolle med en høyoppløst skjerm:wink: selv om jeg vet hva du mener. Med høyere oppløsning får du flere artister på en gang.

Men, det er sant som du sier at det går tregt med mange kataloger.

Løsningen min var å dele opp i flere underkataloger som fikk plass på en side.

For eksempel A-F, G-O osv.

Jeg lurer på om Tonkeyvision speeder opp dette noe?
    Hvilke forskjeller er det på de forskjellige serverene?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går ikke noe kjappere med TwonkeyMedia. Katalogstrukturen har 3 faste kataloger for bilder, musikk og video, med utvidede muligheter under musikk katalogen. En av de faste katalogene heter "Folder", og derfor legger også jeg inn masse underkataloger. Jeg tror at hastighetsbegrensningen ligger i Snazioens lille operativsystem/chip. Jeg kunne også ønske meg oppgradering av nettinterface til 1GB, da dette er hva min PC + cat6 kabel leverer. Og det helst med en optisk SC-inngang i tillegg til RJ45.

PS: Grunnen til at jeg vil ha optisk er ikke bare bånbredde og slikt. Jeg vil ha det like mye for å oppnå et galvanisk skille.

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •