Snazio SZ 1350 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 131
    Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Det hadde vært moro og sett disse side ved side.

Er de helt like altså?
    Mener å huske at DP-600 mangler noe vesentlig men kommer ikke på det nå.
    Billedmessig tror jeg ikke det er så mye som skiller de fleste boksene. Spesifikasjonene er stort sett de samme. Chipsett er også for det meste det samme.

Den største mangelen med KISS er at de aldri klarer å levere spilleren! Den blir bare utsatt og utsatt. Gå heller for en Snazio. Den er i hvert fall på markedet.

Personlig venter jeg på mediaboksen fra Pixel Magic... Det er et selskap som faktisk bryr seg om kundene sine. Bare se på forumet deres.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nå den heldige nye eier av Arendals Snazio... Har ikke fått testet den ekstremt mye enda, men har momenter som jeg ville dele for de av dere som fortsatt vurderer å kjøpe en slik boks :

* Den er faktisk ganske pen i designet...! Det ser IKKE slik ut på bildene jeg har sett!

* Jeg har store problemer med å få den til å koble seg til nettet. Prøvde 4 forskjellige switcher uten å få kontakt. Problemet er kjent men hadde ikke lyst til å modifisere boksen første dag, så brukte WLAN som har fungert uten problemer (selv med filer med høy bitrate).

* All video som skal spilles av må streames fra en webserver du setter opp på windows-boksen din. Dette betyr bl.a. at mulighetene for å hoppe rundt i filene er ganske begrenset. Jeg skal eksperimentere med å lage min egen streamer med mer funksjonalitet etterhvert.

* Så Robbie Williams - Live At the Albert (1080i) i går fra ende til annen (den er faktisk veldig bra!) og den har jeg ALLTID hatt problemer med å få til å spille bra på PC (tearing er hovedproblemet). Denne spillte uten problemer på Snazio'en!

* Madagascar (1080i) hadde store problemer med lyden. Oppgradering til siste firmware løste problemet.

* DVD i 1280x720 (DVI) blir ganske bra. Har imidlertid problemer med å få non-anamorphic filmer til å fylle hele bildet - dette er imidlertid like mye en begrensning i TW-600 (zoom funker ikke med DVI) som gjør at jeg kanskje bør bruke component.

Følger opp med mer når jeg får testet den litt mer grundig!

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten oppdatering:

* Har testet litt flere DVD'er her, og det er som sagt kun ikke-anamorphic titler (dvs. det meste av disney/miramax bl.a.) den sliter veldig med å zoom'e. Håper dette fikses i en senere firmware. Den viser bildet i 4:3 modus - dvs svarte rander rundt hele filmen (og den zoomer bare 4:3 delen av bildet)...

* Jeg er fortsatt VELDIG imponert over spilleren - spesielt på XviD materiale. Så bl.a. en episode av Numb3ers og American Idol (!) i dag (disse var begge 608x336) og den var *veldig* skarp! De fleste DVD'ene jeg har testet til nå har faktisk vært noe dårligere med mer artifacts og mindre "skarphet".

* Spoling i filmer man streamer har blitt bedre i siste firmware. Ikke noe problem å spole til et gitt % av filen man spiller på en enkel måte!

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort. spm.

Ser at du har både en Snazio og en HTPC (eller 2...).
    Hvem av de vil du si er best for Divx/Xvid playback?
    Har en streamer i dag, som skal oppgraderes ganske så snart til en HD-kapabel sak, men tankene har også begynt å snurre rundt en HTPC. Men, har liksom ikke lyst på enda en PC som må tweaker/holdes oppdatert. Er det verdt å ha en HTPC.
    Skal uansett streame video fra en NAS, så lokal lagring er ikke noe jeg avhengig av.

Takk for evnt. svar.

M.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en relativt treig HTPC (AMD 1600+) med 2 tunere til TV opptak (som funker utmerket med min 29" CRT - bedre bildekvalitet enn på tuneren som er innebygget i Sony TV'en), og en Snazio. Har også et par-tre kapable pc'er (3,2ghz+) som jeg har testet mot prosjektoren for å finne en bra match.

For HD bruk så har jeg en klar anbefaling om å gå for en Snazio el.l. En HTPC til dette formålet blir relativt dyr i forhold, og greier ikke å levere samme kvalitet på bildet (trass mange myter om det motsatte). Husk også at på HTPC'en må du ha en del komponenter som i seg selv kanskje ikke er så dyre, men som fort ender opp langt over de 3000,- Snazio'en koster :

* PC som kan plasseres i stua
    * CPU som kan kverne unna litt (men det kan de fleste cpu'er på markedet i dag)
    * Digital lydutgang
    * Grafikk-kort med DVI som leverer (dvs. Nvidia 6800 eller liknende)
    * Fjernkontroll
    * DVD spiller (antagelig - jeg har ikke det på min HTPC)

Og ikke minst: SOFTWARE som greier å takle alle formater på en bra måte! Jeg har ikke funnet et Windowsløsning som takler "alt" enda... Endte alltid med at jeg byttet mellom VLC, PowerDVD og MPC (m/ffdshow) - av mange grunner men veldig ofte fordi de leverte "feil" aspekt eller at avspillingen hakket. Selv ikke mplayer i linux har jeg fått til å fungere slik jeg ønsker i 1280x720...

For opptak av TV så er saken en helt annen. Boksen jeg bruker er jeg veldig fornøyd med og takler det meste (utenom HD materiale) - men er begrenset til S-VIDEO ut på hardware. Har også et selvpålagt "four 9's" oppetidskav på denne grunnet samboeren min som er mer TV slave enn meg, så denne rører jeg ikke... Jeg ser heller TV programmene (opptak eller mens den tar opp) som fortjener en stor skjerm på Snazio'en - dette er null problem...

Det viktigste Snazio'en mangler - slik jeg ser det - er H/x.264 støtte. Dette er noe som kommer til å bli mye mer aktuelt over tid. Skal man spille av slike formater er det praktisk å ha en HTPC. Jeg planlegger å løse dette på en annen måte i de få tilfeller det skulle være aktuelt... Laptop og D-SUB kabel...

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for utfyllende svar. Litt av det jeg ville høre.
    Mest strev med HTPC mao
    Driver for det meste å sonderer terrenget på hva som er fornuftig.
    Hadde i sin tid en laptop som avspiller til hjemmekinoen, men det ble for tungvindt og har aldri helt kommet meg igjen etter det, hva å bygge en dedikert sak angår (selv om løse komponenter som bare ble liggende, en stund var påtenkt i en HTPC). Gikk til slutt for en streamer (play@tv) og det funker bra. Flott GUI, og vil gjerne ha noe som er minst like bra (og det er vel mest det jeg sliter med ift dagens streamere, de ser ut som noen moderne DOS-bokser som kan spille media). Selv takler jeg et "DOS-interface med navigering", men spørs hvor konevennlig det er...
    Igjen, takker for svar.

M.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil si at denne spilleren har ett veldig enkelt og greit brukergrensesnitt som overgår de fleste HTPC frontendene jeg har sett.

Det er en ting man må passe på, og det er at PC'en man streamer fra ikke holder på med svært harddisk intensive oppgaver samtidig som man streamer fra den.
    Da oppleves responsen fra spilleren som svært treg siden den ikke "gjør noe" før den har fått svar fra verten. Bortsett fra det så kan man for eksempel se en film i .TS format selv om PC'en jobber, bare den har kommet i gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Gleden med min Snazio 1350 ble kortvarig:-( Jeg fikk den fra Danmark i går, og jeg merket med en gang at det var noe galt. Det sto/blinket "INVALID" i venstre hjørne hele tiden. Hvis jeg prøvde å se DVD, så viste den nesten ingenting av filmen før rulleteksten begynte, så min konklusjon var at "skip forward" knappen på spilleren "sto på" hele tiden. Løsningen på dette var å holde inne en av de andre knappene, så virket den som den skulle. Det vil si, fjernkontrollen "hang" seg flere ganger, og i dag så virker ikke fjernkontrollen lenger. Har prøvd med nye batteri, men det ser ikke ut til at det blir liv i den....

Er det noen som vet hvilke fjernkontroll koder Snazio bruker? Jeg tenkte jeg skulle finne ut om det er fjernkontrollen eller dvd'en som er defekt.

Newcomer StianLarsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med å ta ut batteriene i fjernkontrollen?

Stian

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg fikk problemer med fjernkontrollen til min nye Force tuner......fikk jeg følgende råd fra expertene i butikken hvor jeg kjøpte den:

Ta ut batteriene - snu de - sett inn feil vei - ta ut - sett inn riktig vei.

HVER eneste gang begynte fjernkontrollen å virke normalt etter dette ???

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Da jeg fikk problemer med fjernkontrollen til min nye Force tuner......fikk jeg følgende råd fra expertene i butikken hvor jeg kjøpte den:

Ta ut batteriene - snu de - sett inn feil vei - ta ut - sett inn riktig vei.

HVER eneste gang begynte fjernkontrollen å virke normalt etter dette ???
    Hehe, jeg testet dette, og jammen begynte fjernkontrollen å virke!!!!

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et tips til dere som har kjøpt:

Det er en på mpcclub.com som har laget en streamer for Snazio og liknende bokser som erstatter Net Cinema (han har vel ikke laget den fra scratch men utvidet funksjonalitet til et annet prosjekt). Denne funker veldig bra. De viktigste punktene for meg er at den takler streaming av DVD fra harddisk (ISO/BIN) på en elegant måte, og også fungerer med linux (kjører med cygwin.dll i windows).

http://www.mpcclub.com/modules.php?n...iewforum&f=108

Forresten: en helt annen ting som kan være greit å få med seg når det gjelder Snazio er at noen DVD'er man spiller av i fra spilleren (har kun sett dette med fysiske og ikke streamede filmer så langt) skipper +/- 10 sek innimellom. Forhåpentligvis ordnes dette i en firmware i fremtiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke om dette er den riktige plassen, men:

Jeg har kjørt component 720p 60hz fra Snazio'en til Samsung 40M61 tv'en. Meget bra bilde, men man må jo alltid prøve om ting kan bli bedre, så derfor kjøpte jeg en DVI-->HDMI kabel i dag, med det var ikke noen suksess. Når jeg velger DVI 720 60 hz så blir bilde virkelig dårlig, mye drop outs, fargene er feil og mye "støy". Er det kabelen, spilleren eller tv'en som ikke spiller på samme lag?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ikke noe problem med dette på min spiller.

Prøvde det et par ganger men gikk over til komponent da DVD spilleren bruker DVI inngangen.

Har du prøvd å kjøre 50Hz i steden for 60 evt andre oppløsninger?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av coopers
    Jeg vet ikke om dette er den riktige plassen, men:

Jeg har kjørt component 720p 60hz fra Snazio'en til Samsung 40M61 tv'en. Meget bra bilde, men man må jo alltid prøve om ting kan bli bedre, så derfor kjøpte jeg en DVI-->HDMI kabel i dag, med det var ikke noen suksess. Når jeg velger DVI 720 60 hz så blir bilde virkelig dårlig, mye drop outs, fargene er feil og mye "støy". Er det kabelen, spilleren eller tv'en som ikke spiller på samme lag?
    Du er sikker på at du valgte DVI 1280x720 (hvis tv'en har dette native) og ikke DVI 720p ? Min PJ blir merkbart bedre når jeg stiller inn native (for meg 1280x720) oppløsningen fremfor DVI 720p instillingen (av en eller annen grunn).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ikke noe problem med dette på min spiller.

Prøvde det et par ganger men gikk over til komponent da DVD spilleren bruker DVI inngangen.

Har du prøvd å kjøre 50Hz i steden for 60 evt andre oppløsninger?
    Hei!

Ja, jeg har prøvd både 50 og 60 hz i 720p. 50hz gir, om mulig, enda dårligere bilde. Valgene DVI 480p 60 hz og DVI 576p 50 hz gir et helt normalt bilde, men ikke 720p valget.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flintstone
    Du er sikker på at du valgte DVI 1280x720 (hvis tv'en har dette native) og ikke DVI 720p ? Min PJ blir merkbart bedre når jeg stiller inn native (for meg 1280x720) oppløsningen fremfor DVI 720p instillingen (av en eller annen grunn).
    Hei!

På min Snazio, så har jeg ikke valget DVI 1280x720, jeg har 1280x768 og 1280x1024. Felles for de to valgene, er at Samsung'en melder: "Not supported mode". Tv'en skal være "native" 720 på hdmi, men hvis en ser på vga inngangen, så er native egentlig 1366x768....

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV'en din er 1366 X 768 native.

Da burde det passe bra med 1280 X 720.

Flintstone har ikke du 1366 X 768 på din Snazio?

Du kan også prøve med en DVI til VGA overgang og se om bildet blir bedre da.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV'en din er 1366 X 768 native.

Da burde det passe bra med 1280 X 720.

Flintstone har ikke du 1366 X 768 på din Snazio?

Du kan også prøve med en DVI til VGA overgang og se om bildet blir bedre da.
    Jeg har valget DVI 1366x768 på min også, men jeg må nok ha en vga overgang før det virker, tror jeg.

Bilder:

component 720p:

dvi 720p:

"Litt" forskjell:-)

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok DVI inngangen på TV'en din som ikke liker den oppløsningen.

Med en DVI til VGA overgang så får du en oppløsning som apparatet din kanskje tillater på VGA inngangen.

Verdt ett forsøk.

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •