Snazio SZ 1350 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 131
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det finnes en rekke spillere med samme brikke som Snazio.
    Linksys har jo noen her på forumet kjøpt som er tilsvarende til Snazio.

Kiss kommer vel nå i November med DP-600HD og senere 608 (harddisk).

Det er kommet en rekke nye firmware til Snazio, og såvidt jeg kan se av andre forum så jobbes det kontinuerlig med forbedringer der.

MrG

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Det høres ut som om denne spilleren er ganske lik min Momitsu V880N, bortsett fra at Momitsu'en ikke spiller .ts filer. Menyene ser like ut og det høres ut som om betjeningen og fjernkontrollen er forholdsvis lik. Momitsu'en fungerer forholdvis problemfritt når det gjelder å streame filmer fra PC'en, men en sjelden gang henger den litt. HD-materiale krever mer båndbredde, så derfor lurer jeg på om dette er noe du har opplevd Arendal?

Hvordan er det med støtte for teksting? Har du testet dette?

Hvordan er det med oppfølging fra Snazio? Hvor ofte blir det gitt ut ny firmware (eller har dette ikke skjedd enda)?

Kan den gi ut både 720P i 50Hz og 60HZ?

Finnes det andre spillere på markedet som gjør det samme som Snazio? Kommer ikke KISS med en lignende spiller i løpet av vinteren?
    Har ikke hatt noe problemer med båndbredde så langt.

Firmware kommer når det trengs etter hva jeg har forstått.

Teksting fungerer fint.

Gir ut både 50 og 60Hz, men jeg har litt problemer med 50Hz, og bruker derfor 60Hz.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Hvis ikke 720 og 1080 er HD materiale, hva er det da?

Den skalerer automatisk til det signalet du har satt ut.

Hvis du vil endre signalet ut til det den får inn må du trykke på knappen på fjernkontrollen, men deg gjør ikke jeg så lenge spilleren skalerer selv.
    Du skriver
    "Den ser ut til å takle panoreringer rimelig bra, selv på 1080.
    Jeg har ikke fått tak i noen filmer i 1080 som jeg har på DVD for direkte sammenlikning enda, men håper det kommer snart."

Jeg tolket det som du ikke har prøvd noe 1080I materiale.
    Uansett, det virker som den skalere alt til den oppløsningen du har valgt?
    Så hvis du har satt den til 720P, så vil den skalere programmer som er i 1080I til 720P?
    Kan en ikke sette den opp til å skalere SD materiale til 720P, mens 720P og 1080I materiale vises uten noe skalering?. Dette uten å måtte gå innom menyer for å endre oppløsningen.

Kjelli

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Momiuzuen kan en sette oppløsning i likhet med en pc. Noen som vet om dette er mulig på snazio ??? Hvorfor er det ingen som prioriterer dette, når alle påstår at HTPC gir beste bildet ? (siste spørsmål burde kanskje vært egen tråd )

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quiksilver
    På Momiuzuen kan en sette oppløsning i likhet med en pc. Noen som vet om dette er mulig på snazio ??? Hvorfor er det ingen som prioriterer dette, når alle påstår at HTPC gir beste bildet ? (siste spørsmål burde kanskje vært egen tråd )
    Du misforstår, det er kun de som bruker HTPC som mener dette er det beste.

Kjelli

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste med HTPC, er fleksibiliteten, og man kan bytte ut enkelt komponenter og sette opp software og hardware på en meget kreativ måte.

De som liker stabilitet og enkel fungsjonalitet, så man slipper å kjøre to nye sikkerhets oppdatteringer og finn fem feil og rette fire for hver gang man skal starte opp hjemmekinoen, går for en Momitsu eller en Snazio osv.

Momitsu og Snazio og mange andre litt spesielle spillere med Sigma design bilde prosessorer osv, er ofte byggd opp nettop som en meget forenklet HTPC, med mange av de samme komponentene, men uten den samme grad av oppsett og muligheten for tilpassninger som en ekte HTPC med en åpen arkitektur har.

Jeg sier ja takk begge deler, for maks stabilitet og fleksibilitet.
    Det at Snazioen også støtter nettverks forbindelse, betyr vel egentlig også at den bør kombineres nettop med PC eller en HTPC også. ;-)

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Du skriver
    "Den ser ut til å takle panoreringer rimelig bra, selv på 1080.
    Jeg har ikke fått tak i noen filmer i 1080 som jeg har på DVD for direkte sammenlikning enda, men håper det kommer snart."

Jeg tolket det som du ikke har prøvd noe 1080I materiale.
    Uansett, det virker som den skalere alt til den oppløsningen du har valgt?
    Så hvis du har satt den til 720P, så vil den skalere programmer som er i 1080I til 720P?
    Kan en ikke sette den opp til å skalere SD materiale til 720P, mens 720P og 1080I materiale vises uten noe skalering?. Dette uten å måtte gå innom menyer for å endre oppløsningen.

Kjelli
    Du tolker det feil, jeg har prøvd masse 1080 materiale både i og p men ingen filmer som jeg har fra før på DVD for direkte sammenlikning, og da helst LOTR FOTR som jeg har brukt til testing 100 ganger.

Den skalerer alt til den oppløsningen du har satt opp, vil du ha en annen oppløsning må du trykke på "knappen".

Nå gjør den skaleringsjobben svært bra, så det er ikke noe problem for meg.

Jeg testet med Bad Boys 2 i 1080i og 5.1 lyd i går og bildet er bare helt fantastisk så jeg ble sittende å de på filmen og glemte å sammenlikne med DVD'en:grin:

Har også testet med Underworld i 1080i og 5.1 og det er også bare helt sinnsykt.

men man må huske på at det er ikke alt som ligger på nettet i i HD som fortjener å hete HD, noe av det er dårlige konverteringer tatt opp på dårlig utstyr. For eksempel er den utgaven av Bad boys I jeg har alt for mørk.

Det blir ikke bedre enn kunnskapene til fyren som gjør dette, og den er varierende.

Har forresten testet å konvertere 1080i til DVD og det gikk aldeles glimrende, har ikke fått sammenliknet med kjøpe DVD enda, men det så svært bra ut ved første øyekast.

Nå har jeg Bad boys 2 i alle 3 formatene og får forhåpentligvis testet dette opp mot hverandre snart.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Det beste med HTPC, er fleksibiliteten, og man kan bytte ut enkelt komponenter og sette opp software og hardware på en meget kreativ måte.

De som liker stabilitet og enkel fungsjonalitet, så man slipper å kjøre to nye sikkerhets oppdatteringer og finn fem feil og rette fire for hver gang man skal starte opp hjemmekinoen, går for en Momitsu eller en Snazio osv.

Momitsu og Snazio og mange andre litt spesielle spillere med Sigma design bilde prosessorer osv, er ofte byggd opp nettop som en meget forenklet HTPC, med mange av de samme komponentene, men uten den samme grad av oppsett og muligheten for tilpassninger som en ekte HTPC med en åpen arkitektur har.

Det at Snazioen også støtter nettverks forbindelse, betyr vel egentlig også at den bør kombineres nettop med PC eller en HTPC også. ;-)
    Jeg jobber som serviceingeniør i ett elektronikk selskap og står til knærne i PC'er hele dagen. Det siste jeg vil er å måtte gjøre akkurat det samme når jeg kommer hjem og skal fyre opp kinoen. Jeg kan hvis jeg vil, men gidder ikke.
    Snazioen gjør alt det en HTPC gjør uten noe kluss og for 3K og den har alt av utganger og oppløsninger noen kan ønske seg.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Argh, jeg hadde håpet at dette var noe bedre en Momitso opplegget.
    Jeg vil kunne spille av en 1080I film uten å måtte gå inn i en meny og velge 1080I, og jeg vil kunne spille av 720P uten å måtte velge 720P. Dette skal skje automatisk.

Hehe, skjønner jeg misforstod deg der Arendal. Point taken nå

Kjelli

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2

Uff, jeg fryser på ryggen når jeg hører denne HTPC propagandaen. "Fleksibillitet", "bytte ut software og hardware" og slike utsagn.
    Er vel bare å kikke på HTPC forumet, så får en et godt inntrykk i hvor fantastisk kjekt det er med HTPC. Ok, nok mumling fra min side
    Hehe, sorry, kunne ikke dy meg. Brendt barn har brennmerker osv.

Kjelli

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Uff, jeg fryser på ryggen når jeg hører denne HTPC propagandaen. "Fleksibillitet", "bytte ut software og hardware" og slike utsagn.
    Er vel bare å kikke på HTPC forumet, så får en et godt inntrykk i hvor fantastisk kjekt det er med HTPC. Ok, nok mumling fra min side
    Hehe, sorry, kunne ikke dy meg. Brendt barn har brennmerker osv.

Kjelli
    Det var faktisk ikke ment som propaganda fra min side, jeg var bare interesert i å nevne fordelen og ulempene med de forskjellige måtene å benytte datakraft til å få et brukbart bilde i hjemmekinoen.

Har selv god erfaring med Momitsu spiller som DVD kilde i hjemmekinoen, men i disse HD tider, hvor HD materialet finnes forskjellige plasser på nettet osv, og mye av den stasjonære hardwaren ikke er ordentlig utviklet ennå, så ser jeg ikke at man kommer utenom en viss innblanding av PC eller HTPC. Er veldig enig i at det hadde vært godt å slippe... ;-)

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser forovrig frem til Crystalio II dukker opp. Blir spennende aa se hva den greier kontra snazio/linkplayer........

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jano
    Ser forovrig frem til Crystalio II dukker opp. Blir spennende aa se hva den greier kontra snazio/linkplayer........
    Har du planer om å bytte ut Crystalio'en din Jano? Crystalio II bør jo banke de billige spillerne ned i støvlene. Tror nok at mpeg dekoderne i Crystalioen er i en annen divisjon. Spennende ja, tenker jeg booker demo hos Bjørn jeg så snart den er ankommet :-D

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hvis ikke Crystalio II banker den dritten som er tilgjengelig naa saa veit ikke jeg.......Men det er viktig aa merke seg det Arendal skriver om varierende kvalitet paa det som ligger ute paa nett,Vi faar vel se naa den dukker opp. Er foroevrig meget godt fornoyd med Crystalio I og SDI.

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jano
    Ja, hvis ikke Crystalio II banker den dritten som er tilgjengelig naa saa veit ikke jeg.......Men det er viktig aa merke seg det Arendal skriver om varierende kvalitet paa det som ligger ute paa nett,Vi faar vel se naa den dukker opp. Er foroevrig meget godt fornoyd med Crystalio I og SDI.
    Har også sett store variasjoner i billedkvaliteten på tilgjengelig hd materiale, og er som tidligere nevnt foreløpig på vent i forhold til hd. Har forøvrig bestilt Crystalio I fra Bjørn, og venter nå på levering :-D Gleder meg til det.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratle Gut Man, du vil bli meget fornøyd med den.

Ang. påstander om Crystallio 2 skal "banke og gruse" crystallio 1, er jeg ikke så sikker på. 2en blir helt garantert knall maskin, men primært er det vel for å behandle HD og mediaplayer som er de store nyhetene med denne.
    1en deinterlacer svært bra, med alle de rette filtrene og det er SVÆRT lite støy ut fra den, samt den leverer et meget skarpt bilde. Så hva kan en forbedre?

Jeg tviler det blir noe "grusing og banking" men vil utfylle hverandre på en bra måte. I og med 2en har en relativt stiv pris tror ikke jeg det blir masseflukt fra 1en til 2en.

Spennedes blir det iallefall. Argh, igjen er jeg kraftig OT.

Kjelli

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det ikke noe snakk om at Crystallio I kjørte alt HD materiale den jobbet med via 540p, mens Crystallio II ikke skulle gjøre det?

I tråden http://avforum.no/forum/generell-video/22916-crystalio-ii.html

skriver Per Johnny blandt annet
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    HeHe,

Jeg ville aldri ha hatt den gamle Crystalioen pga at de oppga HD-prossesering uten å opplyse at den gikk via 540p uten inverse-telecine-prossesering. Ingen tvil om at den er strålende på SD, men jeg liker ikke sånn behandling av forbrukere.

Nå som de er endelig er inne på det rette sporet, så kan dere jo se hvor de plasserer denne informasjonen i 'bulletinen'!

Jeg er helt sikker på at BjørnH for ett nytt syn på HD når han plugger denne til sin 909!

Dette blir sikkert ett kanon-produkt hvis de klarer å få ut produktet i år.
    Tror derfor Crystalio II blir en mer aktuell kandidat sammen med fremtidens HD materiale, mens Crystalio I passer godt for dagens SD.

Det hadde vært interesant å se snazioen og Crystalio I side om side og sjekket kvaliteten. Det jeg har intrykk av at man merker mest forskjell på, er synlige detaljer i sort, noe jeg har inykk av fort blir litt "knust" via Sigma brikkene, men er lettere å få riktig på en god frittstående bildeprosessor.

Når man sammenligner Snazio og Crystalio I , er vel også snakk om en nesten 10x i pris også, så da burde jo Crystalio I komme bedre ut......;-)

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en liten bermerkning: Det er ikke det at jeg ikke setter pris på Crystalio diskusjonen, men dette har svært lite med Snazio spilleren å gjøre...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne typen spillere virker temmelig interessant, men jeg har et spørsmål:

Dersom man kobler den opp trådløst, har den da mulighet for å bruke harddisken (den varianten som har harddisk) som buffer? Jeg ser for meg at det kan bli noe problematisk å streame HD-materiale over trådløst nett i realtime, men det går kanskje?

Arendal, har du testet din med trådløs oppkobling?

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •