Kiss Dp-600 (Firmware 3.0.25 nå ute) - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 109
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har oppdaget en ting til som er litt irriterende. Når jeg spiller av DivX eller xvid med 5.1 lyd får jeg allikevel ikke 5.1 lyd ut på digital lydutgang. Spiller jeg samme fila på xbox får jeg full lyd.

Som kommentar til Arendal så har min disk NTFS og den klarer å lese innholdet, om enn ikke kjapt nok til å spille det av.

Newcomer runesand sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter observasjon om NTFS, det virker, men ikke raskt nok!
    Gidder ikke prøve med FAT32, fordi det virker jo fint over nettverk nå.

Begynte å bruke EZlinkNG i stedet for KISS PC-link, den er fin, får teksting av materiale som ligger på PCen etc. Kom akkurat på i dusjen i morges hvorfor WMV-ting derfra så litt rare ut nå... den re-enkoder on-the-fly fordi den tror Kiss-spilleren ikke skjønner det
    Går sikkert an å skru av i en setting.

Det er visst mange andre som har problem med kombinasjonen Panasonic PT-AE700 og HDMI, så jeg får håpe det er et problem som ligger i KISS-spilleren...

--
    Rune

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, trodde ikke den støtter NTFS.

Jeg har en splitter ny USB 2.0 disk jeg kan teste dette med.

Noen som har fått til HDMI?

Noen som har testet tonkeyvision?
    UPNP grensesnittet burde tilsi at dette skal virke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker HDMI via en 10m kabel til min Samsung 40" LCD og det funker som bare juling. Godt bilde og ingen rare ting. Det lilla bildet mange snakker om har jeg aldri sett noe til.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror lilla bilde er spesifikt for PT-AE700, Googlet litt og fant referanser til at Zensonic Z500 hadde samme problemet til PT-AE700.
    Har ikke rukket å se om det noen sinne kom en fiks for Z500....

--
    Rune

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da bra for oss som ikke har AE700 og synd for dem som har den.

Min DP 600 ligger på postkontoret og samler støv:???:

Når jeg får den nye receiveren i hus skal jeg få sammenliknet bildet mellom Pioneer 989 og Kisss 600 over HDMI, det skal bli intressant.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn http://avforum.no/avtorget/showproduct.php?product=6822 gikk det med min. Orker ikke være betatester.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt helga på denne dingsen og sitter med blandede følelser for å si det mildt.

Jeg har tidligere hatt en Snazio SZ 1350 så det er naturlig for meg å sammenlikne med den.

Har testet den med både komponent og HDMI og begge deler fungerer perfekt hos meg helt opp til 1080p som jo må sies å være imponerende.

Den spiller selvsagt musikk CD og CD plater med mp3 filer uten problemer og all informasjon om artist og navn osv ruller over displayet og monitoren.
    Det er litt "loudness" følelse over lyden med MYE bass og diskant og det er der sikkert mange i målgruppen som setter pris på.

Den spiller DVD uten problemer, men støyer alt for mye på enkelte plater, drevet spinner rett og slett alt for fort.

Den liker ikke høyoppløste bilder, da må man bruke software på PC som skalerer ned størrelsen. For å spille av filer i .ts format er man også avhengig av software på pc som renamer dette til .vob eller .mpg hvis man ikke gjør det selv selvsagt.

PClink crasher i ett sett hos meg, så jeg har brukt EzLink NG i steden for dette.
    EzLink NG fungerer glimrende sammen med DP 600 og har et vanvittig antall valg for skreddersøm som nok kan virke skremmende for mange. Twonkyvision fungerer også greit, men ikke så bra som EzLink NG.

Det går greit å spille av ts filer over nettverk, men ikke via HD eller DVD, det er ett eller annet som får alt til å gå som sirup. USB 2.0 og DVD drevet burde være raskt nok men likevel blir det slow motion, og ingen lyd.

Som sagt så går det greit over nettverk, men ikke prøv å spole i filmen, da fryser bildet helt til du har "tatt igjen" filmen og det er jo ikke så nyttig.

Alt i alt virker det som ett halvferdig produkt og alle utsettelsene burde gitt dem tid til å lage noe som virker bedre enn dette.

Jeg kommer til å returnere min og kjøpe meg noe annet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest tidligere poster så var vel du fornøyd med Snazioèn hvis jeg ikke husker feil..?
    Og forstår deg vel slik at den overgår Kiss spilleren?( hehe,skulle beholdt den kanskje?)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat snakket med Kiss sdupport og svaret på alle mine spørsmål var - Ny firmware er kommet !!!! Oppdater spilleren og prøv igjen. NB ! I følge kiss skal den kunne oppgraderes automatisk når den er tilkoplet nettet under installasjon. Dette har jeg ikke testet, men oppgradering ev firmware burde testes.

Newcomer FoneBone sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Leverer ikke etter forhåpning/pris

Var så lei av å løpe opp og ned loftstrappa med brente DVD at jeg bestilte denne i november i fjor. Litt mot bedre vitende, egentlig - siden jeg har prøvd KISS før... Det er bare EN ting å si om firmware og funksjonalitet fra KISS: den er upraktisk og lite logisk å bruke. Faktisk på grensen til det pinlige - ingen gjennomtenkt og praktiskt opplegg av menyer og navigasjon, desverre. Underlig at noe slikt kan passere kvalitetskontroll i en bedrift uten at noen reagerer. Mitt råd til ansvarlige i KISS er å gi et utvalg av ansatte (med unntak av sw ingeniørene) bokser med hjem og be om tilbakemelding fra ektefelle/barn ;-)

Kjapt inntrykk:
    på minus siden:
    - treig oppstart
    - kun en utport aktiv - skifte fra SCART til Compositt (e.a.) forutsetter at en tur innom Setup meny (og evt avbrudd av avspilling).
    - samme knapp på fjernkontroll endrer funksjon avhengig av kontekst
    - dårlig formatstøtte (Eltax til kr. 299,- er bedre)
    - ingen online nettjenester å snakke om ennå (men det kommer kanskje)
    - dvd skuff ser ut som en sak fra 80-talls PC, og oppfører seg slik også
    - dvd drev støyer
    - spiller er ikke plan! neida, tuller ikke - den står på 3 ben
    - spiller blir stående og vise KISS logo v/på og etter tilbake - du må trykke på fjernkontroll for å komme videre...
    - ved skifte av tekstspråk på DVD er det ingen indikasjon på nr/språk som velges v knapping - samtidig som det er tre-fire sek. etterslep ved trykk!
    - treg respons og teite menyer/funksjonalitet gjør at mye tar litt ekstra tid
    - PC programvare er veldig primitiv og uten autooppdatering av mediakatalog
    - skjermsparer gir ikke mørk skjerm, men zoomer opp bildet og kjører det rundt
    - spoling på filer over nett er greit opp til 4x - over det blir det mye tull/heng
    - lilla bilde fra PT-AE900 med HDMI - alle oppløsninger
    - forventning til firmware forbedringer er relativ lav, ettersom kvaliteten er mye den samme også på eldre KISS produkter.

på plussiden:
    - bra lyd på digitalutangen
    - avspilling på (kablet) nett går smertefritt og greit på de format som støttes
    - Shoutcast støtte gir en mengde radiostasjoner
    - eh - kommer tilbake og editerer inn mer her (forhåpentligvis)

Min konklusjon for egen del er at dette er noe jeg (til nød) får leve med frem til HTPC er ferdig bygget.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av livewire
    Etter å ha lest tidligere poster så var vel du fornøyd med Snazioèn hvis jeg ikke husker feil..?
    Og forstår deg vel slik at den overgår Kiss spilleren?( hehe,skulle beholdt den kanskje?)
    Tja, både og.

Begge spillerene har sine svake og sterke sider, men for min del som er intressert i en spiller som spiller av .ts filer på en best mulig måte. er Snazioen best.

At man ikke kan spole i filmen er jo helt på trynet for eksempel.

Men, brukergrensesnittet er jo bra da.
    Og, hvis man vil bruke litt tid på å finne og sette opp ekstern UPnP software kan man nok etter en del firmware oppdateringer kanskje få en spiller som fungerer.

Jeg har bestilt en 1350 i dag og kanskje rekker jeg å få den før 600 går i retur?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrProducer
    Har akkurat snakket med Kiss sdupport og svaret på alle mine spørsmål var - Ny firmware er kommet !!!! Oppdater spilleren og prøv igjen. NB ! I følge kiss skal den kunne oppgraderes automatisk når den er tilkoplet nettet under installasjon. Dette har jeg ikke testet, men oppgradering ev firmware burde testes.
    Det er ingen firmware ute nei.
    Det er en betafirmware til test men den blir ikke sluppet denne uka.

Hadde det ikke vært en idé å testet spilleren før man slapp den på markedet?

Den har jo vært forsinket i mange måneder, hva med å brukt et par timer på den tilkoblet en projector og sett om den virket som den skulle?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Firware 3.0.14 er ute!

Da har det kommet ny firmware, og den ser ut til å ha rettet mitt største problem, det er ikke lenger lilla bilde ut på min PT-AE700 :grin:

Siden jeg ikke har tette nok persienner på stua, og det er en solrik dag her i Oslo får jeg ikke testet bildekvalitet slikt før senere i dag. USB-disk tilkobling skal også være fikset, men har ikke testet ennå.

Det finnes et region-hack (som også reduserer hastigheten på DVD-spilleren for å redusere støy), tror jeg venter et par uker før jeg prøver. Man må koble DVD-stasjonen til en PC (f.eks. med en laaang IDE-kabel) for å flashe stasjonen med ny firmware.
    http://www.mpcclub.com/modules.php?n...7803&start=165

--
    Rune

Newcomer tuc sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Hvordan fungerer den trådløse delen på KiSS DP-600? Nå som det sies at det oppstår problemer med avspilling av DivX og XviD fra USB 2.0, vil jeg gjerne vite om det går like greit å spille av filene fra pc (trådløst), enn så lenge.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådløs fungerer bra for meg (802.11g nettverk). Streamer alt bortsett fra 1080i HDTV-filer (TS og MPG) som blir for stor datarate for trådløs. Støtte for WEP, er ikke sikker på WPA.

Nå virker jo også USB-koblet disk på spilleren.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet i går hvordan det funket med GB-PVR som TV-opptaker på PCen på kontoret, og DP-600 som avspiller. Funket glimrende det, så det er et lavbudsjett-forslag (les: gratis) til de som ikke føler for å installere Windows MCE.

GB-PVR bruker Hauppauge (e.l.) lignende capture-kort, så TV-programmene lagres i MPEG-2. Vil tro at de aller fleste medieavspillene kan spille av dette. GB-PVR kan også rekode til divx for å spare plass om man ønsker.

Gå til GB-PVR for selve PVR-programmet, og o2grabber for XMLTV-programlistingene.

Satte så EzLinkNG til å bruke PVR-katalogen som ny kilde, og plutselig ble hverdagen mye enklere

GB-PVR har innebygd webserver, så det går an å fjernstyre opptak fra laptopen eller telefonen enten man er i huset eller ute på vift. Hadde vært morsomt å hacke et grensesnitt i KML for å bruke direkte på Kiss-spilleren også....

--
    Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen med flere positive eller negative erfaringer etter at den nye firmwaren er lagt ut??

Edit: har den støtte for .srt undertekst filer?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den støtter .SRT undertekster.

Ikke sub/idx, men det er det vel ingen spillere som gjør direkte. Mannen bak EzLinkNg jobber visst med saken

Det er en firmware upgrade på vei en av de førstkommende dagene, da også med mulighet for sonefri sies det.

Ser i en tidligere melding at Kyrretamber hadde problem med at den ikke spilte DD 5.1 lyd ut på den digitale utgangen, etter sist firmwareoppgradering gjorde den ikke det til meg heller, det skyldes en setting som man må stille inn etter oppgradering. Audio må til Surround og RAW (ikke PCM) ut må velges, da funker det fint.

Newcomer tuc sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runesand

Ikke sub/idx, men det er det vel ingen spillere som gjør direkte. Mannen bak EzLinkNg jobber visst med saken
    Har du url/kilde til dette?

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •