Kiss Dp-600 (Firmware 3.0.25 nå ute) - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 109
    Newcomer runesand sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hverken 600 eller 608 har tuner, og kan ikke lagre opptak.

Har prøvd DP-558, og jeg liker den.
    Den har opptak, og programguide, og en kjekk funksjon som viser hva man ser på (og neste program) når man bytter kanal. For å få programguide må du imidlertid ha nettkobling...

--
    Rune

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen av disse tar opp, rene avspillere begge to.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, hva finnes det med opptaksfunksjon som også støtter avspilling over nett da ? :/ andre en DP-558 ? Er ikke den klar for å "fases ut" ?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DP-558 er vel "top of the line" på SD-fronten. Det kom ny versjon av den nylig med større harddisk f.eks.
    Hvis du absolutt vil ha en med KISS' nye design kan du jo se på VR-558, som også har DVD-brenner.

http://www.kiss-technology.com/?p=vr558en&v=users

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DP-600 takler visst ikke .ts-filer ifølge en av de første tilbakemeldingene.

I tillegg har spilleren diverse andre barnesykdommer, bl.a. dårlig bilde over HDMI.

... og der var spilleren avbestilt... ihvertfall inntil det finnes firmwarefixer for disse problemene...
    Hjemmekino: Samsung 75" KS8005 - Samsung UBD-K8500 - Apple TV - Chromecast - Sonos all around
    Stue:
    Samsung 65" JU7005 - Apple TV - Chromecast - Sonos playbar

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er tydelig at KISS, etter alle forsinkelsene, presterer å lansere enda et uferdig produkt på markedet. Det er tydelig at de måtte få den ut for i det hele tatt å selge noe. Jeg er ikke overasket over at den inneholder tildels store feil, men at den ikke klarer å spiller hverken .ts filer eller avdre HD-filer er en stor skuffelse. Andre lignende spillere har jo ikke problemer med det. Snazio fikk det til for mange måneder siden!

Jeg ville ikke kjøpt dette produktet sålenge disse grove feilene ikke er rettet opp. Jeg stoler ikke på at dette kommer til å bli utbedret med nyere firmware. Vent til firmwaren er klar i hvert fall. Det er mitt tips.

Kjøp heller en spiller som fungerer.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frode
    DP-600 takler visst ikke .ts-filer ifølge en av de første...(snip)
    Ai ai ai, men når jeg leser artikkelen virker det som om den spiller mpg HDTV-filer, altså kan man konvertere. TS er jo i praksis MPEG-2 med muligheter for å putte flere samtidige MPEG-strømmer i samme sending, så rart de ikke har støtte for det når de andre Sigma-spillerne gjør det?

Synd det er så gruelig stygt interface på Snazio-spilleren, ellers hadde jeg bestilt den for lenge siden...

Jeg beholder min bestilling enn så lenge, hvis den spiller normal divx over HDMI så løser den mitt umiddelbare problem (lei av å koble opp laptop), så får jeg håpe på en firmware-oppgradering...

--
    Rune

Newcomer SnowDOG_ sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pokker og! Håpte på å kune lese positive meldinger om spilleren men nå er eg bare skeptisk. Tror eg venter med bestilling til noe bedre kommer eller en firmware som fikser problemene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runesand
    ...TS er jo i praksis MPEG-2 med muligheter for å putte flere samtidige MPEG-strømmer i samme sending, så rart de ikke har støtte for det når de andre Sigma-spillerne gjør det?
    Nesten, men ikke helt korrekt. De tre mest brukte multiplex protokollene System Stream, Program Stream og Transport Stream (TS) har alle mulighet for flere lyd og bilde streamer i samme fil. Men Transport Stream har i tillegg støtte for mer robust feilkorrigering av signalet for å sikre overføringer i satelitt sammenheng ol.
    TS er pga. dette noe mer komplisert og demultiplexe (separerer ut lyd og bilde til egne streams) enn de to andre streamene. Det er ganske vanlig med støtte for demultiplexing av System og Program Streams i hardware dekoder chipper. Transport Stream krever derimot ofte at du demultiplexier i software før du sender element streamene videre til dekoder chip. Mistenker dette er grunnen til at KISS ikke støtter TS for øyeblikket.

Newcomer tuc sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal i all hovedsak spille av DivX\XviD, så jeg kan vel rimelig trygt gå til innkjøp av DP-600. Skulle gjerne hatt tilbakemelding på stabilitet rundt den trådløse delen, samt muligheten for tilkobling av eksterne harddisker.

Likte ikke at de har satt opp prisen dog. Dette skyldes vel at det nå medfølger en HDMI-kabel.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hi-Jack kommenterer noe om svak signalstyrke på WLAN, her:
    http://www.mpcclub.com/modules.php?n...rder=0&thold=0
    (Han virker litt fanboy forsåvidt, det er veldig enten/eller meninger på det nettstedet ;-) )

Jeg bestilte i november tror jeg det var, Norek har satt opp prisen 700 kroner siden den gang. Vi får se om de sender meg enheten til opprinnelig pris, det står fortsatt den gamle prisen i ordrelista. Jeg ser DP-600 de har i utvalget nå har fått en annen beskrivelse ("Med HDMI kabel!"), så kanskje det er måten de kvitter seg med gamle ordrer på? :-?

(Del 2 av denne posten hører vel strengt tatt hjemme i "Prisjakt", jeg vet)

--
    Rune

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I posten!

Tilgi meg Norek for å ha tvilt
    Nå var den i posten, og til "gammel" pris, tjuhu!
    Skal rapportere tilbake når jeg får testet.

--
    Rune

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Første kikk

Da kom spilleren, og jeg har rukket å teste den et par timer.

Førsteinntrykket var bra, den virker solid konstruert, tung. Shiny finish, muligens aluminium som hovedmateriale? Unntaket er dekselet over USB-porten foran som er en merkelig plastsak.

Oppsettet gikk greit, jeg valgte output til S-video til min gamle CRT-TV, 16:9 format, koaksial digital lyd og trådløst nettverk med WEP. Den fant min og noen naboers basestasjoner, jeg punchet inn nøkkel via et skjermbasert tastatur, og den kom seg på nett uten problemer med 100% signalstyrke. (Kun 2-3 meter og en vegg mellom spilleren og basestasjonen)

Neste var å teste en DVD, spilleren er låst til sone 2 i utgangspunktet. Det har tidligere kommer sonefikser til andre Kiss-spillere, så vi får håpe på en til denne også. Testdisken ble Naboer, fordi der ligger også WMV-utgaven på ekstradisken...

Problem 1: DVD-stasjonen bråker. Den bråker veldig mye på datadisker (med divx eller vmw) men også på vanlig DVD-avspilling. Nå er jeg veldig sensitiv for ulyd, men jeg vil tro at de fleste blir plaget av lyden fra DVD-avspilling som den er nå. Mulig makshastighet kan reduseres av firmware, men vet ikke om det vil hjelpe på vanlig DVD-avspilling? Det er for øvring ingen vifter e.l. på enheten, så den er helt lydløs bortsett fra dette.

DVD var bare for å teste støy på drev egentlig, har ikke sammenliknet hvordan kvaliteten er i forhold til min nåværende Denon 1910 ennå.

Neste test, WMV-utgaven av Naboer, siden jeg hadde disken der. Jeg leste på et annet forum at DRM på WMV ikke er støttet ennå, så regnet med at det ikke ville virke, men faktisk startet Naboer, spilte glatt og fint, men uten lyd.

Jeg fikk ikke testet så mye med lyden, for nå ville jo jeg prøve HDMI ut på prosjektøren. Man må veksle mellom S-video ut og HDMI, en ulempe så klart, men sikkert fordi det er problematisk å støtte flere oppløsninger samtidig.

Problem 2: HDMI-bildet ble LILLA! Ikke bare et lillaskjær, men så lilla at Tante Blå ville blitt misunnelig. Prøvde ulike ut-oppløsninger, kunne velge mellom 576i, 576p, 720p, 1080i, 1080p (varierer med utgang og system)
    Prosjektøren (Panasonic PT-AE700) rapporterte henholdsvis "750p/50" og "1125i/50" (så vidt jeg husker). Ingen av disse hjalp noe videre.

Har bare HDMI-kabel fra stereobenken foran til prosjektøren i bokhyllene bak, så jeg flyttet spilleren for å teste med component. Spilleren viser 576 output samtidig på s-video og component, forresten. Skiftet til 720p component, og da ble bildet vakkert!

Jeg koblet opp en USB2-disk, en 300GB Maxtor-disk til USB-porten bak, og valgte HDD-knappen på fjernkontrollen. (Den har hurtigtaster til harddisk, online, pc-link etc). Prøvde så noen divx og hd-filer og ble svært trist. Nesten ingen ting spilte!

Jeg testet så med PC-link programmet til Kiss, den fant greit PCen min etter at dette programmet var lagt til, og da var det andre boller! Da spilte den alle divx-filmer og tv-serier jeg testet med.

Det virker altså som at Problem 3 er harddisk-kobling, usb-drivere eller lignende. Disken var NTFS-format, har ingen FAT32 å prøve med.

Så for test med HD-materiale over PC-link. Prøvde med Stargate Atlantis og Rome i HR.HDTV (Half Resolution HDTV) og det funket glimrende. Klare, skarpe bilder. Smilet kom tilbake.

Jeg hadde noen TS-filer som var konvertert til mpeg på disken, og fant ut at disse ikke virket over trådløst nett, båndbredden blir ikke høy nok. Byttet til kabelkoblet nett, har heldigvis opplegg for slikt bak TVen, og da fungerte de glimrende!

Fikk bare testet med Tears of the Sun 1080i (som er i 14Mbps i følge et verktøy jeg hadde) og INHD HD Tune-up, men begge de spilte uten problemer.

Testet også et nedlastet klipp i WMV 720p (mariposaHD) som også funket fint via PC-link. Det så litt hardere ut, men det tror jeg er kildematerialet i dette tilfellet, som er HDV.

Vi har selv et HDV-kamera, og det ser altså ut som om vi kan lage materiale til denne spilleren selv i WMV i alle fall.

Så konklusjonen er at den virker fint som nettspiller, men overhodet ikke med tilkoblet disk. Lilla HDMI er en showstopper for meg, må prøve å finne ut om det er min enhet det er noe feil med, eller om dette er noe som kan rettes i firmware... Det er visst allerede en firmware-oppgradering i test, får håpe den kommer prompte!

--
    Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Skuffet

Fikk min spiller igår, og må innrømme at jeg ble skuffet. Hovedgrunnen til at jeg kjøpte den var for å kunne koble på ekstern USB-disk og spille filmer og TV-serier, men det var kun divx med veeeldig dårlig kvalitet og lav bitrate jeg klarte å spille fra disken. Først trodde jeg kanskje det var disken som var for dårlig siden det er en gammel 1. generasjons USB-disk fra maxtor. Den skal være USB 2.0 kompatibel, men man vet jo aldri. Var på vei til å bestille ny disk hos Norek, men fant ut at jeg skulle teste noe mer.

DVD-spilleren bråker alt for mye. Litt av poenget mitt har vært å bli kvitt Xbox'en som jeg har brukt til filmer osv siden den også bråker alt for mye.

Spilling av filmer fra PC med PC-link fungerte overraskende bra, så det var kveldens opptur. Men det måtte fikles en del pga VPN-klienten som vi bruker på jobb, så det er ikke en løsning jeg har lyst til å bruke.

Vurderer sterkt om jeg skal beholde den, evt vente på første fw-oppgradering, eller om jeg bare skal selge den og satse på noe annet. Hvis noen vil ha en DP-600 idag i oslo-området så er det bare å ta kontakt :smile:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste nå på http://www.mpcclub.com/modules.php?n...r=asc&start=90 at mange av de feilene som irriterte meg kommer til å bli løst i neste FW-oppdatering. Får bare vente i spenning!

Newcomer tuc sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg avbestilte spilleren i går, da mange klager på DivX-avspillingen, i tillegg til at det ikke fungerer å spille av filer eksternt (mildt sagt latterlig). Spilleren virker halvferdig slik den fremstår i dag.

Hvor mye kan KiSS klare å forbedre ved hjelp av fimware da?

Newcomer jkb sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

608

noen som vet når 608 kommer?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kyrretamber
    Vurderer sterkt om jeg skal beholde den, evt vente på første fw-oppgradering, eller om jeg bare skal selge den og satse på noe annet. Hvis noen vil ha en DP-600 idag i oslo-området så er det bare å ta kontakt :smile:
    Du har vel 14 dagers angrerett vet nettkjøp, har du ikke? :-P

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spilleren støtter ikke NTFS på ekstern HD.

FAT32 støtter ikke filer over 4GB så detfor vil du ikke kunne spille av for eksempel .TS filer som er større enn dette.

Lilla bilde på HDMI er jo merkelig.

5.1 lyd på WMV er det ingen som støtter enda, du må bruke stereo utgangen på spilleren for å få lyd.

Får håpe de kan så aktivert en eller annen 2X eller 4X begrensning på drevet som jo er et billig PC drev, dette kan selvsagt gjøres i firmware og burde vært gjort for lenge siden.

4X holder jo lenge for HD også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janhen
    Du har vel 14 dagers angrerett vet nettkjøp, har du ikke? :-P
    Gjelder vel ikke når jeg kjøper via jobben rett fra distributør.

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •