Stasjonær pc vs Pioneer dv 575A

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer andrull sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Stasjonær pc vs Pioneer dv 575A

Lurte på hva som gir best bilde og lyd av en pc med et X-fi lydkort (eks extreme music) og et high-end skjermkort (eks 6800Ultra,7800GT/GTX).
    Og en rimelig DVD-brenner i 400-500kr klassen, hvis dette har noe å si?

Eller ville en Pioneer dv 575A (eller andre dvd spillere i ca samme prisklasse rundt 1500-2500kr) ha vunnet?

Pioneer spilleren kjører på komponentkabler, mens 6800U bruker DVI, Siden Pioneer spilleren ikke har DVI. Hva ville ha vunnet? (med unntak av støy)

Hva ville vært best hvis begge spillerene brukte DVI (eks en dyrere model med dvi)? :grin:

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har pioneer 575 og en laptop som multimediapc. Skjermkortet er av typen mobility radeon 9700 128mb, lydkort er soundblaster audigy zs notebook.

Jeg har en crt på 32" og jeg ser ikke noen nevneverdig forskjell på bildekvalitet. Jeg antar en prosjektor eller hdtv vil avsløre forskjellen.

Når det gjelder lyd er pc'en med foobar klart best. Den er også bedre enn Rotel rcd 971 cd spiller.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja dette her er på prosjektor (infocus sp 4805) og en ganske god forsterker synes jeg (Pioneer vsx 812).
    Men har DVD spilleren/brenneren (på pcen), noe å si for bildekvaliteten/lydkvaliteten?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tidligere benyttet HTPC på Infocus X1 et par års tid og bildet er bedre enn en standalone DVD-spiller i den prisklassen du tenker på. Lyden er i tillegg så absolutt godkjent. DVD-brenneren er av samme alder (2 år) så kvaliteten i så henseende er god.

Skal man koble opp til en analog 32" widescreen så hadde jeg derimot definitivt valgt ScartRGB fra en standalone DVD-spiller.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens dvd drev er mer enn gode nok til å lese en dvd film.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm må vurdere å bruke pcen til avspilling av film (eller ikke). Grunnen til det er at den støyer noe kollosalt! og ingen fjernkontroll sov + at det rett og slett er stiligere med dvd spilleren. + at jeg ikke har lang nok coacks kabel. Men fint å vite at pcen duger til noe!:P

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min personlige mening (og forsåvidt erfaring) er at om man har utstyr med vga/dvi/hdmi inngang er en godt oppsatt pc glimrende som medie avspiller. Hvis man kun har scart/svideo/composit innganger så er det bare å glemme det.

Med mulighet for software og hardware linjedobler, scaler, filter, justeringer i fleng kan man få et bilde tilsvarende dvd spillere i mangetusenkroners klassen.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet Pioneer 668 og 868 mot pc. Etter min erfaring har en grei pc med bra skjermkort ingen problemer med å matche 868.

Selv har jeg en 668 som blir brukt til å spille dvd-a og sacd - til projektoren bruker jeg pc - har et Radeon 9700pro skjermkort.

Jeg tror faktisk at du må skaffe deg en ganske bra scaler (Crystalio?) i tillegg til en meget bra dvd-spiller for å overgå en brukbar pc.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og nå som vi har Creative X-fi trenger vi nesten ikke reciever. Eneste minus med htpc nå for min del er at bass-management er for dårlig og tilkobling av forskjellige kilder med en kabel til prosjektor/tv.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel litt OT, men en spiller jeg synes er et godt alternativ og en blanding mellom HTPC og en billig DVD spiller, er Momitsu V880DX eller V880N (nettverks fungsjon) dvd spiller. Momitsuen har både Component, og DVI-I utgang, samtidig som man kan velge Custom scalering osv. Lydmessig, trenger man en Surround reciver i tilegg, da ikke lyddelen er noe å skryrte av, og den bare har analog stero utganger. På et vanlig TV via RGB scart eller Component, tror jeg neppe man vil se så store forandringer på de fleste stasjonære DVD spillerene, benyttes derinot Component, DVI-D eller et VGA signal ut på en høy oppløst flatskerm eller projektor, da vil man for finne ut at man får mye bildekvalitet for pengene i disse spillerene, selv om konstruksjonen er et parr år gammle .

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •