Problemer med min JVC XV-N35 DVD-spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med min JVC XV-N35 DVD-spiller

Hei
    For et par uker siden mens jeg så Little Britain sesong 2 på DVD, så merket jeg at DVD-spilleren begynte å lage noen merkelige lyder. Bildet startet å hoppe, og jeg skyndte meg bort til DVD-spilleren for å slå den av. Inntrykket mitt var at DVDen hadde gått inn i 'overdrive' og startet å spinne mye raskere eller spinne på en feil måte eller et eller annet.

Nå funker ikke DVD-spilleren min lengre. Da jeg prøvde å starte opp Little Britain-DVDen igjen, så fikk jeg beskjeden "no disc inserted", til tross for at det lå en DVD i. Jeg åpnet DVDen og blåste litt forsiktig inni for å få vekk støv o.l. Jeg tok inni en annen DVD og testet. Bildet fryser og hopper, ting 'kræsjer' på skjermen og lyden hakker sammen med bildet. Nå tok jeg nettopp en stor-rengjøring på DVDen og den funker fremdeles ikke. Samme problem.

Jeg sjekket garantien, og den varer bare ett år, så hvis jeg skal få fikset dette problemet, må jeg nok gjøre det selv. Har dere noen råd? (Utenom "skaff deg ny DVD-spiller!" :P)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel

Hei
    For et par uker siden mens jeg så Little Britain sesong 2 på DVD, så merket jeg at DVD-spilleren begynte å lage noen merkelige lyder. Bildet startet å hoppe, og jeg skyndte meg bort til DVD-spilleren for å slå den av. Inntrykket mitt var at DVDen hadde gått inn i 'overdrive' og startet å spinne mye raskere eller spinne på en feil måte eller et eller annet.

Nå funker ikke DVD-spilleren min lengre. Da jeg prøvde å starte opp Little Britain-DVDen igjen, så fikk jeg beskjeden "no disc inserted", til tross for at det lå en DVD i. Jeg åpnet DVDen og blåste litt forsiktig inni for å få vekk støv o.l. Jeg tok inni en annen DVD og testet. Bildet fryser og hopper, ting 'kræsjer' på skjermen og lyden hakker sammen med bildet. Nå tok jeg nettopp en stor-rengjøring på DVDen og den funker fremdeles ikke. Samme problem.

Jeg sjekket garantien, og den varer bare ett år, så hvis jeg skal få fikset dette problemet, må jeg nok gjøre det selv. Har dere noen råd? (Utenom "skaff deg ny DVD-spiller!" :P)

Garantitid og reklamasjonstid er jo 2 forskjellige ting. Har du sjekket den med andre dvd'er? Ta den med der du har kjøpt den sammen med kvitering. I de mange tilfeller er det mer kostbart å undersøke og reparere en dvd spiller enn hva det er å gi en ny tilsvarende. Har fått samme feilmelding "No disc found" når enten dvd/cd platen er for ripete eller når det er feil på laseren. Når kjøpte du den, hvor kjøpte du den og hvor mye ga du for den?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en bursdags/julepresang fra min broder til julaften for snart 2 år siden. (Har bursdag på julaften). Jeg skal prøve å finne ut hvor han kjøpte den.

Hva er forskjellen på "garantitid" og "reklamasjonstid"?

Jeg har ikke sjekket med andre DVDer fordi den DVDen jeg sjekket med funket helt perfekt på DVD-spilleren før den røyk.

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er 2 års garanti på DVD spillere. Er nok sansynelig at det er laseren som er gåen, dvs at det er heller tvilsomt at den blir reparert slik at man får ny tilsvarende spiller.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På garanti-slippen min står det 12 months...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel
    På garanti-slippen min står det 12 months...
    hvis den er kjøpt på en av de større kjedene i norge er det vanlig med 2 års garanti.

Garanti er noe produsent evt selger gir som dekker utover forbrukerkjøpsloven.

Du trenger egentlig bare spore opp hvilken butikk det er, dra ned dit utenom det værste rushet og be dem søke i systemet etter kviteringen

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så jeg trenger ikke kvitteringen selv?

Jeg testet forresten spilleren med en annen DVD, og opplevde det samme problemet.

Den ble kjøpt på Spaceworld i Stavanger ifølge broderen. Hva sier jeg hvis de spør etter kvittering eller nekter å ta den inn?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •