Pioneer DV-989 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 169
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Meget tvilsomt, er vel heller det at dv-989 leverer et bilde han er godt fornøyd med og at han ikke føler behov for å blåse 25000kr på en dvd spiller da
    Labbetuss er inne på det rette sporet her, og Trond B har nok også rett i at støyreduksjonen i A1XV lar seg utnytte bedre på PJ fremfor en veldig mye mindre flatskjerm

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Drem
    Den skall kombineras med en Optoma H79 så det tycker jag är berättigat att ha en så stoyfri och korrekt deinterlacad bild som möjligt då den skall visas på på duk.
    Da vil jeg tro A1XV er det klart beste valget, ja

Newcomer Drem sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Da vil jeg tro A1XV er det klart beste valget, ja
    Det är bra, du säljer den till mig väl? Jag måste ha en A1XV nu

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har PM

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Labbetuss er inne på det rette sporet her, og Trond B har nok også rett i at støyreduksjonen i A1XV lar seg utnytte bedre på PJ fremfor en veldig mye mindre flatskjerm
    Bildestøy er jo et kjent problem på dagens flatskjermer, jeg har enda tilgode å se en flatskjerm i en nogenlunde "fornuftig" prisklasse som klarer å matche bildet på min 32" CRT Loewe Aventos. Ergo tror jeg at en skikkelig DVD-spiller med god støyrekduksjon absolutt har noe for seg også på dagens populære flatskjermer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dv-989

Koster 10500 hos bla Komplett.no, elgiganten, mamoz osv
    Fint design og meget bra tester rundt om i verden!!!!!
    + ikke like trendy som Denon. hater å være med på det dærre trend kjøret!! :-x

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DYNAmikk(e)
    + ikke like trendy som Denon. hater å være med på det dærre trend kjøret!! :-x
    Om Denon er så veldig "trendy" er jeg vel ikke sikker på. Akkurat som om Pioneer ikke er rimelig "mainstream"...;-)

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I kveld blir det testing av 989 og 7600 og fruen + unger er sendt til svigers:-P

Den tyske testen er ikke en preview men derimot svært tung og grundig.
    Tysken min er elendig så jeg må bruke en online oversettelsestjeneste til engelsk og språket er "intressant" for å si det slik:wink: men , det er ingen tvil om at de liker den svært godt. De har dessverre ikke testet 7600 men det har jo Anfield.

Har ingen HDMI switch tilgjengelig så jeg må flytte kabelen frem og tilbake, men det får jeg heller klare:grin:

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du snuser litt på avtorget da håper jeg

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avhenger av resultatet av testen det....;-)

Er spent på Arendals vurdering av disse, har desverre ikke mulighet til å være med i kveld. Men låner gjerne bort spilleren min til et slikt formål.

Ellers virker de forskjellige testene til å si at det ofte er snakk om personlige preferanser på bildekvaliteten. Ikke mye støy på noen av dem, og Marantzen får ofte gode omtaler på sin musikkgjengivelse fremfor 989 (ingen bombe). Men i kveld er det kun bilde som teller....

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    I kveld blir det testing av 989 og 7600 og fruen + unger er sendt til svigers:-P
    Dette blir spennende! Prøv å sammenligne litt lydmessig også da dersom dere får tid. Bilde mener jeg bestemt er bedre på 989, basert på hva jeg husker fra Dv7600, men lyden klarer jeg ikke si noe særlig om bare ut fra hukommelsen.

:-)

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada lyden skal også testes, men jeg har ikke like oppløste høyttalere som Anfield. Men jeg vet hvor pure direct knappen er og skal definitivt teste det også.

Frekvensområde og følsomhet er lik men forskjellig lydsignatur naturlig nok.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal

Den tyske testen er ikke en preview men derimot svært tung og grundig.
    Tysken min er elendig så jeg må bruke en online oversettelsestjeneste til engelsk og språket er "intressant" for å si det slik:wink: men , det er ingen tvil om at de liker den svært godt. De har dessverre ikke testet 7600 men det har jo Anfield.

Har ingen HDMI switch tilgjengelig så jeg må flytte kabelen frem og tilbake, men det får jeg heller klare:grin:
    Det var en preview test men de har oppdatert den.
    Har forøvrig også lest en test i det svenske bladet Hifi & Musik hvor spilleren også får pluss for veldig bra lyd. Ble sjøl overrasket over lydkvaliteten.
    Lykke til med testinga!
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at Arendal hadde en testseanse med Pioneer 989 og Marantz DV7600 i går som gikk over i natt før han var ferdig. Får jeg utfordre deg litt med tanke på resultater av testen, Arendal?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff, ja:-P Er litt trøtt i dag.

Jeg kommer til å lage en tråd under DVD spillere som kommer til å handle like mye om det å teste som selve testen.

Men, for å ta kortversjonen her så var det overraskende små forskjeller på 989 og 7600. Jeg hadde forventet at det ikke skulle være så stor forskjell på dem totalt sett man at det ville være styrker og svakheter somgikk i forskjellige retninger.

La meg ta ett eksempel fra forrige gang jeg skulle kjøpe DVD spiller og hadde lånt med meg en Denon 2900 fra asylet som jeg testet mot HK DVD 25.
    Etter å ha testret me alle de vanlige filmene sånn som LOTR I MI 2 osv så var jeg hellig overbevist om at 2900 var spilleren for meg. Men, heldigvis puttet jeg Peter Gabriel konserten i spilleren før jeg var ferdig og fikk fullstendig sjokk over hvor elendig bilde spilleren ga på videobasert materiale. Så dårlig var bildet at jeg ikke kunne leve med spilleren selv om den var god på filmbasert materiale. 2910 kom ikke så lenge etterpå og da hadde Denon fikset opp i dette.

Slike store forskjeller finnes ikke mellom 989 og 7600, hverken på lyd eller bilde. De har så og si de samme styrker og svakheter. Det som er av forskjell er at 989 gir et noe skarpere og detaljert bilde enn 7600. Baksiden av medaljen er at det igjen medfører at det er noe mer støy i bildet på 989 enn 7600. Ett eksempel er romferja på DVD hvor vi følger dens ferd mot verdensrommet gjennom skyer og så mot blå himmel som gradvis blir mørkere og mørkere. Der får du en slags gradering rundt den lysende ferja mot den blå bakgrunnen som resulterer i noe som minner om makroblokking. Det er noe mer støy på 989 enn 7600. Men, når ferja er kommet opp i rommet er bildene av jorda og verdensrommet med ferja i forkant noe skarpere og mer detaljert på 989. Man må se den samme scenen om og om igjen og gjerne ta bilder for å se det. De som klarer å si at den ene er MYE bedre enn den andre har enten MYE bedre syn enn meg eller så er de rett og slett useriøse. Det er andre forskjeller mellom dem, men mer om det senere.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den testen underbygger noe av de samme erfaringene jeg gjorde hos meg.

Når det gjelder skarphet og detaljeringsevne er nok 989 temmelig rå ja. På begge disse parametrene slo den A1XV på alt jeg puttet i skuffen hjemme hos meg, og det var etter å ha kalibrert A1XV til å vise et skarpest mulig bilde...noe mer støy fra 989 ble det også hos meg, men det skulle da bare mangle i og med at A1XV tross alt har en viss chip ved navn realta...Uansett: I forhold til det meste annet har 989 et bilde som er så og si støyfritt, og det er absolutt ingen sjenerende tendens. Forøvrig er det ikke noe problem å justere seg fra et skarpere og mer detaljert bilde over til et glattere og mer "naturlig" bilde hvis man ønsker det. Justeringsmulighetene for bilde er svært omfattende på 989!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne testen beviser jo at det ikke er de enorme forskjellene i bildekvaliteten til spillere i samme prisklasse fra de mer "solide" produsentene. På neste generasjon spillere, om under et år, er det sikkert blitt enda bedre.

Poenget med denne testen var jo også å se på om 989 levde opp til de mange lovord og også "store ord" som er blitt brukt om denne. "Gruser alt annet i prisklassen", "leverer et bilde mer støyfritt enn de andre i klassen" og lignende utsagn blir plukket fra hverandre her. AB-testing, gjerne med referansemateriale og kvalitets-testplater mot en fast referanse er da tydelig noe håndfast å stole på.

Har nå selv bestilt test-DVDen fra Silicon Optix for lettere å teste bildekvaliteten til spillere i fremtiden, og da blir foreløpig DV7600 brukt som referanse.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Har nå selv bestilt test-DVDen fra Silicon Optix for lettere å teste bildekvaliteten til spillere i fremtiden, og da blir foreløpig DV7600 brukt som referanse.
    Hvor får man tak i denne, og til hvilken pris? Hadde vært fint å ha en god referanse-disk. Syns ikke video-klippene DVE har er så vanvittig god kvalitet hele tiden. De er bra, men finnes mer avslørende scener å teste med.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste