Pioneer DV-989 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 169
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det noen som har gjort seg noen erfaringer med hastighetsjusteringen av "prog. motion"? Ser null forskjell på DVD over HDMI.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg hatt 989 siden Fredag, og har selvsagt brukt den en del også.
    Syns spilleren er helt super i utførelsen :-D Det virkelig oser kvalitet av hele dens fremtoning! Men som mange andre også har kommentert er fjernkontrollen et sørgelig kapittel. Jeg har til dags dato ikke hatt noe så elendig i hus. Joystick funksjonen suger noe så helt inni ......! :evil:
    Heldigvis kan jeg bruke kontrollen til forsterkeren, så jeg overlever nok.

Spilleren er merkbart kjappere enn Marantz DV7600 på lasting av media, men føles litt tregere å skifte spor og kapitler, samt menyer på dvdplater.
    Drivverket er det mest stillegående jeg har opplevd til nå. Helt supert!

Jeg føler ikke at den står noe tilbake for DV7600 når det kommer til lyden, men helt sikker er jeg ikke, siden jeg ikke har fått sjansen til å teste de opp mot enannen. Den er gjerne litt forskjellig i måten den spiller på. Kanskje litegrann lysere i klangen og en litt annen måte å tegne opp lydbildet på. Føler at den har litt mer bredde i lydbildet, men mangler kanskje litt i dybden samtidig. Uansett tror jeg det er snakk om små nyanser her, og jeg er storfornøyd med måten den presenterer Dvd-A og Sacd. Plenty punch i bassen og masse detaljer i hele spektert :-)
    En ting den gjerne er litt dårligere på enn DV7600, er Dolby Digital dekoding. Her var DV7600 svært god.

Når det kommer til bildegjengivelse er den totalt overlegen alt annet jeg har sett til nå :-D
    Bildene den presenterer er svært skarpe, fargene er naturlige og med godt trykk i. Det er også svært lite støy i bildene.
    Mener den slår Dv7600 på alle parameter, og da særlig kvaliteten på de-interlaceren virker å være bedre. Når det gjelder støy og fargegjengivelse er det ikke så store forskjeller ute og går, iallefall ikke så mye at det skulle være avgjørende.
    Legger til at dette kun er basert på subjektive oppfatninger, og ikke en direkte sammenligning
    Bildene fra komponent utgangen er også svært gode, men har ikke studert dette så enormt grundig.

Ting jeg ikke liker ved Dv-989:
    1. Fjernkontrollen!
    2. Går ikke an å slukke displayet helt under filmtitting
    3. En fordømt irriterende blå diode i bryteren som heller ikke kan slukkes!
    4. Hvorfor ikke Pure Audio fra fjernkontrollen?

Men alt i alt er jeg meget fornøyd med spilleren :-D , og det blir mest sansynlig ikke kjøpt noen flere dvd-spillere fra min side nå.
    Nå er det bare å kose seg med det som er, og vente til BRD og HD-DVD folka har kommet til enighet

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva heter denne spilleren i USA, evt tilsvarende modell.

Det finnes en Elite modell som heter DV79AVi kan det være den tro?
    http://www.pioneerelectronics.com/pn...147278,00.html

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, kunne godt tenkt meg en slik en i sort og det er ikke mulig i Europa så vidt jeg vet. Må få gjort den sonefri, men det er nok ikke så vanskelig.

Kanskje jeg kunne kjøpt meg en receiver i samme slengen.
    Med samme design.

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Hmm, kunne godt tenkt meg en slik en i sort og det er ikke mulig i Europa så vidt jeg vet. Må få gjort den sonefri, men det er nok ikke så vanskelig.

Kanskje jeg kunne kjøpt meg en receiver i samme slengen.
    Med samme design.
    Jeg har sjekket med Kolbotn Elektronikk (KE) vedrørende disse forhold:
    Sonefri - må leveres inn, har sjekket på nettet men den må nok leveres. De tar noen hundrelapper for jobben.
    Sort utførelse - finnes ikke i Europa. KE mente at det ville koste kjetting å bestille nødvendige deler for å få denne bygget om til sort (og vakker) utførelse. Så, min forblir nok i original sølv utførelse.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er nok ikke så billig å bygge om.

Da er det nok billigere å selge den man har og kjøpe sort fra USA.

Jeg lurer på hviken som gir best bilde av marantz 7600 og Pioneer 989?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en på nettet Frank, så tar vi en sammenligning med de også...;-) Returner hvis den faller igjennom.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg lurer på hviken som gir best bilde av marantz 7600 og Pioneer 989?
    Bare til å lese hva jeg skrev litt lengre oppe i tråden ;-)
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Når det kommer til bildegjengivelse er den totalt overlegen alt annet jeg har sett til nå
    Bildene den presenterer er svært skarpe, fargene er naturlige og med godt trykk i. Det er også svært lite støy i bildene.
    Mener den slår Dv7600 på alle parameter, og da særlig kvaliteten på de-interlaceren virker å være bedre. Når det gjelder støy og fargegjengivelse er det ikke så store forskjeller ute og går, iallefall ikke så mye at det skulle være avgjørende.
    Legger til at dette kun er basert på subjektive oppfatninger, og ikke en direkte sammenligning ;-)
    Bildene fra komponent utgangen er også svært gode, men har ikke studert dette så enormt grundig.
    Jeg og dvd-spilleren til Anfield er gamle bekjente, så der har du sammenligningsgrunnlaget mitt

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten forskjell her da, Eriond. Vi snakker om AB-testing. Det er vanskelig å huske både bilde og lyd fra hver spiller, blir mer korrekt når de testes direkte mot hverandre. Ikke det at jeg tviler på din kompetanse, men lurer konkret på et par ting:

1. Du skriver at de-intelaceren til 989 virker bedre. Hvordan opplevde du det?

2.
    Når det kommer til bildegjengivelse er den totalt overlegen alt annet jeg har sett til nå
    Virket bare til å være litt store ord, når du lenger ned skriver:
    Når det gjelder støy og fargegjengivelse er det ikke så store forskjeller ute og går, iallefall ikke så mye at det skulle være avgjørende
    Er godt fornøyd med oppgraderingen til DV7600 jeg, og tar gjerne turen til 989 dersom det viser seg å være like store hopp som fra 2910. Men jeg tror jeg ønsker å se det først.....;-)

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noen på sørlandet som har en slik en vel?

Er ingen butikker som har den, så vidt jeg vet.
    Alle butikkene selger billige jallaspillere og ikke ordentlige saker.
    De kan ta den inn men, da blir det ingen retur.

Ellers så er det import som er alternativet, det blir litt billigere enn å kjøpe i Norge men selvsagt ingen retur.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår din skepsis ;-) Litt store ord akkurat der. Var i utgangspunktet skeptisk til spilleren, ettersom jeg var veldig godt fornøyd med Dv7600, så gleden over at den faktisk holdt mål, og vel så det syns jeg, var stor. Det skinner vel kanskje litt igjennom. Og som jeg også skrev er det kun subjektive oppfatninger.

Er veldig godt klar over at det er vanskelig å sammenligne 100% etter hukommelsen, men her syns jeg bildet var påtagelig mye skarpere og mer detaljert enn det jeg fikk fra Dv7600. Tross alt ikke så mange dagene mellom jeg såg de...
    Syns faktisk at forskjellene nesten var større enn da jeg gikk fra Yamaha dvd-s1500 til Dv7600, men det var da med AE700 og ikke TW600 som fremviser.

Du omtalte SF logoen i testen din av DV7600, den ble enda bedre med 989 enn med Dv7600. Har alltid irritert meg over hvor dårlig den er, så det ble noe av det første jeg la merke til.
    Kvaliteten på De-interlacer kan lett sjekkes med Gladiator. Der er en versting-scene der de kommer inn over hustakene i Roma og over Colosseum. Her er det masse informasjon i bildet. Takpanner, gater, husjørner og masse folk langt der nede.
    Her flimrer det ene hustaket akkurat i begynnelsen av scenen, mens resten er helt 100% flimmerfritt og svært skarpt med 989.
    På Dv7600 er de samme bildene fulle av flimmer og artefakter. Er også betydelig mer "blurry".
    Min utgave av filmen er extended edition og der finnes denne scenen rundt 65 minutter uti.
    Sjekk gjerne resultatet med Interlaced signal til TW600 også, om du har tilgang til filmen :-?

Lydmessig klarer jeg ikke å peke ut særlige forskjeller. Stoler ikke så mye på ørene mine som på synet. I.o.m. at jeg går i bråk hele dagen på jobb, forandrer oppfatningen av lyd seg litt fra dag til dag. Men jeg er fornøyd med 989 der også.

Hadde vært tøfft om dere hadde fått tak i ett eksemplar og gjort det like grundig som i shootouten deres :grin: Hadde jeg ikke bodd såpass langt unna skulle jeg gjerne stilt opp med spiller :wink:

Edit: Har ikke sett dyre spillere som Marantz dv9600 og Denon A1XV ennå. Gjerne like greit ;-)

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Er godt fornøyd med oppgraderingen til DV7600 jeg, og tar gjerne turen til 989 dersom det viser seg å være like store hopp som fra 2910. Men jeg tror jeg ønsker å se det først.....;-)
    For å si det litt pent, så er det ikke UTELUKKENDE pengetrang som gjør at jeg beholder 989 fremfor A1XV, heller, Anfield..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    For å si det litt pent, så er det ikke UTELUKKENDE pengetrang som gjør at jeg beholder 989 fremfor A1XV, heller, Anfield..
    Og du har sammenlignet direkte med DV7600 eksempelvis? Testene på 989 er bra de, men fagpressen har vel ikke direkte gått av hengslende på 989 heller. Mener du å si at bildet på 989 er like bra som A1XV?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget tvilsomt, er vel heller det at dv-989 leverer et bilde han er godt fornøyd med og at han ikke føler behov for å blåse 25000kr på en dvd spiller da

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen mellom A1XV og DV-989 er vel mest synlige hvis du bruker prosjektor. Tror ikke du ser de store forskjellene på en 42".
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis DNR brukes riktig i a1xv så skal jeg love deg at det syns på en 42 tommer også. Flatskjermer er som kjent ikke noen mestre til å håndere bildestøy, fjerner du dette oppnår du bilder du ikke har sett maken til. :wink:
    Hvis 989 blir vurdert opp mot a1xv, og valget faller på førstnevnte, bør prisforskjellen være årsaken. Med mindre en ikke har utnyttet potensialet i a1xv da.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Hvis DNR brukes riktig i a1xv så skal jeg love deg at det syns på en 42 tommer også. Flatskjermer er som kjent ikke noen mestre til å håndere bildestøy, fjerner du dette oppnår du bilder du ikke har sett maken til. :wink:
    Hvis 989 blir vurdert opp mot a1xv, og valget faller på førstnevnte, bør prisforskjellen være årsaken. Med mindre en ikke har utnyttet potensialet i a1xv da.
    Jeg fikk i hvert fall ikke mindre lyst på en DVD-A1XV etter å ha lest dette.
    Dette ble litt off-topic, men men..
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer Drem sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samma här. Jag har försökt komma på vilken dvdspelare som skall ersätta min Denon 3910 och efter 3-4 timmar online varje dag sedan i måndags så har jag gått från Marantz 7600 till Pioneer 989, sedan till Marantz 9600 och nu är det Denon A1XV som gäller Den skall kombineras med en Optoma H79 så det tycker jag är berättigat att ha en så stoyfri och korrekt deinterlacad bild som möjligt då den skall visas på på duk.

Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •